• 30 september 2019 om 12:55

    Dat is goed nieuws Philip!!

    Ik kijk er naar uit, reeds, misschien kun jij al een tipje van de sluier lichten?

    Voldoet de T7 aan de lang gekoesterde verwachting?

  • 13 oktober 2019 om 15:15

    Bevindingen Ténéré 700 na 3500km met oog op de accessoires.

    Valbeugel Yamaha , Beugel in 3 delen voor montage linker en rechter deel en aan de voorkant een tussenpijp voor montage heb je voor het aandraaien van de bouten pijpsleutel en verlenging van dopsleutels nodig. Beugel geeft goede bescherming van de blok, tank en zijpanelen ik heb er twee touratech zakken van 3,5 liter voor aan de beugels. Ik heb hem in tijdens offroad rit neergelegd en hij is een keer omgevallen in het bos waar hij te recht stond op de zijstandaard en geen schade.


    Bagagedrager Yamaha, erg stevige drager met givi monokey plaat. De beugels aan de zijkant kun je goed bagage aan vast maken en is erg handig als je hem van de grond moet optillen. Ik heb een givi outback treker topkoffer gekocht 137 euro goedkoper dan die van Yamaha die ook door givi gemaakt wordt.


    Kettinggeleider Yamaha, door de lange achterbrug hangt de ketting wat slapper dus lijkt mij geen overbodige luxe en hij beschermt de achtertandwiel.


    Demper Akrapovic Yamaha, cosmetisch een mooiere demper en een paar kilo lichter geluid niet veel verschil en moet 3 a 4 pk meer vermogen genereren niet echt nodig.


    Tankpad Yamaha ter voorkoming van beschadigingen op je tank.


    Monodek Yamaha vervangt het duo zadel met opbergvak stevige plaat om bagage op te plaatsen, voor mij was hij niet handig omdat ik onder het duozadel mijn schijfslot kwijt kon en het opbervak gebruikt ook die ruimte dus heb hem weer doorverkocht.


    Ruitverhoger verstelbaar van T7rally.com simpel systeem die het mogelijke maakt de ruit cá 8,5cm te verhogen voor mij is cá 4cm voldoende.


    Verstelbare koppeling en remhandel Wish zien er hetzelfde uit als die van offtheroad.de maar dan véél goedkoper in 6 stappen verstelbaar ik met mijn kleine handen op stand 1 en 2 nu geen kramp meer vanwege overstekken van mijn vingers.


    Zelfgemaakte gps beugel omdat mijn gps via rammount door hefboom werking flink op en neer danst direct op de beugel aangesloten.


    Pirelli scorpion rally str geweldige band geeft veel vertrouwen op de weg zelfs in de regen, voor licht offroad ook prima het zware werk zijn wel noppen schoeisel nodig. Slijtage na 3000km voor van 6 naar 5,5mm achter van 9 naar 7mm.


    Op diverse plekken wat stickers geplakt en vervangen om de wat kale blauwe uitvoering wat meer Ténéré waardig te maken.
    Verder heb ik vóór de uitgaande demping 3 klikken en achter de ingaande demping met 3 klikken zachter gezet en daardoor is hij minder gevoelig voor bobbels in het wegdek.
    Verbruik op euro95; het slechts 1 op 22.6 en het beste 1 op 26.1. Ik denk dat als je beheerst rijdt over B wegen 1 op 28 haalbaar is. Op reserve kun je cá 100km rijden.

  • 13 oktober 2019 om 18:50

    Prima weergave van je gadget ervaring Philip.

    Ik hoop dat je in de gelegenheid komt hem off road te proberen, met name in de bergen, en ons dan weer zo’n goed verslag geeft.

     

  • 14 oktober 2019 om 17:22

    Kedo komt binnenkort ook met gadgets voor je t7

    Ze staan al op hun site

     

  • 14 oktober 2019 om 18:11

    En wat is je actie radius Phillip? bij hoeveel kilometers wordt het tijd om te gaan tanken?

  • 14 oktober 2019 om 19:33

    En wat is je actie radius Phillip? bij hoeveel kilometers wordt het tijd om te gaan tanken?

    Tussen de 350 en 370 km ga ik meestal tanken.

  • 19 oktober 2019 om 19:52

    En wat is je actie radius Phillip? bij hoeveel kilometers wordt het tijd om te gaan tanken?

    Tussen de 350 en 370 km ga ik meestal tanken.

    Jeetje, zuinige fiets, is dat met of zonder gaatje in de vulpijp?

  • 20 oktober 2019 om 20:25

    Met vulpijp gaatje.

  • 21 oktober 2019 om 09:23

    Heeft dat ding zo’n kleine tank dan? Met mijn ouwe 660 ging ik pas na 400 km tanken. En soms na 500.

  • 21 oktober 2019 om 10:59

    Heeft dat ding zo’n kleine tank dan? Met mijn ouwe 660 ging ik pas na 400 km tanken. En soms na 500.

    Fred, je bent zeker dit weekend naar de Efteling geweest.