• 25 maart 2017 om 18:15

    Hoi,

    Mijn tweede versnelling van de TT600 deed het niet meer (kon hem niet in de tweede krijgen). Ik heb de boel open gehaald en de schakelvork (1) die overduidelijk flink gesleten was vervangen (en het tandwiel waar de vork in loopt).

    Alles weer gemonteerd en nu valt hij uit de tweede versnelling (ook uit drie trouwens) als ik even wat gas geef. Ik heb dus iets verkeerd gemonteerd. Ik dacht aan de schakelveer, maar wil toch even checken bij jullie. Hebben jullie andere ideeen?

  • 26 maart 2017 om 17:40

    Hoe waren de dogs van de tandwielen, waren die niet al rond gesleten?

    Heb zelfde gehad met een TT600. Een blok van iemand overgenomen, zag er netjes uit, paar honderd km gereden. Zelfde verhaal als in jouw geval. Bleek dat er 1 vul ring te weinig was gemonteerd tussen de uitgaande as en het carter.

    Het is de vraag of het je schakelwals is die terug draaid, of je tandwielen die uit elkaar gedrukt worden. Als je de koppelings- deksel verwijderd heb je zicht op, misschien kan je daar wat ontdekken.

  • 26 maart 2017 om 20:19

    Bedankt voor de tip. Ik hoop dat ik het kan zien via het koppelingsdeksel. Anders moet alles weer uit elkaar

    Ik heb de schakelvork 1 vervangen(die alleen op de geleide as zit) en het tandwiel met de geleiding hiervan. In het Clymer handboek staat hierbij 5th gearwheel. Deze dogs zijn dus nieuw, ook aan de kant waar ze in gaan zag het er nog wel aardig uit, wel sporen te zien, maar niet rond.

    Waarschijnlijk moet ik de rest dan nog maar een keer checken.

    Waar moet die vulring dan geplaatst worden?

     

  • 26 maart 2017 om 22:07

    In mijn geval ging het om blok van ’83 t/m ’87. Dus met grove splines

     

     

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.