• 26 april 2023 om 16:14

    Hallo allemaal, ik wil graag weekenden weg en vakanties gaan doen met de motor. Dit wil ik graag gaan doen met de tent. Welke tenten raden jullie aan en waarom? Alvast bedankt!

  • 30 april 2023 om 22:57

    Hoi Ruben,

    Daar zit heel veel verschil in en is mede afhankelijk van hoeveel je wilt meezeulen en uitgeven, maar simpel en lichtgewicht is het meest practisch. Een klein voortentje met luifel is wel makkelijk. 2-3 persoons is wel handig om je spullen kwijt te kunnen. Ik heb een simpele lichtgewicht 3 pers omdat ik n matrasje van 1,40 breed gebruik.

  • 1 mei 2023 om 05:18

    Hoi Ruben, ik heb de laatste jaaren gemerkt, dat een Iglu een leuke tent voor mij is. Die van de Aldi is okee, voor een weekend in de Ardennen zonder regen. Als je een expeditie maakt kies je een prijsig model.

    Vaak zijn tenten uit de laatste serie niet echt anders dan de nieuwe serie. Maar wel stukken goedkooper.

    Salewa Atlas heb ik na 10jaar water in gehad. Heb nu een Robens Boulder en hoop dat ie ook 10jaar meegaat.

    Rond 3kilo, kleines Packmaß goed voor op de motor dus 😉

  • 1 mei 2023 om 08:16

    Hey Ruben,

    je kunt altijd eens een goedkope tent kopen om te kijken wat je fijn vindt, al kun je je vraagtekens zetten bij het kopen van dingen die je daarna wellicht weer weg doet

    Ik heb een 3 persoons tent gekocht, met kleine ruimte voor de tent. Die ruimte voor de tent mag groter, maar de rest van de tent bevalt goed. Het is een Vaude, die ik tweedehands gekocht heb bij NoSun Reizen (geen aandelen), die hebben goede tenten die ze na 1 seizoen gebruik weer verkopen voor een nette prijs.

     

  • 1 mei 2023 om 09:29

    Ik heb zelf een jack wolfskin skyrocket 2

    Zeer fijne tent met groot opzetgemak.   Schijnt dat ze bij ali ook goeie verkopen.

  • 2 mei 2023 om 22:33

    Hoi Ruben, Daar zit heel veel verschil in en is mede afhankelijk van hoeveel je wilt meezeulen en uitgeven, maar simpel en lichtgewicht is het meest practisch. Een klein voortentje met luifel is wel makkelijk. 2-3 persoons is wel handig om je spullen kwijt te kunnen. Ik heb een simpele lichtgewicht 3 pers omdat ik n matrasje van 1,40 breed gebruik.

    welk matrasje is dat?

  • 3 mei 2023 om 12:39

    @Vincent;
    Gekocht bij lidldidl.
    Opgevouwen 38 x 28 x 14. Er zit een voetpomp in het matras, maar heb er een 12V pompje bij gekocht.

  • 6 mei 2023 om 11:43

    @Vincent; Gekocht bij lidldidl. Opgevouwen 38 x 28 x 14. Er zit een voetpomp in het matras, maar heb er een 12V pompje bij gekocht.

     

    Gaat ie volhouden of gaat ie weer lek volgend weekend? Wat denk je?

  • 6 mei 2023 om 15:14

    Sinds een jaar of 3 gebruiken we de forclaz Mt500

     

    Deze is lichtgewicht, super kleine pakmaat en enigsinds betaalbaar.

    Staat ook met 5 minuutjes.

  • 7 mei 2023 om 22:38

    @Vincent; Gekocht bij lidldidl. Opgevouwen 38 x 28 x 14. Er zit een voetpomp in het matras, maar heb er een 12V pompje bij gekocht.

    Gaat ie volhouden of gaat ie weer lek volgend weekend? Wat denk je?

    Haha hoop dat deze een poosje heel blijft, anders moet ik weer slaapwandelend door het dorp..