• 4 oktober 2009 om 09:03

    Ben weer terug! Veertjes liggen op je te wachten. Laat maar weten wanneer je tijd hebt om langs te komen.

    Cheers,

    Tuur

  • 5 oktober 2009 om 03:49

    Zo er zijn weer wat update, vrijdag en zaterdag weer wat kunnen doen. Nooit genoeg naar het zin maar oke.
    Heb het een en ander gestraald en geschuurd, het frame meerdere keren in de verfafbijt gesmeerd en deze afgespoten met een sterke hogedrukspuit.

    Nieuwe onderdelen opgehaald, altijd leuk die yamaha zakjes met spulletjes

    @Tuur
    Binnen niet al te langen tijd moet ik ook die veer weer ophalen in Pijnacker, liefst combineer ik dat met het ophalen van de progressieve veren. Weet niet of ze in de weg liggen?

  • 5 oktober 2009 om 07:36

    Het lijkt wel Sinterklaas, al die zakjes. Jammer dat ze doorzichtig zijn, want dan is het geen verrassing meer.

  • 5 oktober 2009 om 09:15

    Bolski schrijft:

    Het lijkt wel Sinterklaas, al die zakjes. Jammer dat ze doorzichtig zijn, want dan is het geen verrassing meer.

    Al in de stemming Jaap? Tja, de avonden worden al snel korter, nog even en je mag je schoen zetten

    Groeten,

    Gjalt

  • 5 oktober 2009 om 09:33

    Natuurlijk liggen de veren niet in de weg. Laat maar weten wanneer je ze wilt komen halen. Ze zijn voor jou.

    Voor de zekerheid: nulzesviervijf772908

    Cheers,

    Tuur

  • 9 oktober 2009 om 03:57

    Zo gisteren is de Sint weer langs geweest. Zelfs met 2 kado’s

    Vol spanning wat er in zou zitten natuurlijk

    Camelbak voor de off-road ritjes, bestelde spullen van kedo,

    Even controleren of de inhoud klopt met wat besteld is.

  • 10 oktober 2009 om 19:43

    Vandaag me weer een dag vermaakt met de 34L, het meest vervelende werk is voorbij. Het schuren van het frame, etc. Vanmiddag en vanavond het frame en de rest van de lossen delen in de primer gespoten.
    Volgende week eerst weer ligt opschuren en dan in de kleuren. Rood zwart en grijs, het frame natuurlijk rood. Aantal pendalen etc zwart en de remstang grijs.

    Na uren schuren

    Onderdelen met amoniak afgenomen en opgehangen

    De spuitbussen die leeg zijn, moet nog een extra busje rood halen. Weet nu al dat ik daarvan tekort kom. Heb er 2 liggen, zwart moet ik nog aanschaffen. Zal ik maandag uit het werk maar gaan doen.

    Op het laatst de ketting nog even gecleand.

    Voor muziek is ook gezorgd

    Als iemand nog een koppelingshendelhouder heeft liggen, zonder choke eraan. Hoor ik het graag
    Standaard zit dechoke bij de 34L aan het stuur, dat wil ik niet meer. Mijn streven is om zo min mogelijk onderdelen aan het stuur te hebben.

  • 20 oktober 2009 om 16:53

    We staan niet stil, wel is het het een en ander tussen doorgekomen. Heb vorige week een brommer Yamaha FS1, en de XT350 weten te verkopen. Dit schept weer ruimte voor een andere motor.
    Was al wat langer opzoek naar een TT600, deze heb ik dan ook gevonden. Ga deze as vrijdag ophalen met de aanhanger, foto’s volgen.

    Heb gisteren al de kleine onderdelen gespoten, moet zeggen ziet er niet onaardig uit. Wel vraag ik mij af of ik alles met blanke lak moet overspuiten of dat dit niet perse nodig is.

    Deze week staat nog op de planning om het frame te spuiten. Kan deze drogen tot volgende week, waar na met het in elkaar zetten kan worden begonnen.

  • 21 oktober 2009 om 15:59

    Nice!! goed bezig man! :woohoo:

    Wat die TT betreft; goede keus(ondanks mijn probleempjes tijdens de VRO). ‘T gekke ding gaat als een beest!! Ben erg benieuwd welke TT je hebt uitgekozen… :cheer:

    Wat de verf betreft, hier ben ik ook eens mee bezig geweest… Ongetwijfeld zal mijn uitspraak tegen gesproken gaat worden, maar ik zou wel in de blanke lak zetten. Deze is namelijk harder dan de kleur lak, en beschadigd daarom minder snel.

    Op dit moment ben ik bezig met een test van de blanke lak op het plastike kappenwerk van m’n XT. Hier zijn de witte kappen goed verkleurd, en ik wil deze weer mooi strak wit hebben. De binnenkant van een van m’n zijkappen(hebben we ‘m nog?? ;)) heb ik met heel fijn schuurpapier weer mooi wit gemaakt. Daarna een sticker erop(helaas niet van de DTA, deze had ik toen niet meer), en dit ingespoten in blanke lak. Dit heb ik al een poos geleden gedaan, om te kijken of dit goed blijft. Als dit in de winter goed blijkt te gaan, ga ik alle kappen hiermee doen(and then some…)
    Ik zal het resultaat hiervan uiteraard ff posten. Mocht iemand hier nog tips voor hebben, dan hoor ik dit graag… :dry:

    Shut up and ride!

  • 28 oktober 2009 om 18:48

    Al weer een week geleden, de laatste update, had meerdere factoren.
    Afgelopen zaterdag mijn fram rood gespoten en daarna in de blanke lak. Goeie tip Leon, voor die 7 euro voor zo’n bus kan je niet het risico nemen natuurlijk.

    Morgen de schokbreker en progessieve veren ophalen. Ritje naar Pijnacker en daarna door naar Tuur.

    Frame hangt bij moeders lekker warm binnen in de computer/bij kamer. Ons huis is vroeger een slagerij geweest, dus kon mooi gebruik maken van 1 van de haken. De rode kleur is een ral kleur, dus geen originele kleur, heb de Motip waaier er naast gehouden en naar mijn mening de dicht bij komende kleur gekozen. Had eerst de indruk dat die wat aan de lichte (orange) kant was maar dat lijkt gelukkig toch weer mee te vallen.

    Dit zijn de spuitbussen die ik gebruikt en leeg gemaakt heb om de delen te spuiten.
    3X bussen primer
    1X blanke lak bus

    4X rode lak (Ral 41820), heb je meer van nodig moeilijkere kleur om dekkend te krijgen
    2X zwarte bussen 2e niet volledig leeg
    1X grijze bus, deze had ik nog staan en daarvan misschien een kwart gebruikt.

    Heb ook mijn vorkpoten even gepoetst, kan een monnikenwerk zijn maar met het juiste gereedschap gaat het al een stuk vlugger.

  • 28 oktober 2009 om 20:55

    Voor zo’n verwend ventje ben je goed bezig!

  • 28 oktober 2009 om 21:47

    Mja, doe me best.

    Nu even tussen door de TT, zit toch altijd wat meer werk in dan je van te voren verwacht. Maar dat vinden we leuk, dus niet zeuren.

  • 28 oktober 2009 om 22:18

    Ziet er goed uit!

    Ga je nog iets met ‘t blok doen, of is ‘ie in orde?
    Hou je trouwens de kosten bij? Ben benieuwd wat je nou uiteindelijk kwijt ben aan zo’n projectje.

  • 29 oktober 2009 om 08:13

    K&N is altijd de moeite waard. Niet alleen loopt de motor er beter door en krijg je geen troep meer binnen, ook is het goedkoper omdat je nooit meer een nieuwe hoeft te kopen. Als je er goed mee omgaat.

    RVS-bochten bij ABP-Racing in Duitsland.

  • 29 oktober 2009 om 20:15

    Zo vandaag de gereviseerde demper opgehaald bij Jan Droog.
    Zit u nieuwe spindel in en de demping is tevens aangepast. Ben benieuwd naar de rij ervaringen.

    Bij Tuur de progressieve veren opgehaald, dus moet helemaal goed komen.

    Mja, heb er over nagedacht over een K&N, heb besloten om toch een nieuw origineel filter te kopen. Deze zal er dan ook eerst in komen, maar sluit niks uit.
    Is het verstandig om het filter in te oliën? Zo ja waarmee, of moet dat perse met speciale olie??