• 29 oktober 2009 om 20:29

    Paul schrijft:

    Ziet er goed uit!

    Ga je nog iets met ‘t blok doen, of is ‘ie in orde?
    Hou je trouwens de kosten bij? Ben benieuwd wat je nou uiteindelijk kwijt ben aan zo’n projectje.

    Blok gaat denk ik open voor inspectie, wil graag weten hoe het 4 en 5e versnelling er bij ligt.
    Kosten hou ik wel bij, maar kan je vertellen loop behoorlijk op. Maar het is de bedoeling dat ik de motor in bezit hou dus vind dat niet zo erg. Verwacht toch wel rond de 700 euro kwijt te zijn met alleen het opknappen.
    Heb dan ook wel redelijk wat beet gepakt.

  • 29 oktober 2009 om 20:34

    Ik vind ‘t gaaf hoor. En dan ook nog een TT in de zelfde kleuren :). Ga je die ook zo opknappen?

  • 29 oktober 2009 om 20:43

    Eerst dit seizoen rijden, heb voor de TT al wel 34L velgen. Daar wil ik niet te lang mee wachten, jij had pas een mooie link gepost van een Duitser, die het zelfde had gedaan. Binnenkort mijn collega maar vragen of hij wat bussen voor mij wil draaien.

  • 29 oktober 2009 om 21:18

    Ja. alleen weet je wel hoe zwaar die wielen zijn!

  • 29 oktober 2009 om 21:40

    Ja wat zou het verschil zijn. De naaf zal best een kilo misschien 2 zwaarder zijn. Maar weegt niet op tegen de voordelen.
    Zoiezo is het een leuk project, daarna kan ik onbevreesd km maken op het asfalt.

  • 29 oktober 2009 om 22:21

    TheHunter schrijft:

    Is het verstandig om het filter in te oliën? Zo ja waarmee, of moet dat perse met speciale olie??

    Niet alle filters moeten ingeolied worden, je moet even checken bij de leverancier wat de bedoeling is. Als het wel moet:
    Met speciale luchtfilterolie, maar motorolie kan desnoods ook. Doe het filter in een plastic zakje, scheutje olie erbij en kneden maar. Niet wringen, want dan vervormt het.

  • 29 oktober 2009 om 22:53

    Je hebt ook zo’n prachtig olie en schoonmaaksetje van Twin Air. Twee emmers, ééntje met ontvetter en een mooi roostertje onderin om de drab beneden te houden en een emmertje met filterolie. Ik dompel het filter altijd helemaal onder en knijp/masseer het overtollige er weer lekker uit. FF laten “drogen”nog ff lekker inmasseren en weer terugzetten. Als je regelmatig in de prut rijdt zal je het filter ook zeer regelmatig schoon moeten maken, in de ontvetter, daarna uitknijpen (niet wringen!) en dan met water nog grondig uitspoelen en stofvrij laten drogen. Al met al een ontspannend klusje en het behoud van de ingewanden van je prachtige vehikel. :silly:

  • 29 oktober 2009 om 22:58

    Oh ja, vergeet vóór het terugzetten niet de randen waar je filter op je luchtfilterhuis aansluit lekker in te vetten (op het luchtfilterhuis.)
    Komt het allemaal goed.

    Grtz,
    Dick.

  • 30 oktober 2009 om 08:21

    Wat een klerewerk zo’n schuimding. Handig hoor een K&N. En die hoef je lang niet zo vaak schoon te maken.

  • 10 november 2009 om 18:03

    Niet echt met de 34L te maken, ben nu vooral bezig met de TT. Moet toch klaar zijn voor as zondag.

    Had voor de 34L een achterbrug/kettingbeschermer gekocht, bleek er ook voor de TT één nodig te hebben. In de part ist lijken ze precies het zelfde, is ook zo alleen 3 verschillen!

    De kleur
    Het Materiaal
    De Prijs

    Vooral van het laatste moest ik erg lachen, zijn beide origineel Yamaha, die van de XT koste mij 36 euro en die van de TT 6 euro. Allebei gekocht bij de dealer.

    Links TT rechts XT

    Dus mocht je ooit de achterbrug/kettingbeschermer moeten vervangen denk dan nog even terug aan deze post

  • 10 november 2009 om 22:19

    Die van de XT gaat zes keer langer mee.

  • 11 november 2009 om 07:46

    Haha, die van de 660 ziet er precise zo uit, zou me benieuwen of die ook past. Ik heb er in mei nog meer dan 50€ bij de kedo voor betald, nu moet wel bijna 10 keer zo lang meegaan.

  • 22 november 2009 om 11:27

    Zo er is weer bijna een weekend voorbij, de 19e komt steeds dichterbij. Moet dus opschieten.
    Heb gisteren en vrijdag aan de XT gewerkt, en nog wat kleine dingen aan de TT. Moet de aandacht nu een beetje verdelen

    Als eerste het probleem met de uitlaatbochten, wat een ramp is dat. Heb het blok zo gezet dat de uitlaatpoorten horizontaal staan. Zo kan de kruipolie er goed intrekken, brander bij mijn oom gehaald en beunen maar.

    Na paar uur martelen 1tje los de andere is nog lastiger jammer genoeg.

    Moet je zien, dat klein beetje vervuiling zorgt er dus voor dat er geen beweging in te krijgen is!

    Zo doen we dat, maar of het echt helpt weet ik niet

    Heb ook nog een leuker klusje voltooid, het vervangen van de keerringen. Tuur nog bedankt voor je telefonische consult

    Eerst de stofringen en borgclip loshalen met een schroevendraaier.

    Door voorzichtig de binnenpoot uit de vorkpoot te trekken komen de geluiderbus en de keering los.

    Onderdelen op een rijtje, hoe ze eruit komen. Niet echt nodig heb een goed werkplaatshandboek maar voor het overzicht wel handig.

    Keering er in zetten, beetje vorkolie aan de binnenkant van de keerring. Vaseline aan de buitenrand en voorzichtig naar beneden drukken. De keering moet ongeveer 10mm onder de bovenrand van de vorkpoot dit heb ik gedaan met een doorslag. Niet de beeste manier maar heb nog geen tool er voor. Al roterend voorzichtig de keerring er in tikken moet geen probleem zijn.

    Oude keerringen

    Aankomende week proberen de tweede uitlaat bus te verwijderen, de achterbrug weer in elkaar zetten.

    Op dit moment ben ik aan het bieden voor achterschokbeschermer, weet iemand of deze er makkelijk tussen te krijgen is als de motor al in elkaar zit?

  • 22 november 2009 om 12:07

    Goed bezig, ik ga binnenkort ook nieuwe olie erin kiepen.

    Dat ding krijg je er erg makkelijk tussen. Busje eruit, veer wat omhoog en dat ding er tussen frommelen.

  • 23 november 2009 om 23:08

    GOED NIEUWS,

    De tweede bus is eruit. opluchting allom.

    Had een momentsleutel te koop, kwam iemand voor kijken. Helemaal uit Leeuwarden, was de sleutel nog niet wat ie zocht ook. Na 2 uur ouwehoeren, zoals dat gaat. Zei ik van ik stook mijn blok (uitlaat bus, zie foto boven) nog één maal op voor het slapen gaan. In de hoop dat het los zou komen.

    Nog geen 10 minuten laten stonden we samen te beuken op de bus, ik bleek veels te voorzichtig. Werd gevraagd om een grotere hamer, heb de vuist te voorschijn gehaald. Toch bij elkaar zo’n 1.5 uur aan het bikkelen geweest voor het los was.
    Heel de bus aan gort, maar het is los. De cilinder nog heel, iedereen tevreden.
    Nogmaals bedankt by the way

    Hier de restanten van de bus