In de MotoPlus 16, van 18 augustus 2017, staat hun rij-impressie met de T7 concept. De mening van Jo Deleker past goed bij mijn visie !
“Tegen het einde van deze exclusieve test kwam beroeps-reiziger Jo Deleker ook even langs. Van Jo’s hand verschijnen regelmatig jaloersmakende reisreportages in MotoPlus en Jo is een erkend Yamaha XT-liefhebber. Zijn meeste reizen maakt hij niet – zoals je misschien zou verwachten – op een hele dikke allroad of op een superdeluxe toerbuffel, maar op zijn eigen XT660 Ténéré. En ook Jo is na een korte proefrit helemaal overtuigd en zeer enthousiast over de nieuwe T7: “Ik hoop dat de nieuwe Yamaha Ténéré inderdaad weer echte globetrotterskwaliteiten heeft. Een machine waarmee je probleemloos rond de wereld zou kunnen rijden, als je dat wilt. En die daarbij toch een soort eenvoud uitstraalt en weinig onderhoud nodig heeft en spaarzaam met benzine is. Als Yamaha hem daarbij ook nog de levendigheid en het stuurkarakter van deze T7 weet mee te geven dan kan ik eigenlijk allen maar zeggen: ‘Laat komen dat ding!”