• 2 maart 2023 om 19:28

    Goedenavond mede tenere liefhebbers,

    paar weken geleden was ik lekker enduro gaan rijden met mijn 4my en ook een paar keer onderuit gegaan. Na een paar weken sleutelen is al het gebroken plaatwerk eindelijk gerepareerd. Nu wou ik gister avond een proefritje gaan maken, echter kwam ik een paar honderd meter voordat de motor ermee kapte. Voordat deze afsloeg had ik er een paar flinke knallen uit. heb zelf uit ervaring al geleerd dat dit bij mijn motor de ontsteking is, echter heb ik alles al nagekeken wat het kan zijn (slechte kabel verbinding, water bij de bougie, enz). Hebben jullie nog suggesties wat het kan zijn?

    groetjes,

    Neef Nick

  • 2 maart 2023 om 22:44

    Begin bij begin; is er benzinetoevoer tot in de vlotterbak?

  • 3 maart 2023 om 10:08

    Kijk ff bij de TCI onder het achterspatbord. Stekkerverbinding, draadjes in het stekkerblokje aan de schuifjes, of water in de TCI zelf (vraag dan hoe ik dat weet).

    Of het draadje aan de hoofdzekering is half losgecorrodeerd.

  • 3 maart 2023 om 10:08

    Kijk ff bij de TCI onder het achterspatbord. Stekkerverbinding, draadjes in het stekkerblokje aan de schuifjes, of water in de TCI zelf (vraag dan hoe ik dat weet).

  • 3 maart 2023 om 10:14

    Benzine toevoeg had ik ook allemaal gecontroleerd dus dat zit wel goed geloof ik. Pomp pompt prima.

    Bij de TCI had ik de stekker al gecontroleerd, ik had alleen niet gecontroleerd of er water in zat (had hem zelf ook een keer half in een plas gelegd tijdens de offroad rit dus geloof je gelijk dat het kan). De hoofdzekering was ik ook zelf nooit op gekomen.

    Ik hou jullie op de hoogte!

  • 3 maart 2023 om 11:01

    Spannend….

  • 5 maart 2023 om 14:53

    Gebeurde het bij rechtdoor of bij een stuuruitslag, mogelijk zit er een (massa-)draad knel (bijv. stuurschakelaar) waar je dan aan trekt.

    Start ie wel weer gelijk nadat ie knallend uitvalt?

  • 9 maart 2023 om 10:17

    Bedankt voor alle mogelijke problemen. Het probleem was uiteindelijk een kapotte bougie en een verdraaide choke kabel.