• 5 november 2016 om 08:01

    Ik wilde de carburateur van mijn 660 maar eens schoonmaken danwel reviseren. Nu zie ik bij kedo voor de xtz660 een repair-kit staan, met de opmerking dat het alleen voor de primaire carb is. Weet iemand wat ik voor de secundaire moet bestellen? Daar zie ik niets over staan..

  • 6 november 2016 om 12:09

    Ik zou ze gewoon ff bellen, ze helpen je graag.

  • 6 november 2016 om 13:10

    De sec heeft geen vlotterbak waardoor er niet zoveel valt te reviseren.

    Je zou de gasnaald/buis en het vacuumrubber kunnen checken op slijtage.

    Maar dan heb je wel meteen de duurste onderdelen te pakken.

     

  • 7 november 2016 om 00:30

    Begin maar eens met schoonmaken, daarna is te overzien of een revisie nodig is!
    Eerst kijken, dan pas kosten maken!
    Frans

  • 7 november 2016 om 08:27

    De vraag moet eigenlijk zijn, heb je problemen met de carb of niet ? Als hij gewoon functioneert kan je er beter niets aan doen. Zo niet dan is schoonmaken en bijvoorbeeld de vlotter hoogte controleren en eventueel afstellen een goed begin.

  • 7 november 2016 om 09:12

    Carb van een 660 gebeurt maar 1 ding mee, het asje van de vlinderklep van de tweede trap verslijt. Dan kan je hem weggooien.

  • 7 november 2016 om 21:23

    Ik vermoed dat de carb niet helemaal ok is omdat de motor nog wel eens zomaar wil afslaan – niet geheel voorspelbaar, bij wegrijden of juist bij afremmen, of ook wel eens zomaar tijdens het rijden. Vaag herinner ik mij een post hier van iemand met soortgelijke problemen die uiteindelijk aan de carb bleken te liggen.

    Op dit moment start ie trouwens helemaal niet..

    Schoonmaken is een goed idee dan, ik zal ‘m er eens uitschroeven, buiten in de kou in het donker

  • 7 november 2016 om 21:28

    Ik vermoed dat de carb niet helemaal ok is omdat de motor nog wel eens zomaar wil afslaan – niet geheel voorspelbaar, bij wegrijden of juist bij afremmen, of ook wel eens zomaar tijdens het rijden. Vaag herinner ik mij een post hier van iemand met soortgelijke problemen die uiteindelijk aan de carb bleken te liggen. Op dit moment start ie trouwens helemaal niet.. Schoonmaken is een goed idee dan, ik zal ‘m er eens uitschroeven, buiten in de kou in het donker

    Kan ook komen doordat de carb valse lucht trekt. Dat kan komen door spruitstukken die niet helemaal vers meer zijn.

  • 7 november 2016 om 21:29

    geeft dat misschien ook startproblemen?

  • 7 november 2016 om 21:40

    geeft dat misschien ook startproblemen?

    Zou goed kunnen.