• 10 december 2009 om 05:35

    TheHunter schrijft:

    Zo kom weer uit het schuurtje,

    [img]http://lh5.ggpht.com/_MihdnLOYOV8/SyAYU_JllhI/AAAAAAAABIU/IGdwzaFF3Ls/s800/P1000801.JPG[/img]

    Jonathan, eet je wel gezond? Want ik zie het papiertje van een Twix liggen ……

  • 10 december 2009 om 12:00

    TheHunter schrijft:

    Deze ringen waar zijn ze van, denk zelf van op de tank, rond de bevestigings bouten onder de buddy. Kan iemand dat bevestigen dat deze daar horen??

    [img]http://lh5.ggpht.com/_MihdnLOYOV8/SyAYanSyj0I/AAAAAAAABI8/_ttR4GknSj4/s400/P1000809.JPG[/img]

    YEP. Bij deze bevestigd!

    Neem nog even dat plaatje van die fraaie tank in gedachten…:

    [img]http://lh5.ggpht.com/_MihdnLOYOV8/SxWQ7YiWSFI/AAAAAAAABFI/5DQLB96XyH8/s800/P1000790.JPG[/img]

    Rond de ‘randjes” leggen, een passende groooote ring om de m6 en vastzetten maar!

  • 10 december 2009 om 12:16

    TheHunter schrijft:

    Maar zo maagdelijk wit zou het denk niet blijven, ook de Ténéré gaat de blub in, hoop aanstaande rit na de eindejaarsafsluiting.

    TT na de Hennorit, geweldige ervaring
    [img]http://lh6.ggpht.com/_MihdnLOYOV8/SxWQ4gbmVmI/AAAAAAAABE8/91gw_L6gEkI/s800/P1000786.JPG[/img]

    Waarom hou je de TT niet voor de Blub, en deze byzonder fraai wordende 34L voor het ‘mooi’…
    Denk aan Treffens, Boulevards, zwoele zondagavonden op dijkweggetjes…..?
    Kunnen puristen als ik er ook nog eens kwijlend overheen kruipen.

    Want van al dat werk zie je na de eerste de beste plas niets meer terug.
    En een 34lL (ja, het doet pijn om het te zeggen. Maar toch…) is voor échte DIRT nét iets minder geschikt dan een TT.

    En weet je wel wat dat allemaal wéégt ? :blink:

  • 10 december 2009 om 16:20

    jasper tornij schrijft:

    [b]TheHunter schrijft:[/b]
    [quote]
    Maar zo maagdelijk wit zou het denk niet blijven, ook de Ténéré gaat de blub in, hoop aanstaande rit na de eindejaarsafsluiting.

    TT na de Hennorit, geweldige ervaring
    [img]http://lh6.ggpht.com/_MihdnLOYOV8/SxWQ4gbmVmI/AAAAAAAABE8/91gw_L6gEkI/s800/P1000786.JPG[/img]

    Waarom hou je de TT niet voor de Blub, en deze byzonder fraai wordende 34L voor het ‘mooi’…
    Denk aan Treffens, Boulevards, zwoele zondagavonden op dijkweggetjes…..?
    Kunnen puristen als ik er ook nog eens kwijlend overheen kruipen.

    Want van al dat werk zie je na de eerste de beste plas niets meer terug.
    En een 34lL (ja, het doet pijn om het te zeggen. Maar toch…) is voor échte DIRT nét iets minder geschikt dan een TT.

    En weet je wel wat dat allemaal wéégt ? :blink:[/quote]

    Hahahaha! :laugh: :laugh:

  • 10 december 2009 om 20:20

    Bolski schrijft:

    [b]TheHunter schrijft:[/b]
    [quote]Zo kom weer uit het schuurtje,

    [img]http://lh5.ggpht.com/_MihdnLOYOV8/SyAYU_JllhI/AAAAAAAABIU/IGdwzaFF3Ls/s800/P1000801.JPG[/img]

    Jonathan, eet je wel gezond? Want ik zie het papiertje van een Twix liggen ……[/quote]

    Scherp opgemerkt,

    Mijn ontbijt bestaat uit een bord pap of 1 boterham met jam
    Op het werk eten we 9 boterhametjes met diverse beleg (jam, kaas ham etc)
    Avond eten, wat de pot schaft, afsluitend met een bord pap

    Moet ik mij zorgen maken, en mijn eet patroon aanpassen?

    jasper tornij schrijft:

    YEP. Bij deze [i]bevestigd! [/i]

    Oke dankje,
    Wat betreft de bagger zal ik je moeten teleurstellen. Heb de Ténéré gekocht voor het offroad rijden. Met de TT is het geen plezier om lange afstanden over de weg te rijden. Omdat ik geen auto bezit moet ik voor een rit dus auto plus aanhanger lenen om te kunnen rijden.
    Met de Tenere is het juist goed te doen, kwa gewicht is het de lichtste Tenere die gebouw is.
    Ben met je eens als ik hem flink door de bagger haal zal een deel van het werk teniet doen. De andere kant nu is alles goed nagelopen en weer in orde.

  • 10 december 2009 om 20:38

    TheHunter schrijft:

    Omdat ik geen auto bezit moet ik voor een rit dus auto plus aanhanger lenen om te kunnen rijden.
    Met de Tenere is het juist goed te doen, kwa gewicht is het de lichtste Tenere die gebouwd is.
    Ben met je eens als ik hem flink door de bagger haal zal een deel van het werk teniet doen. De andere kant nu is alles goed nagelopen en weer in orde.

    uhh…In de begintijd van de DTA had Klaas Knol (ja, zo heet ie echt!) al bedacht dat je achter den Ténéré heel prima een (freebird) aanhangertje kunt knopen.

    Ik zie mogelijkheden:
    Ténéré voor t vervoer er naar toe, TT op de aanhanger er achter.

  • 10 december 2009 om 20:49

    Wordt het zoiets….

    … nou kén ik al iemand die ervaring heeft met het bouwen van een zijspan aan een 34L

  • 10 december 2009 om 20:51

    Ik heb er zelf ook naar gekeken. Maar de eisen zijn zo in nederland dat dat allemaal net niet kan. Gewicht, lengte enzo.

  • 11 december 2009 om 06:44

    Hoe heet die jongen die met zijn Honda Magna een ahw trok waarop soms een andere magna met noppen en soms een trialmotor stond? Magnabagger werd ie genoemd. Heeft ie jaren gedaan.

    Meer info op zijn site

  • 13 december 2009 om 13:02

    Bolski schrijft:

    Hoe heet die jongen die met zijn Honda Magna een ahw trok waarop soms een andere magna met noppen en soms een trialmotor stond? [url=http://www.motor-forum.nl/forum/user_profile/8418]Magnabagger[/url] werd ie genoemd. Heeft ie jaren gedaan.

    Wel mooie spullen heeft die kerel, mooie reizen gemaakt ook nog.

    Heb gisteren weer wat gesleuteld, de Ténéré staat weer op zijn wielen.
    Remblokken achter moesten nodig vervangen worden.

    Nu weet ik niet precies hoe ik de stofring in mijn remklauw krijg.
    Volgens het WPH moet ik eerst de dichtingsring moet monteren dan met een draaiende beweging de remzuiger. Daarna de stofring monteren, krijg dat alleen niet voor elkaar.
    Op het moment dat de remzuiger zit dan heb ik ongeveer 1mm ruimte aan alle zijde.
    Dan heb je ook nog die metalen borg ring, daar word in het WPH niet over gesproken. Waar hoort deze?
    Als het verhaal niet duidelijk is zal ik beter foto’s maken.

  • 14 december 2009 om 18:18

    Het lijkt er op de de remset die ik bij Kedo heb besteld niet goed is.
    Heb daarom een mailtje gestuurd of ze het goede setje kunnen toesturen.

    Dear kedo,

    I have order by you a bemszangen reparatursatz ordernumber 28581
    Today i would install them but there is a problem, i didn’t fit.
    The set you have send me is orginal yamaha with the number 55W-W0047-00
    That’s a kit for a Yamaha RT180 and not for a XT600Z
    http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Motorcycle/1995/RT180G/FRONT%20BRAKE%20CALIPER/parts.html

    Here a pic from the kit
    http://lh5.ggpht.com/_MihdnLOYOV8/SyPyjY0YcFI/AAAAAAAABL0/PvZLZmzBg34/s800/P1000816.JPG

    I need the bike end of this week, is it possible to send me the good seal kit.

    Thanks a lot, I like your shop,

    Jonathan, XT-fan

    Heb het nummer wat op het zakje geplakt zit op google ingevoerd, krijg daaruit dat het moet passen op een RT180. Ben benieuwd na de reactie, zit nu in dubio gokken dat het voor zaterdag geregeld is of nog een setje bij de dealer bestellen??

  • 14 december 2009 om 20:29

    Heeft iemand (Jos) niet iets liggen wat je voor nood even kunt lenen? Kedo gaat het niet meer redden denk ik.

  • 14 december 2009 om 21:11

    Ga het wel redden, desnoods de TT klauw er op.
    Zelfs de oude stof ring zou ik er nog in kunnen plaatsen.
    De dichtingsring is wel goed.

  • 14 december 2009 om 21:17

    Nah, TT-klauw is anders dan de XT-klauwen die ik heb/had.

  • 14 december 2009 om 21:23

    He, dacht in de gauwigheid te zien dat deze het zelfde was.
    Is iig een ook een enkele zuiger, bij de 350 had je 2 remzuigers.