• 24 januari 2018 om 08:51

    Ik wist wel dat het een vrouw was.

  • 24 januari 2018 om 17:28

    Ha David,

    Goed om te lezen dat het lichamelijk in ieder geval goed gaat.

    Vaak kun je de motor wel behouden, de hoogste bieding die is gedaan gaat dan van het uit te keren bedrag af.

    Met de expertise die hier aanwezig is kun je de motor bijna altijd wel weer rijdend krijgen voor een aanzienlijk lager bedrag dan wat de expert heeft geschat.

  • 24 januari 2018 om 18:19

    Goed om te weten. Ik twijfel niet aan de expertise hier op het forum. Geruststellend. Wachten even de verzekering af.

  • 24 januari 2018 om 18:24

    en d’r is al een best royaal onderdelenaanbod via marktplaats en /of ebay(kleinanzeigen).de

    inmiddels veel beter dan dat van de oude 660/600 tenere ;-(

  • 24 januari 2018 om 20:37

    Even een update van mijn kant. Vandaag was een sip dagje. Te horen gekregen dat de Tenere economisch total loss is verklaard. Frame achterkant krom. (Moet ik nog met eigen ogen zien) en teveel onderdelen die vervangen moest worden. Heeft er iemand ervaring met dit soort dingen? Ik hoor dat mijn motor op een biedingswebsite komt te staan? Hoor van anderen weer dat je een frame kan laten richten etc… Het is duidelijk dat een motorzaak er qua waarde anders mee om gaat. Werd nog bijna boos op die beste man. Het motorblok loopt prima. 45.000 km gelopen. Hopelijk mag ik de ten houden. Genoeg aan de motor wat verkocht kan worden. Lichamelijk gaat het goed. Minder pijn en dus minder pillen. Merk dat ik het geestelijk zwaarder vind. Soms denk ik van shit motor weg flink genaaid om die vrouw niet goed keek. Officieel is er nog niets bekend over de schuldvraag. Vreemd. Ik slaap wel steeds beter. Groet David.

    Het frame van een motorfiets laten richten heeft persoonlijk niet mijn voorkeur. Maar geen nood er worden genoeg Tenere’s tweedehands aangeboden.

  • 25 januari 2018 om 19:12

    Sterkte David.

    Als je tijd en zin erin hebt, levert het in ieder geval mit meer geld op, als je de motor in onderdeelen verkoopt. En ik rij al jaaren met een uitelkaargetrokken frame rond. Dat kan dus ook.

  • 25 januari 2018 om 23:58

    David,

    Mooi dat het lichamelijk goed gaat en geestelijk: je bent er goed vanaf gekomen, dus laat vooral dat goed doordringen.

    Financieel ben je altijd genaaid met een ouder voertuig. Van belang is vooral de dagwaarde die getaxeerd wordt, dat bedrag krijg je namelijk terug min de restwaarde! (tenminste als de ander schuldig bevonden wordt of je all-risk verzekerd bent) Restwaarde wordt meestal bepaald bij inschrijving door opkopers. Dat is natuurlijk een relatief laag bedrag, zodat het interessant kan zijn om een en ander zelf in onderdelen te verkopen.

    Anderhalf jaar geleden heb ik daar ook ervaring mee opgedaan, als je meer wilt weten bel of mail me gerust.

    Frans

     

  • 26 januari 2018 om 09:22

    Hey David, goed om te horen dat het lijf  voorspoedig herstelt, mentaal pak je de draad ook weer op. Ben ik van overtuigd. Natuurlijk is het nieuws over de Tenere sip maar valt in het niet bij je gezondheid. Sterkte de komende tijd en wat een fraai rondje over de zijderoute lag daar op tafel bij de ALV. Het begon bij mij en anderen (RAD!!!) weer te kriebelen.