• 25 februari 2023 om 14:02

    Nu het zonnetje weer schijnt, de xt660z eens voorzien van een poetsbeurt (jaja!). Kom ik er achter dat de zijkappen van de tank spontaan gescheurd zijn !?

    Is dit te repareren of ergens aaneen andere set te komen? Over 2 maanden ga ik een lange reis in ZO Europa maken, en heb liever niet dat ze er onderweg spontaan afvallen.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 25 februari 2023 om 19:52

    Zijkappen? beide kanten?

    Repareren met 2 componenten lijm en aan het eind van de scheur een gaatje boren tegen het verder uitscheuren.

    Maar ik zou eerst eens gaan kijken waarom ze scheuren.

     

  • 25 februari 2023 om 20:01

    He Raymond, bedankt voor je reactie!

    Waarom ze gescheurd zijn is mij ook een raadsel. Paar maanden geleden heb ik ze eraf gehad. Maar daarna tijdje niet gereden en vandaag zie ik dit opeens.

    Kennelijk onder spanning terug gemonteerd. Maar poeh, heel veel andere opties dan de schroeven weer vastdraaien heb je niet…

    Zijn anderen hier wel eens tegenaan gelopen?

  • 28 februari 2023 om 09:17

    Er klopt sowieso iets niet, dus waarschijnlijk toch x (beetje)schade gehad en daarna lang onder spanning gezeten.. Dat gaat een keer mis.
    Nu ze er even af geweest zijn kunnen ze inderdaad alsnog scheuren.
    Je bent ws niet op de motorbeurs geweest, daar lagen een aantal kunststof delen. Heb je nu niets aan, maar betekent dat ze wel ergens ronddwalen.
    Denk dat de afwijking te groot is om netjes te kitten, maar altijd proberen natuurlijk en dan op je gemak rondkijken.
    Denk dat je altijd wel even een kapje kunt lenen op een treffen oid. om te zien hoever je bevestigingspunten precies afwijken, kun je ze mogelijk gelijk richten.

  • 28 februari 2023 om 09:42

    Ik ga ze repareren met q-bond. De tip om dat spul mee te nemen op reis had ik al op de motorbeurs gekregen van Albert Oosting (Adventure Shield). Nu ga ik het vooraf ook maar inzetten.

    Waar op de beurs lagen deze kappen?

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door voorstad.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door voorstad.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door voorstad.
  • 28 februari 2023 om 13:40

    Dat kan ik me nu niet meer herinneren, maar wellicht even navragen via Mpl.

  • 8 maart 2023 om 21:45

    Kunststof kuipdelen zijn ook te “lassen” met een soort verfafbrander en een kunststof staaf die dan in je kap smelt. Weet zo niet welke bedrijven dit kunnen maar weet wel dat bepaalde motor schadeherstellers dit kunnen.

    De kap moet dan wel opnieuw gespoten worden omdat deze zo heeft word dat de lak plaatselijk eraf brand.

    Groeten,

    Maurice

    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door Maurice.
  • 9 maart 2023 om 08:42

    Maar die rubber deksels zijn toch een soort valdoppen? Die moeten flexibel zijn dus als je ze plasticlast werken ze niet meer.