• 2 juni 2011 om 22:37

    Toch van harte gefeliciteerd met het 25 jarig huwelijk van je ouders.
    Kennelijk kun je dat toch nog combineren met wat sleutelen, maar geniet ook van het feest!

    Frans

  • 3 juni 2011 om 22:17

    Zo ondanks mooie feest, gaat ook sleutelen onverstoord verder. Vanmiddag tussen de feest gangers in nou snel frame bij gespoten.

    Vanochtend 7 uur

    Paar uur later

    Spuiten bagage rek, was vanochtend lekker wind stil

    Frame, vorig jaar nog als nieuw maar jaar rijden zorg al weer voor wat verweer.

    Zo had één busje rood, wat nog al slecht dekt, dus onderkant maar met zwart gespoten. zie je straks ook bijna niet meer.

  • 3 juni 2011 om 22:42

    Heb je ook de stoelen voor de gasten alvast zwart gespoten?
    Dat geeft een mooi effect op de feestelijke kleding!

    ‘t ziet er wel alweer erg gaaf uit.

  • 3 juni 2011 om 22:44

    Kon me zelf inhouden, toen de gasten kwamen maar iets verder ervandaan gespoten.

  • 3 juni 2011 om 22:46

    Jammer ……….

  • 24 juni 2011 om 17:57

    Beetje laat maar waren wel leuke foto’s van een xt blok. Zit nu in Hongarije met de 34L, erg hectische voorbereiding dus vandaar nu pas de update.

    Motor heeft 300km gelopen, liep super starte goed. Maar afgelopen maandag zat de kickstart vast, nadat ik hem op de pont had uitgezet. Vreemde is dat ie 5 minuten daarvoor ook als uitgezet is geweest en gestart omdat ik op de pont moest wachten, oprijden.

    Maandag avond samen met Jouke gekeken wat mogelijk kon zijn maar niks bijzonders kunnen vinden en omdat tijd drong besloten blok uit de Raid tenere te halen.

    Krukas voorzien van ander bigend lager

    Carters weer tegen elkaar, ging niet echt gemakkelijk. Heb deel in de oven moeten stoppen op 120 graden, toen schoven ze uiteindelijk netjes op elkaar.

    nieuwe olie pomp

    Topsetje erop

    Paar trapjes en lopen, voor 300km

  • 28 november 2011 om 21:43

    Dit topic maar weer ophalen,

    Uiteindelijk het ‘zo goed’ gereviseerde blok aan de kant gelegd en de 20.000km met het raid blok gereden. Nu was ik toch benieuwd wat er mis is gegaan met het 2KF blok wel eigenlijk voor deze klus was bedoeld.

    Vanavond blok op de werkbank gezet en opengehaald, schade was erger dan ik had verwacht. Zuiger en cilinder na 300km na de filistijnen, doe dat maar een na.

    Ben er nog niet achter wat de oorzaak is, warmloper, vervuiling door de revisie??

    Heb weer wat te doen met de kerst!!

  • 28 november 2011 om 22:48

    Maar dit zorgt nog niet voor het af en toe vastzitten van je blok.

  • 29 november 2011 om 20:11

    Lijkt wel of er iets in de cilinder heeft gezeten wat daar niet in hoort (krasjes boven op de zuiger) Niks gevonden?

  • 29 november 2011 om 22:56

    Geen idee, op de zuiger staan niet alleen krassen maar is ook duidelijk een verdikking tezien, gelijk aan de diepe kras in de cilinder.

    Geen gruis gevonden in het carter.

  • 29 november 2011 om 23:17

    TheHunter schrijft:

    Geen idee, op de zuiger staan niet alleen krassen maar is ook duidelijk een verdikking tezien, gelijk aan de diepe kras in de cilinder.

    Geen gruis gevonden in het carter.

    Beide circlips zaten er nog goed in?

  • 30 november 2011 om 08:00

    Is die verdikking misschien een stukje ergens van wat eraan vast gescheten is tijdens het bedrijf?

  • 30 november 2011 om 08:34

    Volgens mij zie je dat inderdaad wel vaker bij vastlopers toch?

  • 30 november 2011 om 11:07

    ja, mijne was destijds iets te krap geboord en gehoond. dat zag er ook zo uit. Wel cool dat ik na de stevige warmloper nog 400km naar huis kon rijden, was een leuk avontuur: met een blok wat klinkt of er tien losse hamers in liggen te rammelen..

  • 30 november 2011 om 15:04

    Ik ben na een vastloper met een 34L nog helemaal naar en door joegoslavië en terug gereden. Thuis gekomen ben ik met het zelfde gehamer zoals jij dat nu beschrijft nog naar (het 1e) DTA treffen gereden. Toen het blok open gemaakt werd rolden de kogels het blok uit. Geloof me oude XT600 blokken zijn bijna onverwoestbaar.