• 20 september 2009 om 19:54

    Zoals sommige van jullie misschien wel weten het ik laatst een 34L aangeschaft. Nu is deze dus 25 jaar oud en toe aan een opknap beurt.

    Frame en tank ga is spuiten, wat onderdelen vervangen etc. Omdat ik misschien tijdens de bezigheden wat vragen heb en tips altijd welkom zijn open ik dit topic. Dus laat gerust je mening, en tips horen.

    Heb gisteren de motor al voor een groot deel gestript en kwam al de eerste problemen tegen, de grootste is dat de uitlaat bochten niet los krijg van de cilinder. De borg platen zijn al wel los, de flenzen zitten alleen muur vast. Iemand die tips heeft?

    Laatst was er een topic over Technoflex, daarin we gesproken over Jan Droog. Nu heb ik al verschillende keer deze naam gehoord en goede verhalen gehoord. Wil daarom ook mijn demper naar hem opsturen. Nu vraag ik mij af wat doet hij met de veer. Word deze hergebruikt of komt daar altijd een nieuwe exemplaar voor in de plaats.
    De mijne ziet er namelijk erg slecht uit.

    PS zijn de foto’s zichtbaar??

  • 21 september 2009 om 07:00

    bochten loskrijgen…
    toch maar wd40 proberen. in laten werken en met een houten of kunststof hamer “overtuigen” dat ze er écht af moeten…

    achterveer….
    geen idee wat je erme wilt bereiken als je hem gaat opsturen naar technoflex, maar ik heb volgens mij nog een écht z.g.a.n. exemplaar op zolder liggen. Ik heb ooit mijn 34L een jaartje na aanschaf (dus 25 jaar geleden…) voorzien van een langere, beter instelbare WP.
    Als je interesse hebt…

  • 23 september 2009 om 19:33

    Bedankt voor je reactie jasper,
    Mijn idee was om de oude veer te reviseren, die niet naar technoflex maar naar Jan Droog.
    Jan droog 100% repair
    Heb daarom net contact gehad en ga mijn demper er maandag avond brengen.

    Nu de vorderingen/ vragen:

    Het blok is uit het frame, heeft wat moeite gekost omdat de uitlaat niet los wilde, dit is nog steeds het geval. Ga eerst een bok lassen waar ik het blok stevig op kan neer zetten zodat ik er goed aan kan sleutelen.

    Daarna verder gegaan met de rest van het frame, kreeg de rechter onder plug van de voorvork niet los. De hele imbus bout heb ik lam gedraaid. Zat dus niks anders op dat uitboren, noem het maar knoeien. , maar hij is los

    Omdat ik mijn achter schokbreker ga laten reviseren, wil ik ook wat doen aan de standaard voorvering.
    Nu weet ik dat er progressieve veren bestaan.
    Welke veren passen er in de 34L?

    Alvast bedankt

    Ga denk ik over 1,5 week een bestelling plaatsen op Kedo, mocht er iemand wat mee willen bestellen hoor ik het graag.

  • 24 september 2009 om 07:07

    Als je wat plakplaatjes zoekt:

    cgi.ebay.it/adesivi-stickers-aufkleber-yamaha-xt-600-tenere-34l-55w_W0QQitemZ120469802933QQcmdZViewItemQQptZRicambi_e_Accessori_Moto?hash=item1c0c8f4fb5&_trksid=p3286.c0.m14

  • 24 september 2009 om 19:54

    zal een fijne martelarij geweest zijn om dat blok uit je frame te krijgen als je de bochten niet kon demonteren…

    verder ben je lekker aan het werk geweest met de voorvork…

    en dat terwijl ik hier een zgan setje heb staan (ik heb immers een upside-down in mijn 34L gestoken…)
    en volgens mij ligt hier ook nog ergens een doos met 660-voorveren. zouden best wel eens kunnen passen…
    iemand ervaring mee?

    weet je wat?
    voordat je weer een weekeind besteed aan :side: :blink: :huh: :S :S :S sleutelwerk,
    laat dan even weten wat je nog nodig hebt.
    ligt vast hier nog op zolder

    p.s. FRAAI werkplaatsje !!!! :woohoo:

  • 24 september 2009 om 21:50

    Heb vanavond weer wat gesleuteld,
    De achterschokbreker veer gestraald, het frame met hoge druk reiniger afgespoten. Morgen insmeren met verfafbeit dan weer een keer spuiten en dan schuren.

    Doordat de achterbrug eruit was was het mogelijk, zonder de bochten te verwijderen het blok eruit te halen.

    Ik zal morgen een lijstje posten met wat ik nog zoek, is niet veel meest zijnl slijtage delen. Deze moeten toch vaak nieuw of bijna nieuw.
    Betreft de voorvorken wil ik graag progressieve veren, op ebay staat nu een setje. Ga proberen deze te scoren, als iemand wat heeft liggen hoor ik het graag.

    Philip bedankt, heb de stickers besteld.

  • 25 september 2009 om 10:57

    Mooi project man! Ik heb exact hetzelfde gedaan (zie http://www.adventuur.nl)

    Ik heb nog progressieve voorveren liggen voor de 34L. € 50,- , dan zijn ze van jou.

    Laat maar weten of je interesse hebt!

    Cheers!

    Tuur

  • 25 september 2009 om 17:16

    Hoi kijk dat is leuk om te lezen, heb het in zijn geheel doorgelezen.

    Had 2 vraagjes:
    – die monoshock bescherming (Acerbis) Wat moet ik mij daar bij voorstellen?
    – RVS uitlaatbochten heb je die gekocht via Kedo?

    Heb wel interesse in jouw veren, heb je deze in de 34L gehad of altijd nog willen monteren?
    Ga maandag avond naar Pijnacker, kom dus langs zoetermeer. Is er dan de mogelijkheid deze op de terug weg op te halen?
    Hoor het wel!

    Wat ik nog nodig heb:
    Ketting geleider, denk deze maar nieuwe te kopen deze slijten natuurlijk. Maar als iemand nog goede exemplaren heeft liggen is het misschien wel wat.

    Schijfrem beschermer voor, in de kleur rood.

    Wat betreft lucht filter, heeft een K&N filter genoeg voordelen ten opzichte van een standaard, je betaald er dan ook het 3 voudige voor?

    Alvast bedankt

  • 26 september 2009 om 07:58

    Die monoshock beschermer is gewoon een plastic kapje die er voor zorgt dat al het spul wat door je achterwiel wordt rondgeslingert niet op je shock komt. Dat scheelt in de levensduur van het ding.
    Die RVS bochten heb ik via marktplaats gekocht als ik me goed herinner. Wel nieuw, maar volgens mij via MP.

    Die veren komen idd uit de 34L. Ze hebber er altijd ingezeten, maar een paar maandjes terug heb ik ze gewisseld voor de originele en dat bevalt me prima! Ik ben niet echt een hardrijder en die veren komen pas echt tot hun recht als je met 80+ over een keienpad dendert…. Oftewel, soepele zachte veren passen beter bij mijn rijstijl

    Ik ben echter volgende week de hele week weg ( ik ga lekker een weekje zeilen), dus maandag wordt niets.

    week daarop?

  • 27 september 2009 om 13:41

    Hoi Tuur,
    Weet niet of je al weg bent, maar dat is goed. Kom ik de week daarop even een praatje maken.
    Goed idee van die beschermer, is dat deze acerbis?

    Schijfrembeschermer is niet meer nodig, deze gaat toch niet passen. Zitten geen bevestigingspunten voor op de vorkpoten.

  • 28 september 2009 om 17:23

    Hee Jonathan,
    Wat is de wereld weer klein. Steve Sabandar, die met jou zo broederlijk op de foto staat

    las dit topic en mailde mij dat je ook stickers in de webshop op http://www.tt600r.de kunt kopen.

  • 28 september 2009 om 20:47

    Zo vandaag weer een vordering, heb de veer bij Jan Droog gebracht. Gezellig tijd staan ouwe hoeren, hij gaat het een en ander aanpassen. We hebben de oude veer getest, deze is nog goed genoeg. Zeker voor mijn gewicht geen probleem. Verwacht deze over 2 weken weer op te kunnen halen.

    Goeie tip, (Jaap bedank hem maar, misschien als ie weer mee leest hierbij dank)
    was door Phillip al getipt met een link naar ebay.(zie boven) Heb die dan ook gelijk besteld en vandaag binnen gekregen. Zie er netjes uit. Zal binnenkort is foto’s van maken.

    Die duitse site is wel een goeie, en nog een stukje voordeliger ook. Weet natuurlijk niks over de kwaliteit.

  • 29 september 2009 om 14:16

    Ik heb trouwens een hilarisch draadje gevonden van iemand die zijn oude XT om aan het bouwen is tot rally-tenere.

    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=405327

  • 29 september 2009 om 20:47

    Heb ja mooie site, niet helemaalhet eind resultaat wat ik voor ogen heb. Wel erg creatief met verschillende onderdelen en modificaties.

    Gisteren de schokbreker gebracht en de veer bij mijn oom afgegeven. Deze had ik thuis al gestraald, maar door te weinig lucht capaciteit toch nog niet naar het zin. Hij heeft het op het werk nog een keer over gedaan, nu is ie perfect.

    Tevens een foto van de stickers, morgen weer sleutelen.

    Heb vandaag bij de dealer, een 20 tal onderdelen besteld, hoop ik gouw binnen te hebben.

  • 2 oktober 2009 om 12:13

    Mooi projectje! Ik hou het ook ff in de gaten hoe je dit opknapt… Vooral foto’s blijven plaatsen, zeggen mij meer dan woorden…

    Shut up and ride!