• 5 maart 2024 om 14:23

    Het wordt tijd om de motor uit de schuur te trekken en hem rijklaar te maken. Ik organiseer daarvoor, voor een groep van zo’n zes personen een cursus waarbij de volgende basis-werzaamheden worden uitgelegd:

    1. Remblokken controleren en zo nodig wisselen
    2. Kttingset op juiste spanning zetten en eventueel wisselen
    3. Olie-wissel incl filter
    4. Afhankelijk van de tijd en interesse gaan we banden wisselen

    Het is erg hands-on, zorg dus voor kleren die vies mogen worden. Idealiter werken we direct aan een van de motoren van een deelnemer, dus als je je aanmeld voor de cursus, stuur mij dan een berichtje met daarin het volgende: type motor, welke werkzaamheden gedaan dienen te worden en of je ook de benodigde spullen hebt.

    We beginnen om 10:00 met de koffie en zetten dan direct de motor op de heftafel. Een simpele lunch wordt verzorgd.

    Het adres is hier te vinden: https://www.tenere.nl/leden/komkommer/
    Ga links van het tuincentrumpje het zandpad op en rij door tot het eerste huis.

    !!! Let OP !!! Dit is niet de jaarlijke sleuteldag waar iedereen welkom is en zelf aan zijn motor kan sleutelen, die vindt in April plaats: https://www.tenere.nl/evenement/sleuteldag-4/

    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door Komkommer.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Frank.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Frank.
  • 16 maart 2024 om 12:40

    veel plezier morgen!

    Gaanwenogwatleuksdoen?

  • 16 maart 2024 om 13:16

    Hoi Komkommer,

    Ik ben net nieuw bij de club en wil wel langskomen en wat clubleden ontmoeten.
    Aan mijn moter hoeft (nog) niet gesleuteld te worden, de slijtage onderdelen vervang ik zelf. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar een bandenwissel zonder werkplaats apparatuur!

  • 17 maart 2024 om 16:23

    Komkommer,

     

    Hartelijk bedankt voor de leerzame sleutelcursus, gastvrijheid en gezelligheid. Was een leuk dag en veel geleerd!

    Volgende keer neem ik het oliefilter ook mee ;-p

    Groet,

    Maarten

  • 17 maart 2024 om 16:29

    Bedankt voor de gezellige en leerzame dag!

    Gr. Marcel

  • 17 maart 2024 om 22:51

    Was gezellig vandaag. Weer wat bijgeleerd en naast de mooie motoren ook nog n mooie klassieke voiture gezien.

    Bedankt voor de lunch!

     

  • 18 maart 2024 om 06:09

    Bedankt voor de organisatie! Het was een gezellige dag!

  • 27 maart 2024 om 22:42

    Namens zoon ?Hessel nog even een dankwoord voor de dag. Een aantal gezichten alvast leren kennen, wat dingetjes gezien waaronder een ADHD-hond die graag uitlaatgassen eet, zelf ook lekkere lunch genoten en als hoogtepunt mijn eigen TENERE weer aan t lopen gekregen.  Piece of cake, na 9 jaar stilgestaan te hebben zonder enige vorm van ‘winterslaapvoorbereiding’ en met restanten Marokkaanse benzine in het systeem…. Jumpstarter op de accu.  Knoppie drukken…. starten en lopen.

    Nu alleen dat A2 rijbewijs nog en dan kan ik lid worden

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.