• 26 februari 2017 om 23:43

    We doen ons best om het concept model naar het DTA Treffen te krijgen.

    Stalen frame geniet natuurlijk de voorkeur, is overal te lassen.
    Maar op al mijn wereld reizen heb ik nooit een gebroken frame gehad
    ‘t Zal toch niet dat Yamaha bezuinigt op de kwaliteit van het frame ?
    Heb er slecht van geslapen dat die mooie koplamp het kennelijk niet gaat worden.

    Groet,
    Haveloos op reis

  • 27 februari 2017 om 10:53

    TTrap denk je echt dat een alu frame lichter is dan een stalen?

    Om net zo sterk te zijn moet het veel dikker zijn en dan is het gewicht precies hetzelfde.

    Ik heb eens lichtmetalen velgen en stalen velgen gewogen van dezelfde maat en die waren exact even zwaar. Of licht.

  • 27 februari 2017 om 22:13

    maakt me niet uit hoe ze het doen als ie maar zo ligt  mogelijk is.

    rijklaar onder de 200 kg zou wel heel mooi zijn

  • 4 maart 2017 om 00:35

    Eind 2018 pas op de markt !! Ik heb brede en verzwaarde bretels gekocht om mijn broek op te houden Voordat ie 2e hands is zijn we 3 jaar verder.
    Vorige week maar een alternatief gekocht, een F800 GS, bij onze Oosterburen.
    Zowel Yamaha als KTM zitten te slapen, maar ik ben weer wakker na mijn herstel.

    Haveloos wil weer op reis!

  • 17 mei 2017 om 18:48

    Ziet er nog steeds verdacht hetzelfde uit als het concept!

     

    filmpje onderaan de pagina. Lekker!

     

    http://www.dueruote.it/notizie/moto-scooter/esclusiva-mondiale-il-primo-contatto-con-la-yamaha-t7

  • 17 mei 2017 om 23:57

    Ziet er zeker veelbelovend uit… ?

  • 18 mei 2017 om 00:34

    Yes, Samen met Yamaha Nederland doen we ons best om het concept T7 op het Jubileum Ténéré Treffen te kunnen tentoonstellen. Mogelijk met een lezing van Yamaha over de ontwikkeling van de T7 en de verwachtingen van de definitieve uitvoering die in 2018 op de markt zal gaan komen.
    Ter vergelijking hopen de een opengewerkte model van de 3 AJ te kunnen tentoonstellen (Politie Academie Lelystad).
    Geduld wordt hopelijk beloond.

  • 18 mei 2017 om 10:47

    Waarschijnlijk komen er drie versies van de T7. Een gewone offroad XT, een Tenere (hoop ik) en een super motard. Ben wel benieuwd naar de prijs.

  • 19 mei 2017 om 23:35

    Hopelijk kan Yamaha Nederland ons op het Jubileum Treffen meer vertellen over de mogelijke uitvoeringen. Natuurlijk is alleen de Ténéré versie van belang.
    Prijzen zijn volgens mij nog niet bekend, de concurrentie is KTM 800 en BMW 800.
    Op dit moment is alleen het Beierse merk te koop.

  • 26 juni 2017 om 23:57

    Van Hans (Yamaha Nederland) heb ik zojuist vernomen dat er in Europa maar één T7 concept is en dat het niet gaat lukken om die op ons Treffen te krijgen.
    Ondanks alle medewerking van Yamaha Nederland.
    Erg jammer ! Ik blijf in overleg….
    Frans

    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren, 9 maanden geleden door haveloos.
  • 19 augustus 2017 om 23:54

    In de MotoPlus 16, van 18 augustus 2017, staat hun rij-impressie met de T7 concept. De mening van Jo Deleker past goed bij mijn visie !

    “Tegen het einde van deze exclusieve test kwam beroeps-reiziger Jo Deleker ook even langs. Van Jo’s hand verschijnen regelmatig jaloersmakende reisreportages in MotoPlus en Jo is een erkend Yamaha XT-liefhebber. Zijn meeste reizen maakt hij niet – zoals je misschien zou verwachten – op een hele dikke allroad of op een superdeluxe toerbuffel, maar op zijn eigen XT660 Ténéré. En ook Jo is na een korte proefrit helemaal overtuigd en zeer enthousiast over de nieuwe T7: “Ik hoop dat de nieuwe Yamaha Ténéré inderdaad weer echte globetrotterskwaliteiten heeft. Een machine waarmee je probleemloos rond de wereld zou kunnen rijden, als je dat wilt. En die daarbij toch een soort eenvoud uitstraalt en weinig onderhoud nodig heeft en spaarzaam met benzine is. Als Yamaha hem daarbij ook nog de levendigheid en het stuurkarakter van deze T7 weet mee te geven dan kan ik eigenlijk allen maar zeggen: ‘Laat komen dat ding!”

  • 3 oktober 2017 om 22:28

    Yamaha Europa/Nederland stuurde mij onderstaand bericht.
    Maandag 6 november om 21:00 uur maken wij van Yamaha meer bekend over de T7 (the next chapter) en de 2018 XT1200Z Super Ténéré. Dit alles is live te volgen via Facebook.”
    Ik zal nog vragen hoe echte mensen, zonder feestboek, de info kunnen volgen.
    Zoals ik

    • Deze reactie is gewijzigd 6 jaren, 6 maanden geleden door haveloos.
  • 11 oktober 2017 om 15:09

    hmmm, veelbelovend, welke dta’r gaat ‘m als eerste deskundig slopen en besmeuren, en wanneer? nanking rit….ben benieuwd