• 3 oktober 2019 om 23:00

    Omgaan met GPS en Routes maken.
    Belangstelling voor een instructiebijeenkomst?

    We horen nogal eens vragen over het maken en gebruiken van GPS Routes en Tracks e.d. .
    Daarom willen we daarover een gezellige DTA bijeenkomst organiseren.
    Philip wil dan zijn kennis delen met mede DTA’ers.
    We denken nu aan zondagmiddag 10 november, lokatie Utrecht centrum.
    In de straat is parkeergelegenheid voor motoren en in de buurt ook voor 4 wielers (gratis).
    Bij deze willen we de belangstelling peilen !
    Graag jullie reacties, bij voldoende belangstelling kan het doorgaan.

  • 4 oktober 2019 om 15:51

    Leuk initiatief!!

  • 5 oktober 2019 om 20:32

    Staat nu in de agenda.

  • 5 oktober 2019 om 20:34

    Leuk! Ik ben erbij!

  • 6 oktober 2019 om 10:52

    Ja ben er graag bij: even iets regelen met t werk….

  • 6 oktober 2019 om 12:42

    Zijn er ook al mensen die gebruik maken van de smartphone als vervanging van de Garmin.

    De Garmin is gewoon goed, je merkt goed dat deze specifiek is gemaakt voor het doel ‘navigeren’.

    Bijvoorbeeld met OSMand (Open Street Map Android) heb je de voordelen van de functies van een smartphone. Met wat handige trucs kan je de GPX (van basecamp) inladen en na rijden. Grote voordeel is het in en uitzoomen van de kaart.

    Raymond gebruikte in zuid Spanje Wikiloc. Daar staan ontzettend veel trails op welke je kan rijden. Dit was ook een app op de telefoon.

  • 12 oktober 2019 om 10:25

    Ben een redelijk fan van Garmin GPSen en heb in de jaren veel vertouwen opgebouwd in de werking ervan. Eerst met een oude GPS60, daarna een Oregon en sinds 2 jaar een Montana 610. Ik wilde nog niet naar bav via gsm in offroad condities ivm betrouwbaarheid.

    In juni dit jaar voor het eerst problemen met satellietontvangst in de buurt van Sommeren (maatje met zelfde GPS) had gelijkertijd hetzelfde issue). Op dit moment ben ik door Namibie aan het reizen en kreeg na een paar dagen toch weer problemen met onvangst. Updates checken/bijwerken gaat dan weer lastig zonder pc. Gelukkig een backup van de tracks op mn gsm een een Osmand kaart van Namibie gedownload(gratis). Sinds gister overgestapt op navigatie via Osmand, Wat een verademing…

    Is dit het einde van het Garmin tijdsperk voor offroad/ adventure motor navigatie?

    Let’s see…

  • 12 oktober 2019 om 19:30

    Mijn 1e navigatiesysteem was een magnetische tankmap. De 2e een stuur rol. Mijn 3e een garmin gpsV ( die heb ik nog steeds ). De 4e een garmin streetpilote III . De 5e een garmin zumo 550. Nu als 6e een garmin zumo 590LM een echte alleskunner.

    Je moet als gebruiker alleen weten wat de beperkingen zijn van je gps dan sta je nooit voor verrassingen.

  • 20 oktober 2019 om 22:33

    De beperking van mijn GPS, ben ikzelf.daarom TomTom

  • 22 oktober 2019 om 14:32

    Natuurlijk zijn de apps veel geavanceerder dan een 10 jaar oude Garmin gps. Maar toch ga ik niet navigeren met een iPhone.  In Albanië trilde alles los van de motor: navigatie, gereedschapstasje, boutjes, handkappen, spiegels ed (niet alles bij mij…). Ik vrees dat mijn iPhone al die trillingen niet aankan. Verder: backup: mocht ik mijn gps kwijtraken dan heb ik mijn telefoon nog en vice versa. En die telefoon heeft weer voeding nodig, de Garmin doet het vrolijk anderhalve dag op een setje batterijen die je overal kan kopen.

    Gps storingen heb je bij een iPhone ook, en de ontvangst een dedicated gps is vaak beter dan van een iPhone.

    Los van dat hoop ik dat wat meer mensen handig worden met een gps en gaan voorrijden tijdens toch tochtjes.

     

    groet, Norbert

  • 26 oktober 2019 om 14:02

    Ik ben dr ook bij!

     

    Ben nog echt nieuw met het Garmin gebeuren dus kan nog veel leren!

     

    Heb r zin an

     

  • 31 oktober 2019 om 23:33

    De GPS/Basecamp Bijeenkomst gaat door! Er zijn al 9 aanmeldingen, dus gezellig wordt het sowieso. Philip staat ook in de startblokken en neemt ook de tijd voor vragen en problemen.
    Om 13 uur staat de koffie klaar met iets lekkers.

    Vanavond alle aanmeldingen informatie gestuurd over de mijn adres in Utrecht en de bereikbaarheid. Mocht je die niet ontvangen hebben controleer dan je emailadres in ons Adresboek.

    Als ik bij de buren nog wat klapstoeltjes regel is er nog ruimte.
    Geef je gerust nog op via de Agenda.

  • 8 november 2019 om 13:23

    Zojuist met deze luxe taxi thuis gebracht. Het is dus nog even twijfelachtig of ik er zondag bij zal zijn.


    @Frans
    , ik houd je wel even op de hoogte.

  • 8 november 2019 om 20:42

    Zo een foto heb ik ook.

  • 8 november 2019 om 22:29

    Mooi hè, Philip, die gele taxi’s!