• 16 april 2016 om 16:59

    Uiterst geslaagd! Met idd de beste lunch van het jaar Veel dank aan jonathan en zijn ouders!

    Wat betreft de spanningsregelaar: de uitgangsspanning was vandaag behoorlijk op orde (12.8V met grootlicht aan bij 3000 tpm). Nog steeds wat weinig, maar als er eigenlijk niets aan de hand is is het moeilijk iets op te lossen..

  • 16 april 2016 om 17:33

    Uiterst geslaagd! Met idd de beste lunch van het jaar Veel dank aan jonathan en zijn ouders!

    Wat betreft de spanningsregelaar: de uitgangsspanning was vandaag behoorlijk op orde (12.8V met grootlicht aan bij 3000 tpm). Nog steeds wat weinig, maar als er eigenlijk niets aan de hand is is het moeilijk iets op te lossen..

    Je kan kijken of je spanningsregelaar genoeg massa maakt en of de draad naar de accu toe, die voor het opladen zorgt in orde is. Normaal gesproken moet je meer dan 13 volt laden.

  • 16 april 2016 om 17:49

    Uiterst geslaagd! [b]Met idd de beste lunch van het jaar[/b] Veel dank aan jonathan en zijn ouders!

    Volgens mij is dat gesleutel allemaal bijzaak…

  • 16 april 2016 om 18:09

    [quote=”klappernoot” post=33262]Uiterst geslaagd! Met idd de beste lunch van het jaar Veel dank aan jonathan en zijn ouders!

    Wat betreft de spanningsregelaar: de uitgangsspanning was vandaag behoorlijk op orde (12.8V met grootlicht aan bij 3000 tpm). Nog steeds wat weinig, maar als er eigenlijk niets aan de hand is is het moeilijk iets op te lossen..

    Je kan kijken of je spanningsregelaar genoeg massa maakt en of de draad naar de accu toe, die voor het opladen zorgt in orde is. Normaal gesproken moet je meer dan 13 volt laden.[/quote]

    ‘t houdt nog steeds niet over, zeker! Ik heb al eens eerder extra kabels geprobeerd, direct van de regelaar naar de accu. Dat leek te helpen toen ik het zaakje monteerde maar een paar maanden later bleek het effect toch ongeveer nul. Eigenlijk zou ik eerst op de dynamo moeten meten, dan de ingang van de regelaar, dan de uitgang, en alles onder belasting. Volgend jaar misschien

  • 17 april 2016 om 05:13

    Is de accu nog goed ?

  • 17 april 2016 om 08:43

    Bedankt Jonathan en ouders. Zoveel gastvrijheid en de vijfde keer al weer …

  • 17 april 2016 om 10:16

    Sorry mensen, ik wads er helaas niet bij…. er kwam iets tussen. Ik heb gisteren een TT600RE opgehaald

    Ik hoop dat ik die ook eens kan testen bij een ritje

    Volgend jaar beter!

  • 17 april 2016 om 10:26

    Is de accu nog goed ?

    denk het wel, die is geloof ik twee jaar oud.

  • 18 april 2016 om 13:14

    De oranje machines zijn er weer helemaal klaar voor zo te zien :evil:

  • 18 april 2016 om 16:19

    Ronald, je regelaar is stuk. Nieuwe kopen.Paul heeft er nog 1.

    Ik had al een andere gebruikte gekocht en vanwege jouw bericht Zondag er in gezet.

    Nu stationair bijna 13 volt, rijdend met laag toerental (50 in 3) dan heb ik 12,6 tot 12,8 volt. Spanning loopt nu wel op met toerental. 120 op de teller op de snelweg ook 13 volt.

    [quote=”klappernoot” post=33262]Uiterst geslaagd! Met idd de beste lunch van het jaar Veel dank aan jonathan en zijn ouders!

    Wat betreft de spanningsregelaar: de uitgangsspanning was vandaag behoorlijk op orde (12.8V met grootlicht aan bij 3000 tpm). Nog steeds wat weinig, maar als er eigenlijk niets aan de hand is is het moeilijk iets op te lossen..

    Je kan kijken of je spanningsregelaar genoeg massa maakt en of de draad naar de accu toe, die voor het opladen zorgt in orde is. Normaal gesproken moet je meer dan 13 volt laden.[/quote]

    Die draad ga ik nog eens goed bekijken, want er is nog wel iets vreemds aan de hand.

    13 volt stationair met dimlicht, en als ik de rem in knijp dan loopt het op naar 13,3 volt. Maakt niet uit of dat de voor of achterrem is. Als ik bij stationair ook het grootlicht aanzet dan loopt de spanning op naar 13,4 volt. (Motobatt accu, nog geen jaar oud)

    Ik ga het schema vergroot uitprinten en kijken of ik een logische verklaring kan vinden. Misschien dat als het contactslot niet meer helemaal goed is, dat een bepaalde stroomkring beter werkt als ook remlicht of grootlicht aan is?

  • 19 april 2016 om 03:40

    Klinkt als een aardfout. Maar ik heb ook nog een gloednieuw contactslot voor je hoor.