• 8 december 2022 om 17:21

    Hoi allemaal,

    Even een korte introductie van mijzelf. Ik ben Thierry, bouwjaar 1969 en IT-er. Naast digitale dingen ben ik altijd al gecharmeerd geweest van analoge techniek. Uiteraard met de nodige voorkeur voor dingen die geluid maken, rook produceren, stinken etc. Al jaren staat er bij mij in de garage een BMW R75/7 uit 1977. Zo’n boxer-tour motor die ik af en toe ‘uit ga laten’ (of is dat mijzelf?).

    Ik ben ook altijd al volger geweest van de Dakar dus deze zomer begon het bij mij een beetje te kriebelen om ook een klassieke offroad te vinden en op te knappen. Dat is ook gelukt: een Honda XL500R Paris Dakar heb ik deze zomer lopend gekregen. Enig nadeel van deze gave motor: kick-starten van een nukkige 500cc eenpitter kan best link zijn -don’t ask-

    Nadat ik de Honda verkocht had moest er natuurlijk meteen een waardige vervanger komen. Dat is zelfs gelukt! Sinds een maand ben ik nu de trotse eigenaar van een uit België ingevoerde XT600Z Tenere uit 1989 (3AJ dus) in de volgens mij perfecte kleur blauw. Ik vind het in ieder geval een plaatje en ben er erg blij mee. Hopelijk zien we elkaar over een tijdje op 1 van de bijeenkomsten!

    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 4 maanden geleden door Thierry Lammers.
  • 8 december 2022 om 17:55

    Inderdaad een plaatje ?, loopt ie ook mooi?

    welkom bij de club, hoop je spoedig te zien bij een activiteit!

    frans

  • 8 december 2022 om 19:04

    Welkom!

    Mooie tenere! ?

  • 9 december 2022 om 08:30

    @Frans: hij loopt absoluut mooi maar ik heb nog weinig echte kilometers erop gemaakt en al helemaal weinig op de snelweg ermee geweest. Dus ik moet nog het een en ander ermee ervaren. Het blok is in ieder geval mooi droog, geen spoortje olie te vinden.

  • 9 december 2022 om 19:27

    welkom Thierry, en tot zondag (of een andere keer)

  • 23 december 2022 om 13:20

    Welkom Thierry,

    Een Xl500R heb ik ook gehad (uit ’82), lekker hoog en veel plezier mee beleefd.
    Gave Tenere ook, die kun je mooi komen showen op de alv, want in maart zal de pekel toch wel weg zijn..

    Plezier hier.