• 15 juni 2023 om 02:44

    Beste mensen,

    Mijn naam is Arjan en vorige week lid geworden van de DTA. Ik ben 49 jaar en rijd motor sinds 15 jaar. Steeds meer voel ik me motorrijder, omdat ik steeds meer van motorrijden ben gaan houden. Kort geleden heb ik een XT 1200 ZE uit 2018 aangeschaft. Dat had ik eigenlijk bedacht voor aan ‘t eind van ‘t seizoen. Ik deed er jaren over om precies te weten wat ik wilde. Ik heb geflirt met de Triump Tiger 1200. Lang liet ik mijn oog vallen op de Triump 800 XCA in dat Britse buiten-matgroen. En ik hield ook nog steeds van mijn V-Strom, een snelle boze wesp in geel en zwart. Eerst wilde ik nog een keer met mijn oude V-Strom naar Italië voor ik een Super Ténéré wilde aanschaffen. En eigenlijk wilde ik graag een Super Ténéré in de editie die in 2017 in de V.S. en Canada is uitgebracht in dat prachtige middernachtsblauw. Maar ik zag haar en het was goed.

    Ik begrijp niet waarom de Super Ténéré nooit de lof heeft gekregen op Youtube en in de bladen die ze in mijn ogen verdient in vergelijking met de Triump Tiger, de BMW GS of anderen. De versnellingen zijn beter verdeeld dan op de Triump Tiger 1200, de Super Ténéré is onderhoudsvriendelijker dan de BMW. En wat een mooi detail, spaakwielen en toch tubeless tires. En in de editie van 2018 zijn zelfs de koffers helemaal okay. Ze is gewoon precies wat ik wil. Als ik afstap heb ik moeite met weglopen. Ik kan gewoon blijven kijken. Als een kleuter zo blij ben ik met haar.

    Lid ben ik geworden om een bijdrage te leveren aan een beetje lof en liefde voor de Ténéré. Ik begrijp dat ik hier deel ben van een kleine minderheid tussen vele T7s. Gelukkig las ik op het forum al dat er geen Ténéré-nijd onderling is, maar dat die lenige T7-mensen wel bereid zijn om een volslanke T12 over een grote boomstam te helpen als dat nodig mocht zijn.

    Groetjes,

    Arjan.

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 15 juni 2023 om 12:06

    Hoi Arjan, superleuke introductie! Mooi hoe je beschrijft wat ‘ze’ met je doet en welke concurrenten ze verslagen heeft…
    Tot ziens bij een activiteit. Groet, Doper

  • 15 juni 2023 om 12:40

    Welkom Arjan,

    Je hebt er idd. mooi de tijd voor genomen om uiteindelijk bij een Ténéré uit te komen, maar dan heb je ook wel iets moois te pakken.
    Een fantastische motor, en het gaat er uiteindelijk om dat jij er zelf het meest plezier mee hebt en het de mooiste vindt.
    Waar jij wat hulp kunt gebruiken mbt. een boomstam, kun jij de anderen (zonder middenbok en/of goed ketting smeersysteem) weer helpen bij het omhoog houden van het achterwiel..

    Surf eens lekker over het forum, hier kun je aankondigingen en topics volgen.
    Volg ook de agenda, meldt je gauw aan voor deelname aan één of meerdere evenement(en) en schuif aan voor een gezellig praatje.

    Onze ‘Stadsrally’ komt dit jaar misschien wel bij jou door de straat!

    Aanmelden:
    Eerst inloggen > agenda > scroll naar een evenement > meld je aan door op de aanmeld-button te klikken.

    De site werkt soms wat traag, we zijn druk bezig met de oplossing.

    Kom je ergens niet uit, dan helpen we je natuurlijk.

    Veel plezier namens het bestuur,

    Frank
    (Secretaris)

    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door Frank.
  • 25 juni 2023 om 14:45

    Hoi Arjan,

    Leuke intro en welkom bij de club!