• 24 november 2009 om 08:20

    Al is het bussie nog zo snel,
    de moker achterhaalt haar wel.
    Hier drink ik vanavond een biertje op!

    Die bus, bij de weg, lijkt me verdacht veel op een KTM power part… :blush: :silly:

  • 24 november 2009 om 08:22

    ( Voordat jij het zegt Dennis )

  • 24 november 2009 om 19:37

    Bij het monteren dus maar iets van grafiet gebruiken!

  • 24 november 2009 om 21:17

    Heb nu RVS bochten dus rotten doe het niet meer, elk seizoen de uitlaat eronder uithalen zal denk ik de beste oplossing zijn om dit te voorkomen.

  • 24 november 2009 om 22:14

    Dat die flenzen zo vast gerot zitten komt van buiten laten staan. Dag in dag uit.

  • 25 november 2009 om 08:10

    Redcteam schrijft:

    Bij het monteren dus maar iets van grafiet gebruiken!

    Dat deed Ben Hur ook al. Tegenwoordig hebben we keramische pasta.

  • 25 november 2009 om 11:22

    Ik heb grafiet nog liggen…..

    WAT DENK JE TROUWENS DAT EEN REVISIE + TIPJE MIDDELLANDSE ZEE WEL NIET KOST!!???!! (grijns mode uit )

  • 25 november 2009 om 11:48

    Drekracer schrijft:

    [b]Redcteam schrijft:[/b]
    [quote]Bij het monteren dus maar iets van grafiet gebruiken!

    Dat deed Ben Hur ook al. Tegenwoordig hebben we keramische pasta. ;)[/quote]

    Hola Fred,

    Vertel eens wat meer over die keramische pasta, kostda, kannik daar mien mooie 2T uitlaat
    ook een beetje knap aan de cilinder prutten?

    Grtz,
    Dick.

  • 1 december 2009 om 22:01

    Wat ik vanavond in mijn schoen, sporttas vond,

    De overgespoten tank, had eerst nog het plan daarmee te wachten. Een bevriend spuiter ging zijn zoon zijn Golf II overspuiten in de kleur wit. Kon het dan ook niet laten.

    Mijn vader kwam vanmiddag aan met het rubber voor de schokbreker, gaat helemaal goed komen.

    Maar zo maagdelijk wit zou het denk niet blijven, ook de Ténéré gaat de blub in, hoop aanstaande rit na de eindejaarsafsluiting.

    TT na de Hennorit, geweldige ervaring

  • 4 december 2009 om 20:53

    Zo hoop morgen weer wat vooruitgang te maken met het opbouwen van het frame. De schokbreker achterbrug zitten er al in. Morgen ochtend beginnen met de vorkpoten.

    Nu vroeg ik mij af, de olie tank ligt nu nog los. Is er een manier om deze eenvoudig schoon te maken van binnen. Zonder me zorgen te maken over de smerende werking van de olie als straks alles weer op zijn plek zit. Er zal in de afgelopen 25 jaar vast wat vuil etc in zijn gekomen.

    Iemand tips?

  • 5 december 2009 om 10:01

    olietankje spoelen met benzine of diesel. Zet desnoods een nachtje weg met spul erin. Met dun kwasje de bodem schoon poetsen/vuil los maken. Goed spoelen.
    Wat ik zelf bij een revisiefiets doe is af vullen met goedkope olie(Lidl 5 l 10 euro) starten en 5 of 10 km rustig rijden dan de boel eruit en pas de echte olie erin. Zo spoel je nog meer vuil uit het systeem.

  • 5 december 2009 om 10:20

    Thanks,

    Ga zo meteen even rooie diesel halen bij een oom van mij. Vul het blok met minimaal hoeveelheid olie, daarna paar km rijden en leeg laten lopen. Zal ik het olie filter vervangen voor af na het ‘spoelen’ ?
    Kan natuurlijk even kijken hoe het oude filter eruit ziet en deze laten zitten tot ik hem afvul met je juiste hoeveelheid.

  • 7 december 2009 om 21:31

    Zo stap voor stap gaan we vooruit, heb zaterdag weer wat gesleuteld.

    Vanavond aan het klooie geweest met de uitlaat. Zat niet helemaal lekker, en met de RVS uitlaat kwam het helemaal niet meer goed. Heb een stuk van de uitlaat afgeslepen en op mijn werk een stond vlak plaat materiaal rond geslagen tot een diameter van 42 mm.
    Heb hem nu thuis gehecht met een elektrode apparaat, morgen mag mijn collega het netjes dicht miggen.

  • 7 december 2009 om 21:33

    Potverdorie, dat ziet er al goed uit!

  • 9 december 2009 om 21:54

    Zo kom weer uit het schuurtje,

    Omdat ik een set RVS uitlaat bochten er op heb gezet, moest er wat gebeuren aan de demper. Deze had een vreemd uiteinde. In de oude situatie zaten dussen de bochtenset en de demper, 2 tussen bussen. De demper zat ook maar op 1 plek vast op het frame.
    Stuk eraf gezaagd en op het werk weer het een en ander aan laten lassen.

    Nog wat foto’s zoals het er nu bijstaat

    Nu het een en ander aan bakjes met bevestigings materiaal leeg begint te raken, ga je ook materiaal zien wat je niet kan plaatsen. Heb geen goede partlist van de 34L Ténéré, wel van de 43F maar zitten toch wel wat verschillen in, als iemand wel een lijst heeft hou ik me aanbevolen.

    Deze ringen waar zijn ze van, denk zelf van op de tank, rond de bevestigings bouten onder de buddy. Kan iemand dat bevestigen dat deze daar horen??

    Morgen weer verder!!