• 31 oktober 2016 om 17:22

    Heel lang geleden (voor mijn tijd) kwam men gewoon op de tenere naar een rit of treffen, dus niks auto of aanhanger. Op zich een nobel streven. Probleem voor ons westerlingen is alleen dat al die ritjes zover weg zijn, kom je over de weg dan zijn je noppen alweer op bij aankomst.

    Dat zette mij aan het denken, kan er geen west-oost track in elkaar gezet worden? En met wat tracks van Philip, zelf een allroad track over de veluwe gevonden en 2  bultenritten en uur knippen en plakken in mapsource is het zowaar voor een deel gelukt. Tot dusver heb ik Nijkerk – Mander bij elkaar gesprokkeld. Het eerste deel tot Deventer bestaat uit allroad tracks die ik zelf nog niet gereden heb. Het tweede deel Deventer – Mander bestaat uit oude vertrouwde en goede bultenritten.

    Afhankelijk van het stuk bultenrit (noordelijk of zuidelijk) is de rit nu al 248 tot 302 km lang!

     

    De grote vraag is nu wie weet nog een stuk Amsterdam – Nijkerk? Ik weet dat er rond hilversum wel zandpaden zijn, maar ken ze zelf niet.

     

    En dan een keer wat inplannen

    groet, Norbert

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 31 oktober 2016 om 22:49

    Jouke en ik zijn aantal keer offroad naar het noorden van Nederland gereden, offroad vanaf Maarn. Moet wel toegeven tot dat tot Apeldoorn het niet echt leuk rijden is, wel tijdrovend. Laatste keer dan ook vanaf daar een track opgepakt.

    Leuk initiatief !!

     

  • 31 oktober 2016 om 23:03

    Rondje ijselmeer?

     

     

    Er zijn routes.

  • 3 november 2016 om 07:36

    Rondje ijselmeer? Er zijn routes.

    ook offroad? dan graag in de mail. dank

  • 3 november 2016 om 12:31

    Wat is je doel? Zo veel mogelijk onverhard vinden voor een rit naar het oosten, of zo veel mogelijk onverhard naar een rit in het oosten?

    Je kunt vast een eind komen via bermen, dijkkanten en wegen in aanbouw, maar dan kun je niet echt lekker doorrijden, zoals Jona al schrijft. Om 9 uur aan de start van een Bultenrit (RIP) staan wordt dan wel heel lastig.

  • 4 november 2016 om 18:46

    Mmm, ten westen van Nijkerk heb ik ook niets.
    Je denkt er niet zo gauw aan maar misschien biedt Flevoland opties?

  • 4 november 2016 om 20:05

    Als ik al die ruigtes daar tussen Almere en Lelystad langs de A6 zie, dan moet daar toch iets te vinden zijn.