Reageer op: HELP! – XT660Z – HELP!
Home  »  Forums  »  Reageer op: HELP! – XT660Z – HELP!

Home Forums Forum HELP! – XT660Z – HELP! Reageer op: HELP! – XT660Z – HELP!

• 12 september 2017 om 22:06

Even een technische vraag:

Ik heb inmiddels de nodige uurtjes lopen sleutelen om het nieuwe blok onder mijn XT660Z te knutselen, en dacht vandaag eigenlijk dat ik klaar was…..

Ik hou 1 (olie) slangetje over die vanaf het frame – vlakbij waar je ook de olie peilt – richting het blok loopt. Deze zat voorheen bevestigd op de bovenkant van het blok vlakbij of onder de startmotor. Maar nu is er bij dit blok nergens meer een aansluitpunt hiervoor te vinden, en ben hem daardoor eigenlijk een beetje vergeten, en bungelde hij er maar wat bij.

Kan dit een verschil zijn tussen een XT660Z-blok (bj 2009) en een XT660X (bj 2009)? want dat is het blok wat er nu onder hangt, ik dacht aanvankelijk dat ze identiek waren.

Voor de duidelijkheid zie Afbeelding; slangetje 43 is dus niet bevestigd op punt 44 aan het blok…..en nu gooit hij daar olie uit als ik het blok laat draaien.

Hoe noodzakelijk is dit olieslangetje? Zou ik hem gewoon af kunnen doppen? Misschien dat iemand hier iets meer over kan vertellen? ik heb nml geen idee……

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • Spring naar toolbar