De carburateur is niet uit elkaar geweest die dag. Er is inderdaad alleen aan die luchtmengselschroef gedraaid. Na die tijd was hij bij veel gas geven om te versnellen en op hogere snelheid bijna niet rijdbaar. Bij 100 km/ uur leek hij af te willen slaan (enorm inhouden), een beetje hetzelfde gevoel wat je hebt als je je benzinekraantje op reserve moet zetten, zeg maar.
Na die tijd ben ik zelf nog gaan rommelen aan die schroef, conform een werkbeschrijving die ik op internet heb gevonden. Heb ‘m toen even wat beter gehad leek het, maar alleen als hij warm is. Nu start hij heel moeilijk en wil hij koud bijna niet meer lopen. Het zit dus in de afstelling van die schroef en het stationair toerental (daar heb ik ook aan gedraaid), maar ik kom er niet meer uit.
Zie net het berichtje van Jasper pas, dus hierbij nog een aanvulling. De carburateur is vlak voor de sleuteldag wel uit elkaar geweest! Is toen schoongemaakt (hetgeen niet echt nodig was, zag er eigenlijk heel goed uit) en er zijn wat onderdelen vervangen. (Needle valve set en gasket float chamber zie ik op de bon van de onderdelen staan.) Oh ja, de inlaatrubbers heb ik toen ook beide vervangen, want het rubber was helemaal van de metalen basis af gescheurd.