• 30 november 2011 om 18:16

    JANRAD schrijft:

    …vastloper met een 34L …
    met het zelfde gehamer zoals jij dat nu beschrijft nog naar (het 1e) DTA treffen gereden. Toen het blok open gemaakt werd rolden de kogels het blok uit.

    Maar dat viel dus ong onder de garantie… ???

  • 30 november 2011 om 18:33

    jasper tornij schrijft:

    [b]JANRAD schrijft:[/b]
    [quote]…vastloper met een 34L …
    met het zelfde gehamer zoals jij dat nu beschrijft nog naar (het 1e) DTA treffen gereden. Toen het blok open gemaakt werd rolden de kogels het blok uit.

    Maar dat viel dus ong onder de garantie… ???[/quote]

    Nee net niet, de Tenere was uit 1983 dus…

  • 30 november 2011 om 18:40

    ah… net als de mijne… MF-xx-RK ???

    ik had de eerste overmaat nodig met 23.000km….
    niet echt vastglopen maar volgens mij een dealer die zichzelf wat wilde sponsoren…

  • 30 november 2011 om 18:45

    jasper tornij schrijft:

    ah… net als de mijne… MF-xx-RK ???

    ik had de eerste overmaat nodig met 23.000km….
    niet echt vastglopen maar volgens mij een dealer die zichzelf wat wilde sponsoren…

    We zijn wel weer met oude koeien bezig he Japs

  • 30 november 2011 om 18:53

    t topic is de 34L.
    dat zijn per definitie ouwe koeien…. :blush:

    niet dat ik dat niet lekker vind… hoor

  • 1 december 2011 om 08:03

    Vanavond nog wat dingen nakijken, controleren. Vrijdag avond naar JST motoren om daar te kijken wat en hoe nu verder.

    Dank voor de reacties

  • 1 december 2011 om 21:07

    Nou de koppeling etc er af gehaald, niks vreemds kunnen vinden.

    Morgen naar revisie bedrijf kijken wat hun er van denken.

  • 12 december 2011 om 21:06

    Er is weer nieuws, vrijdag werd ik gebeld door het revisie bedrijf, hij was de cilinder aan het boren en vond de spaanders wat vreemd. Een magneet erbij gehouden en er achter gekomen dat hij puur allu aan het boren was. Kan niks anders betekenen dat het een cilinder geweest is met een Nicasil wand. Niet vreemd dat het geheel is vastgelopen na vorige revisie.
    Wel ben ik benieuwd wat voor cilinder het is, omdat mij niets anders bekend is dan dat het een 2KF blok is geweest. Na mijn idee hebben deze geen nicasil in de cilinder.

    Net uit de blokkenloods een oude 34L blok getrokken open gehaald, de cilinder hiervan gaat nu aankomende week naar het revisie bedrijf. Vreemd blok is dit, is al flink versleuteld overal vloeibare pakking etc. Echt een goed voorbeeld hoe het niet moet, diverse draad verrot etc.

    Blijven weer mooi van de straat.

  • 13 december 2011 om 08:06

    soo das lekker stom van diegene die die Nikasil-laag weggehoond had. Is dat dezelfde die nu bezig is? Dan heeft hij nog wat goed te maken.
    Voor zover ik weet heeft alleen de 59X een cilinder met chroomlaag. Maar als je wil kan je natuurlijk in elke cilinder zo’n laag [laten] aanbrengen.
    Welke code staat er op de cilinder?

  • 26 februari 2012 om 16:55

    Gisteren middag blok onder mijn Tenere vandaan gehaald, deze had een vastloper op de heenweg naar Beverwijk afgelopen december. Stom, lijkt er toch op dat ik hem niet goed verzorgt heb, al twijfel ik nog wel.
    Op de heenweg had ik een warmloper waarna ik het olie peil checkte, olie was erg warm en kwam stoom uit het tankje. Even laten bezinken en gepeild leek toen goed, toch maar besloten richting huis te rijden na 30km sloeg het achterwiel opnieuw vast en nu ook goed. :blush: :blush:

    Afgelopen vrijdag olie uit het blok laten lopen, viel mij op dat het erg weinig was, uit het tankje kwam nog wel het een en ander, half vol schat ik in.

    Gisteren dus blok opgegehaald, de kop heeft te weinig olie gehad, hierdoor in gesleten en vast gelopen. Deze kan bij het oudijzer, cilinder heeft lichte krassen, misschien dat een hoon beurt voldoende is.

    Blijft sterk verhaal, 20.000km gereden alles heel gebleven. (hield alles goed in de gaten) Thuis gekomen bij een ritje richting Beverwijk nadat ik thuis misschien in totaal 40km had afgelegd loop het blok in elkaar door tekort aan olie. Ondeskundig gebruik :blush: Blok zweette al een hele tijd, hierdoor verloor ik tijdens de rijd ongeveer 6 liter olie. (lekke uitgaande keering en losse carterdeksel bouten meegerekend)

    Maar we gaan weer vrolijk verder, sleutelen

  • 29 februari 2012 om 22:01

    u vraagt wij draaien

  • 29 februari 2012 om 22:16

    Zeg Jonathan, zo hoort dat er niet uit te zien hoor.

  • 29 februari 2012 om 22:18

    Nieuw geslepen, moet het nog een beetje bijwerken maar komt wel goed.

    Morgen in andere kop de kleppen inslijpen, en kijken of we de cilinder weg kunnen brengen.

  • 29 februari 2012 om 22:53

    Die kop kan je ook nog wel wegbrengen hoor.