• 1 juni 2021 om 11:05

    Hey guys,

    Heb weinig van me laten horen sinds ik lid ben, maar denk dat corona voor velen van ons een beetje roet in het eten heeft gegooid mbt meet-ups en ritten.

    Nou vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met een conversie naar een single disc brake op de XT 660 Z. Ik heb WP voorvorken en poten, andere kroonplaten en dus ook een remschijf minder. Deze conversie was al gedaan door een vorige eigenaar, die er een 270 remschijfje op had zitten.

    ik dacht dmv een grotere schrijf (320mm) dat de remkracht wel wat beter zou worden, maar de remkracht blijft (na meer dan een jaar rijden) nog steeds zwak en gevoelloos. Ik gebruik overigens wel de originele Yamaha remklauw.

    Ik vroeg me dus af of iemand binnen DTA na een voorvork switch ook naar een single disc brake is gegaan en wat de ervaringen hiermee zijn. Komt het gevoelloos en zwak remmen bijv omdat het nog wel de originele XT660Z rempomp is of ligt het mogelijk ergens anders aan?

    Ben benieuwd!

  • 1 juni 2021 om 21:18

    In principe zou een grotere schijf beter moeten remmen.

    Andere remblokken zou je ook eenvoudig kunnen proberen.

    Misschien nog een keer ontluchten als de zaak sponzig aanvoelt. Staal omvlochten remleiding is kan ook nog een verbetering opleveren.

     

  • 2 juni 2021 om 03:43

    Dus je pompt een hoeveelheid vloeistof naar 1 remklauw terwijl de pomp voor 2 remklauwen wegpompt?

    Lijkt mij dat de rem eerder aangrijpt en je weinig “slag” kan maken waardoor je minder feeling hebt over de remkracht.

    Ik zou op zoek gaan naar een geschikte rempomp, (xt660r ofzo)