• 11 april 2016 om 17:00

    Ik heb mijn voortandwiel vervangen. Als ik de moer goed vastzet, draait het tandwiel helemaal niet meer. Als ik hem losjes vastzet, draait hij wel.
    Bij het loshalen van mijn oude tandwiel viel het me op dat de moer niet heel erg vast zat, dus het zou best kunnen dat het probleem al langer speelt. Als ik mijn oude tandwiel terugzet en de moer goed vastzet, is er hetzelfde probleem. Aan de buitenkant is niks geks te zien. Is er een techneut die weet wat hier aan de hand kan zijn? Graag hoor ik jullie wijze advies op de sleuteldag.

  • 11 april 2016 om 18:08

    Mist er dan geen afstandsbus?

  • 11 april 2016 om 18:09

    Zit het tw niet met een borgplaatje vast ?

  • 11 april 2016 om 19:13

    Mist er dan geen afstandsbus?

    Volgens de tekening hoort er idd een afstandsbus tussen te zitten.

    [tekening >nr 36]

  • 12 april 2016 om 03:47

    Die afstandsbus zou een logische verklaring zijn. Ik heb net voor de zekerheid nog even gekeken, maar volgens mij zit die er wel op (zie foto)

    [attachment=1442]image_2016-04-12.jpg[/attachment]

  • 14 april 2016 om 08:53

    Ik heb momenteel de remklauw naast mijn 1VJ liggen omdat de cilinder niet terug op zijn plek wil waardoor nieuwe remblokken er niet in passen. Als ik de oude terugzet en naar Benschop weet te komen, is er dan iemand die mij wil helpen de remblokken te vervangen?

  • 14 april 2016 om 10:40

    Rempot deksel open? Zuiger schoonmaken en voorzichtig terug drukken.

    Anders tijdens sleuteldag, moet zeker goed komen.

  • 14 april 2016 om 11:01

    Ik gebruik vaak een lijmklem en een oud remblokje als hij niet makkelijk terug wil.

  • 14 april 2016 om 13:26

    [strike]Kan ik ook sleutels bij laten maken zaterd[/strike]

    Laat maar, veul plezier allemaal zaterdag..

  • 14 april 2016 om 17:20

    ik moet helaas vanwege wat lichamelijk ongemak afhaken….

    misschien kom ik nog wel ff (maar dan met de auto) lunchen….

    Ik wens iedereen al wel een boel lol. En bij deze dank alvast aan t organiserende ‘team’.
    Groots dat jullie dit weer doen! Een prachtige traditie, fam Molenaar !!!

  • 15 april 2016 om 07:29

    Iemand nog een setje T63 (18/21″) liggen? Of iets soortgelijks? Hoeft niet hagelnieuw te zijn!
    Dan geglibber op de afgekloven deserts vind ik maar niks :dry:

  • 15 april 2016 om 07:36

    Hallo, het zijn echte Baja’s woor !

    Voorbandje niet weggooien he, die is nog goed.

  • 15 april 2016 om 11:05

    Hallo, het zijn echte Baja’s woor !

    Voorbandje niet weggooien he, die is nog goed.

    Oh ja geen zwaar versleten banden weggooien van Fred, anders kan je ze terughalen van de stort en krijg je ruzie met de ‘Don Corleone’ van de stort. (Vraag maar aan Marcel de W.)

  • 15 april 2016 om 14:40

    Ik moet ook afhaken, de griep is hardnekkig.

  • 15 april 2016 om 16:11

    Is er ook een compressor aanwezig ? Heeft iemand een ketting klinkapparaat geschikt voor een did ketting ?