-
Hallo allemaal,
Mijn naam is Michel en ik woon in Uithoorn. Na jarenlang met veel plezier op mijn Yamaha XT600Z Ténéré 34L gereden te hebben, meld ik me eindelijk aan als lid van de DTA — al had ik dat eigenlijk al veel eerder moeten doen.
Het gaat helaas om een bijzondere en wat trieste aanleiding. Door evenwichtsproblemen kom ik niet meer veilig op de motor, en de stalling waar hij de afgelopen jaren op zijn beurt stond te wachten op betere tijden, wordt opgeheven. Betere tijden die voor mij persoonlijk helaas niet meer zullen komen.
De motor is een originele 34L uit 1983, eerste generatie, inclusief het originele Yamaha duozadel. Alleen de uitlaat is ooit vervangen. Hij heeft relatief weinig kilometers gereden en is tijdens actief gebruik goed onderhouden. Wel eerlijk zijn: hij heeft jaren in een schuur gestaan en bij de laatste rit van de ene naar de andere stalling speelde de carburateur op. Dat verdient een eerlijke vermelding.
Mijn hoop is dat hij terechtkomt bij iemand die hem de aandacht geeft die hij verdient. Vandaar ook dat ik me hier aanmeld — want als er een plek is waar liefhebbers zitten die dat begrijpen, is het wel hier.
Ik zou jullie graag willen vragen: wat is de beste manier om hem hier aan te bieden? En heeft iemand een idee van de huidige marktwaarde voor een originele 34L in deze staat?
Alvast bedankt en groeten uit Uithoorn,
Michel (1ste34L83)
Update: De motor is inmiddels verkocht!
-
Hoi Michel, welkom bij de club! Er zijn genoeg 34L liefhebbers binnen de club, uiteraard ook de mooiste Ténéré die gemaakt is! Ik denk dat het beste is om eens wat foto’s te delen, je mag mij eventueel ook mailen (adres te vinden bij ledenbestand). Ook is kilometerstand en staat van slijtagedelen van belang om een marktwaarde te bepalen.
Uithoorn is voor mij net wat ver om even langs te komen om met je mee te kijken helaas.
-
Hoi, even voorstellen,
Mijn naam is jan Bakker, 68 jaar oud, woon in het Twentse Saasveld en sinds 2019 in het bezit van (nu mijn 2e) Tenere 700. Na een uitstapje naar een KTM toch maar weer een T7 gekocht en nog geen dag spijt gehad. Motor inmiddels wel wat verbouwd met een hele waslijst aan onderdelen. Sinds 2004 heb ik samen met mijn vrouw de VOF Basic Safety Veiligheidsopleidingen. Wij verzorgen veiligheidstrainingen door heel Europa in diverse talen en geven daarnaast voorlichting op het gebied van veiligheid. Ik ben nu voor de 2e keer lid geworden nadat ik me de vorige keer iets te snel heb afgemeld. Mijn vrouw is iets minder fanatiek maar rijd op een Transalp 650. Samen maken we af en toe ritjes naar het buitenland samen met zwager en schoonzus. Al bijna 15 jaar ben ik vaste klant bij Arjan Brouwer en heb al heel wat reizen gemaakt met Dutch Dakar. Volgende maand hoop ik met de Tenere Travel Trophy de Balkan route te rijden.
Groeten, Jan
-
Hallo Jan!
Mooi dat je de gezelligste Tenereclub van het land hebt gevonden!
Ik heb samen met jou al een paar keer met ook andere DTA-leden een paar trips van Arjan Brouwer meegereden. Ontzettend leuk om jou hier te treffen! Doe mee met een of meer aktiviteiten, dan komen we mekaar zeker tegen! Ik heb hier al 35 jaar ontzettend veel lol…
Welkom!! Groeten, Ferry
-
Welkom Jan. 😀
-
Ik ben helaas iemand die xt motoren vernield/verbouwd tot iets wat ik leuker vind. Maar omdat er veel wijsheid en ervaring in de club zit wil ik toch lid zijn ☺️
-
Hallo allemaal,
Even voorstellen, Peter uit Delfzijl 63 jaar jong, hou van het avontuur, tentje mee en kijken waar ik uitkom, on of offroad maakt niet zoveel uit als ik maar onderweg ben. 2 tot 3 keer per jaar er op uit, actief in het voetbal als wedstrijd secretaris en bij MTC Veendam als bestuurslid en tour commissie. Ben benieuwd of er nog meer rijders uit de regio zijn.
-
Welkom Peter!
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.