• 23 mei 2020 om 15:29

    Oké  die heb ik al.

  • 4 juni 2020 om 08:15

    Hmm, als ik inlog bij RDW dan staat er niet dat er een terugroepactie zou zijn voor mijn motor. Nou heb ik ook niet dat explorer paket.

  • 6 juni 2020 om 12:14

    Ik heb twee weken geleden mijn Tenere 700 gekocht. En ik merk dat er vanaf de +/60 km/u een vibratie in zit, een stotterend gevoel. Ik merk het het beste ronde de 70. Het voelt alsof het uit het blok komt en stopt ook als ik het gas loslaat. Hiervoor heb ik op twee andere tenere 700’s gereden en ik kan me deze vibratie totaal niet herinneren. Ik heb de dealer al gebeld omdat hij binnenkort voor de 1000km beurt langs moet. Hij zegt dat vibratie gebruikelijk is voor een twee cilinder, maar dat ze wel even een rondje zullen rijden.

    Wat is jullie ervaring hiermee? En heeft er iemand zin en tijd om komende week in de avond af te spreken voor een ritje, waarbij we wellicht even kunnen ruilen om het verschil te voelen. Zodat ik een objectieve externe mening heb voordat hij naar de dealer gaat.

  • 6 juni 2020 om 16:39

    Ik ken dat gevoel wat je beschrijft niet op de T7 maar ik kom dan ook van een xt660z één cilinder af, daar trilt alles.

    Misschien komt de vibratie van een slappe ketting.

  • 6 juni 2020 om 17:07

    Mij ook onbekend maar als je even op een andere T7 wilt testen laat maar weten

  • 8 juni 2020 om 08:37

    Hmm, ik heb precies dat gevoel. Ik ging er van uit dat het de ketting was, maar het ging niet weg nadat ik de ketting had gespannen en ook nadat hij naar de 1k-beurt is geweest is het niet weggegaan. Ik vermoed zelf dat er een blokbout ergens los is getrild, maar ik heb mezelf nog niet de tijd gegund om ze langs te lopen. Wel erg toevallig dat jij ook dat gevoel hebt…

  • 8 juni 2020 om 17:37

    Laat het iig. even schriftelijk of per mail aan je dealer weten en niet alleen per telefoon. Je weet maar nooit.

  • 12 juni 2020 om 09:49

    Dank voor de reacties. Ik heb ze inderdaad ook gemaild met daarin de melding.


    @komkommer
    , ik laat je weten wat er uiteindelijk mee gebeurt.


    @Michael
    , ik lees de reacties nu pas. zou je eventueel morgen tijd hebben om even kort een vergelijking te maken? Dan rij ik even naar Leiden. Ik stuur je een berichtje.

  • 15 juni 2020 om 09:09

    Ik moet zeggen dat de klacht mij niet bekend voorkomt. Niet in het begin en ook niet na de eerste beurt. Motor loopt gewoon mooi lineair door alle toeren heen. Niets stotteren of haperen. Terugschakelen kan wel eens wat hakerig zijn, zeker als je wat slordig schakelt, maar verder niets. Je bent ook bij welkom om eens te rijden en te voelen of mijn motor anders rijdt. ik zit in de buurt van Eindhoven. Geef maar een seintje.

    Groeten en succes,

    Léon

  • 25 juni 2020 om 19:47

    Oud en nieuw

  • 2 september 2020 om 14:45

    Ha boys en girls!

    Ik wil n T7 kopen.

    Is er een bedrijf waar ik moet zijn geweest voordat ik de knoop doorhak?

    Ook ivm accessoires?

    Het zal wel een nieuwe worden maar gebruikt of met lichte schade mag ook.

    Hopelijk heb ik m voor 18 september!

    De super loopt voorlopig niet……..:(

    Zelf woon ik in Eindhoven

  • 2 september 2020 om 19:11

    Hoi Maurice.

    Tja, regio Eindhoven…… Je kunt naar Motoport Veldhoven of Den Bosch toe gaan. Zullen vast hele goede motorzaken zijn, ze zijn niet voor niets zo groot. Maar ze zijn ook heel groot en ik voel me daar altijd wat anoniem rondlopen. Bovendien ben jij met je Ténéré-tje nou ook niet de klant die ze zich volgend jaar nog herinneren. Je kunt ook naar van Sleeuwen in Volkel. Heb ik geen enkele ervaring mee, was wel de dealer waar de Ténéré vorig jaar geïntroduceerd werd door Yamaha. Misschien kwam dat door de dealer, misschien kwam dat door de zandpaden in de omgeving, ik durf er niets van te zeggen. Je kunt ook de provinciegrens oversteken en je geluk beproeven in Nijmegen. Termaat Motoren heeft al eeuwen een klik met de DTA. Ik heb mijn motor daar gekocht, naar volle tevredenheid. Is iets verder rijden, ook eventueel voor service, maar je kunt zelf nog de werkplaats in. De monteurs zijn aanspreekbaar, maar ook onderdelen en service voor de oudere motoren worden met plezier geleverd. Allemaal zaken die ik belangrijk vind aan een motorzaak. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

    Oh ja, misschien goed om te weten: ik heb geen enkele commerciële of relationele band met de firma Termaat. Maar mocht Jeroen Termaat een Yamaha petje of t-shirtje ter beschikking willen stellen, dan ga ik die commerciële band graag aan

    Heb je nog vragen, neem gerust contact op. Groet,

    Léon Römers (Son en Breugel)