• 20 maart 2012 om 18:34

    Zaterdag voor het eerst blok gestart, loopt goed alleen weer een klein tikje. Balen, net blok er weer onderuit gehaald, gaat steeds sneller, 45 min.

    Nokkenas ketting toch meer versleten dan ik dacht, nog krap 2 tandjes over.
    Zou dit een tikje kunnen geven, is niet veel maar het stoort mij.

    Nog iets wat ik vreemd wel en wil delen, graag reactie
    Heb 4 nokkenas tandwielen liggen, 3 gelijke en 1 die nu gemonteerd is. Deze is net een half tandje anders, als je tandwielen met de boutgaten netjes op elkaar legt zie je dat het patroon een half tandje verschuift.

    Nu heb ik een XT550 onderblok met een 3AJ topset. (dus wat afwijking) Bestel nummers voor het nokkenas tandwiel voor de xt600 en de xt550 zijn afwijkend. Daarmee concludeer ik dat het ene tandwiel van de 550 is en de andere 3 van een xt600.

    Wat denken jullie wat gaat het verschil maken dat halve tandje? Daarbij krijg ik de timing netter op het pasvlak van de cilinderkop uitgelijnd met het ‘XT550’ tandwiel dan met een van de 600 tandwielen.

    Gaat goed komen.

  • 20 maart 2012 om 18:40

    het ontstekingstijdstip bij een 550 is ook niet iets anders. Maar het niet netjes uitlijnen op pasvlak komt denk ik eerder door je lange ketting. Geen idee wat goede raad is.

  • 20 maart 2012 om 18:43

    nokkenas ketting is besteld, hopelijk vrijdag binnen

  • 20 maart 2012 om 19:20

    Heej maar die halve tand verschil biedt ook mogelijkheden.
    Dan kan je je kop afvlakken zonder dat de distributie gaat afwijken.

  • 4 augustus 2013 om 17:34

    Weer even lekker oud topic boven halen.

    Had nog foto’s van de EOL van mijn XT550. Na een vreugde sprongetje tegen een Audi A3, dwars door een hek blijft er dit van een Yamaha over. Al weer maand geleden gelukkig zelf niks aan over gehouden.

    Nu bezig met de Rood witte Tenere reis klaar te maken. Begint al aardig te vlotten, zal hier eerdaags ook paar foto’s van plaatsen. Roadbook voor heb ik gemonteerd, voorbouw bijna gereed met daarop de garmin mount en extra Ram mount voor de camera.
    Achter de koplamp plaats voor bevestigen van reserve hendels etc.

  • 18 augustus 2013 om 17:29

    De 34L begint weer langszaam een motor te worden. Afgelopen week de voorvork gereviseerd, voorzien van nieuwe bussen en seals. De achterschokbreker is langs Jan Droog geweest en weer ready to go.

    De balhoofd lagers vervangen, de had ik in Noorwegen te strak aangedraaid, hierdoor toch wat putjes in het onderste lagerschaal.

    Nieuwe voorbouw tje gemaakt waar de garmin etc op past. Ook wat mogelijkheden voor het monteren van reserve onderdelen onderin de voorkap.

    Aankomende week staat op de planning carterdeksels, uitlaat spuiten. Frame wat bijverven en diverse andere kleine dingen vervangen.

  • 19 augustus 2013 om 04:20

    Dat ziet er weer mooi uit. Gaaf beugeltje voor de Montana.

  • 19 augustus 2013 om 19:01

    Had het idee gesloten van Adv rider, icm de touratech houder.
    Hier linkje nog meer mooie montana stuff.
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=790308

  • 20 augustus 2013 om 04:09

    Had het idee gesloten van Adv rider, icm de touratech houder.
    Hier linkje nog meer mooie montana stuff.
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=790308

    Die kende ik nog niet. Staan zeker leuke weetjes tussen…thnx.

  • 21 augustus 2013 om 06:56

    Ben benieuwd hoe dit uitziet met de lamp erop. Met dit soort upgrades blijft de oer-tenere een fiets waarmee je blijft rijden, goed bezig!

    Rijdt deze met upsd vork nu veel anders dan jouw tt jonathan? Veel verschil bij het rijden van singletracks bijvoorbeeld?

  • 21 augustus 2013 om 18:39

    Vrijdag dagje vrij van het werk, hopelijk dan vooruitgaan en foto’s.

    Voor mijn gevoel is het grootste verschil de brembo remset tov origineel. Mooi is dat je instelbare demping hebt, in de praktijk zit ik daar nooit aan.
    Op singletrack, vindt ik moeilijk te zeggen. Als de balans van je voor en achter vering oke is dan moet met de originele setup ook goed gaan. Zie de filmpjes maar van Joris en Sjors.

  • 22 augustus 2013 om 04:10

    De achterschokbreker is langs Jan Droog geweest en weer ready to go.

    Wordt onderhand tijd voor clubkorting bij JD-shocks! Mijn voorpoten van de 750 liggen daar nu voor complete revisie + inbouw vertelbare demping. Eerder al 2 achterveren laten reviseren/tunen daar.

  • 22 augustus 2013 om 09:25

    Ha, dat project heeft die laten zien. Zag er goed uit, hou wel van beetje creativiteit met oude meuk.

  • 22 augustus 2013 om 16:15

    Ben bijzonder benieuwd hoe het gaat rijden. Ik hoop eerlijk gezegd net zo goed als USD’s.
    Hoe vordert jouw project?

  • 9 september 2013 om 17:56

    Iets te stug nu
    Dus wat olie eruit, of nóg dunnere olie erin (Nu SAE 7,5)