• 16 september 2019 om 16:00

    Hey allemaal,

    Ik ben onlangs lid geworden, heb een half jaar terug een mooie schuurvondst gedaan; een XTZ660 uit 1996 met 16k op de teller. Na de carburateur ultrasoon gereinigd en afgesteld te hebben was ik niet ontevreden met hoe hij liep, ben er inmiddels zelfs mee naar Bosnië en terug gereden van de zomer.

    Ik schrijf dit bericht omdat ik eraan zit te denken om de originele uitlaat te vervangen met een uitlaat die wat mooier klinkt en oogt. Op het forum las ik ergens dat de Laser Produro geen goed idee is en dat in plaats daarvan de Laser Duo-tech wel geschikt is (inmiddels 13 jaar geleden wel..). Echter vraag ik me af hoe ik aan een geschikte linkpijp kan komen of waar ik een fazer600 linkpijp kan bestellen en hoe ik die vervolgens moet modificeren om hem mooi te laten passen. Ik wil niet dat hij er zo onder komt te bungelen, maar wil hem netjes onder het bagagerek langs laten lopen en niet te ver laten uitsteken natuurlijk.

    Hoor het graag en mooi forum hier, al een hoop bruikbare info gevonden

    Groet,

    Pepijn

  • 16 september 2019 om 16:10

    Oh, en blijft zo’n Duo-tech een beetje binnen de grenzen qua lawaai? Wil het liefst ook s’avonds nog wel met de motor kunnen thuiskomen zonder de wijk wakker te maken

  • 16 september 2019 om 17:06

    Duo-Tech kan je een rechte dB-killer in stoppen maar dan fluit-ie en wordt-ie niet stil. Je kan er ook de kromme in stoppen en dan is-ie mooi stil. Je kan ook de kromme afzagen en dan zit het geluid ertussenin.

    Tussenstuk moet je zelf (laten) maken, of idd een bestaande verbouwen.

     

  • 21 september 2019 om 14:08

    ProDuro geen goed idee gaat over het oude, kleine type. De latere (min of meer tri-oval) hebben veel meer volume, geheel ander verhaal. Zien er ook stukken beter uit.