• 29 juni 2025 om 15:48

Omdat ansichtkaarten niet meer van deze tijd zijn ….

Ik ben met mijn Tenere via de ferry Ancona-Igoumenitsa naar Griekenland gereden en maak een rondrit over het vasteland, Evia en de Peloponnesos.

Voor het geplande onverhard rijden is het mij toch te warm (30+). Blijft er slechts over het rijden van oude bergpassen, luieren en oude vrienden opzoeken.

Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 30 juni 2025 om 06:35

Klinkt als een mooie reis!

• 30 juni 2025 om 21:20

Mooi gebied om met een Ténéré te rijden, prima all road weggetjes. Geniet ervan.

hier is het 36+°c

• 1 juli 2025 om 14:42

Ik ben zo’n zelfde trip van plan maar dan in April-mei of september. Veel plezier .

• 1 juli 2025 om 20:44

slechts het rijden van oude bergpassen, luieren en oude vrienden opzoeken” lijkt me best wel een leuk overblijfsel… Veel plezier!

• 1 juli 2025 om 21:52

Bedankt voor jullie reacties!

Vandaag op de snelweg bij Athene 40 graden aangetikt!

Het was een reis waar ik van droomde en door omstandigheden kon ik niet in mei vertrekken.

Voor mij is de TET en offroad rijden geen doel, maar slechts een middel om van het landschap en de rust te kunnen genieten. Nu lijkt het alsof iedereen nu in Athene woont, en dus is het binnenland praktisch uitgestorven. En met 36 graden staan klooien op een steile helling met losse ondergrond was voor mij net te veel uitdaging.

@Janrad
    welke route heb jij op het oog?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 6 dagen geleden door Blue Meanie. Reden: plaatje
    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 2 juli 2025 om 00:38

Deze Hittegolf trekt/trok over heel Europa. Alleen hoog in de bergen is het wat koeler, jammer dat je niet naar het gebied NO van Igou  bent gegaan.

ik zat in de Catalaanse Pirineu en ben daar, toevallig, net op tijd vertrokken.

• 2 juli 2025 om 20:20

Ik zit er aan te denken om volgend jaar april te vertrekken richting Sicilië en vervolgens  terug via Ancona en dan over te steken naar Griekenland en dan via Albanië terug. Zoiets.

• 2 juli 2025 om 20:44

Sicilië ligt niet echt op de route naar Griekenland. Het schijnt wel onwijs mooi te zijn!

Waarom terug naar Ancona? Is de ferry vanuit Bari of Brindisi geen optie?

• 2 juli 2025 om 22:22

Kan ook via Brindisi inderdaad. Ik wil op de terugweg oversteken naar Griekenland en dan een route door Albanië nemen, zoiets. Het is nog niet helemaal uitgekristalliseerd.

• 6 juli 2025 om 13:47

Zo dat klinkt goed Marcel… en zoals Doper al aangeeft, het overblijfsel is ook niet echt een straf in Griekenland ;).
    Zelf net terug uit de Zwarte bossen en de 37* aangetikt…pfff, was beetje veel van het goede.
    Maar mede dankzij het koelvest, de zak van de kameel, de opengewerkte kisten en de snelheidsoverschrijdingen heb ik het overleefd.

Sicilië is erg mooi, mooie hobbels en (vooral in de dorpjes) lekker eten en  aardige, behulpzame mensen.

Zou leuk zijn wanneer we je reisverhaal kunnen teruglezen in het komende clubboekje.

διασκεδάστε (diaskedáste).

• 9 juli 2025 om 16:00

Ja Frank, dat is goed. Ik heb inmiddels al e.e.a. meegemaakt.