• 15 april 2016 om 16:26

    heh, die heb ik stuk gemaakt. Als iemand toevallig weet waar zo’n pen te krijgen is, dan hou ik me aanbevolen.

  • 15 april 2016 om 16:36

    Ik wil dit jaar wel s kijken of ik eindelijk kan vinden waarom de uitgangsspanning van de spanningsregelaar te laag is (en ook nog eens inzakt met toerental). Een multimeter neem ik mee, als er iemand is met een goed functionerende spanningsregelaar van een 660 dan lijkt me dat erg praktisch.
    Oh en mijn knipperlichten voor zijn er een paar maanden geleden mee opgehouden. Die weer werkend krijgen lijkt me ook wel wat, ik vermoed dat dit in de bedrading e.d. zit.

    Ik kan helaas dit jaar niet naar de sleuteldag komen, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen omdat mijn 3AJ ook wel wat meer spanning mag hebben.

    Goed schoonmaken van de stekker van de spanningsregelaar gaf bijna een volt extra op de accu, maar dat duurde maar een paar weken.

    Voltage zakt bij hoger toerental (tijdens het rijden), en ik denk dat dit komt doordat de ontsteking meer stroom trekt? De hoogste spanning zie ik bij stationair toerental.

    Als het kouder is de spanning ook meer zoals ik het graag zie (12,5 volt of iets hoger)

    Ik wil de spanningsregelaar monteren op een aluminium plaat om de regelaar beter te koelen en hoop zo een betere laadspanning te krijgen.

    Op een andere motorfiets (XJ600 ’91) heb ik hetzelfde. Hoge laadspanning van 14,5 volt bij stationair toerental (licht uit) en dat zakt naar 13 – 13,5 met licht aan tijdens het rijden. Bij hogere toerentallen gaat daar een paar tiende volt van af.

  • 15 april 2016 om 16:42

    compressor, check
    klink gereedschap, check (enkel de pen om schakel uitelkaar te persen is gebroken)

  • 15 april 2016 om 17:15

    Iemand nog een setje T63 (18/21″) liggen? Of iets soortgelijks? Hoeft niet hagelnieuw te zijn!
    Dan geglibber op de afgekloven deserts vind ik maar niks :dry:

    Heb nog redelijke T63 (21) en TKC80(18) liggen die je mag overnemen.

  • 15 april 2016 om 18:33

    [quote=”klappernoot” post=33179]

    Ik wil de spanningsregelaar monteren op een aluminium plaat om de regelaar beter te koelen en hoop zo een betere laadspanning te krijgen.

    f.

    Wellicht heeft een extra massadraad vd regelaar naar de – vd accu nog zin ?

  • 15 april 2016 om 18:34

    compressor, check
    klink gereedschap, check (enkel de pen om schakel uitelkaar te persen is gebroken)

    Mooi zo.

  • 16 april 2016 om 02:19

    Wow, dank voor de lijmklemtip. Nu alles weer op zijn plek zetten en dan zie ik jullie hopelijk rond de lunch

  • 16 april 2016 om 02:24

    Ik denk niet dat ik het ga redden.

  • 16 april 2016 om 03:36

    [quote=”Ronald” post=33248][quote=”klappernoot” post=33179]

    Ik wil de spanningsregelaar monteren op een aluminium plaat om de regelaar beter te koelen en hoop zo een betere laadspanning te krijgen.

    f.

    Wellicht heeft een extra massadraad vd regelaar naar de – vd accu nog zin ?[/quote]

    Ik zat ook te denken dat de aarding niet helemaal klopt. Sinds maandag heb ik namelijk iets nieuws: bij koude motor staat ineens de temperatuurmeter al halverwege. Het lijkt me dan dat het gemeten spanningsverschil voor de temperatuur niet klopt, allicht omdat er wat spanning op de min-kant staat. Enfin, we gaan het zometeen uitvogelen!

  • 16 april 2016 om 03:36

    vindt je het te koud ofzo.ik heb mijn wollen onderbroek alvast maar aangetrokken

  • 16 april 2016 om 05:42

    Hog even de kwalificatie van de Formule 1 afkijken en dan ga ik rijden. Ik hoop dat er nog notencake is straks.

  • 16 april 2016 om 05:56

    Ronald, je regelaar is stuk. Nieuwe kopen.Paul heeft er nog 1.

  • 16 april 2016 om 13:45

    Sorry, Jonathan, mijn dag liep anders dan gepland. Ik lees iets over notencake. Jammer dat ik die heb moeten missen…

    Jammer ook dat ik nu alsnog niemand ken hier. Iemand uit de buurt van Tilburg die zin heeft om binnenkort een rondje te rijden?

  • 16 april 2016 om 14:30

    Was weer een gezellig sleuteldag met lekkere cake en uitmuntende lunch. Dank aan de Jonathan en de ouders van Jonathan altijd prima.

  • 16 april 2016 om 16:19

    Was weer een gezellig sleuteldag met lekkere cake en uitmuntende lunch. Dank aan de Jonathan en de ouders van Jonathan altijd prima.

    Idem dito. :cheer: