• 9 april 2017 om 10:06

    Nog nooit zo droog geweest. Was een hele leuke dag. Jammer van de problemen met de niet-Yamaha’s.

    Gelukkig blijken Yamaha’s ook prima duwmotoren te zijn

    Was een geweldige rijdag. Bij eerdere, natte edities was ik vooral bezig met rijden en overeind blijven, nu heb ik ook kunnen genieten van de omgeving. Best mooi daar. Leuke afwisseling van snelle landbouwpaden, holle wegen en af en toe wat single-track. En weinig stoorzenders op de route.

    Eigenlijk zonde dat je bijna de helft van zo’n dag in de auto zit.

  • 10 april 2017 om 22:01

    Ja t was een pokke-end om er te komen maar dan ben je ook ergens: je waant je echt in het buitenland met een prachtig glooiend landschap en super paden om te rijden. Alles lekker droog en stoffig maar van dat laatste heb je gelukkig geen last als de rest net zo lang blijft staan totdat jij op kop gaat rijden.

    Kortom de start ging feilloos en via schitterende akkerwegen, singletracks en fraaie holle wegen reden we een prachtige route. Veel droge klei die uitstraalt dat als het hier écht nat is een hel om te rijden. Ik herinner me filmpjes met glibberende motoren en rijders die tegen de regen schuilen in een bushokje…

    Vandaag gelukkig niet. De reis ging voorspoedig vanuit Vlaanderen naar Wallonië voor een fijne koffiestop op een terras en later een lunch in een echt frietkot.

    De terugweg had nog een paar leuke uitdagingen in de route en in niet startende motoren. De doorspringende zekering is vlot opgelost maar een lege accu is wat lastig op een grof geulenpad. Als de motor is aangeduwd loopt ie weer lekker dus niet laten afslaan en getankt is er gelukkig al.

     

    Via iets meer asfalt dan gewenst rijden we via Hoegaarden (waar ken ik dat van) weer Vlaanderen binnen en is bij sommigen de pijp al een beetje leeg. Via het mooie landschap komen we terug in Diest en laden rond half 6 de motor weer op.

    Als ik ga tanken zie ik dat Diest eigenlijk een hele fraaie kleine oude stad is en parkeer de auto bij het centrum. Een korte mooie stadswandeling maakt de dag helemaal compleet en onderweg naar huis maakt een fraaie R&B radiozender de terugreis ook nog aangenaam.

    Marcel, Vincent en Jaap, bedankt voor weer een fraaie motordag en het lachen!!

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 11 april 2017 om 19:53

    Ja t was een pokke-end om er te komen maar dan ben je ook ergens: je waant je echt in het buitenland met een prachtig glooiend landschap en super paden om te rijden. Alles lekker droog en stoffig maar van dat laatste heb je gelukkig geen last als de rest net zo lang blijft staan totdat jij op kop gaat rijden. Kortom de start ging feilloos en via schitterende akkerwegen, singletracks en fraaie holle wegen reden we een prachtige route. Veel droge klei die uitstraalt dat als het hier écht nat is een hel om te rijden. Ik herinner me filmpjes met glibberende motoren en rijders die tegen de regen schuilen in een bushokje… Vandaag gelukkig niet. De reis ging voorspoedig vanuit Vlaanderen naar Wallonië voor een fijne koffiestop op een terras en later een lunch in een echt frietkot. De terugweg had nog een paar leuke uitdagingen in de route en in niet startende motoren. De doorspringende zekering is vlot opgelost maar een lege accu is wat lastig op een grof geulenpad. Als de motor is aangeduwd loopt ie weer lekker dus niet laten afslaan en getankt is er gelukkig al. Via iets meer asfalt dan gewenst rijden we via Hoegaarden (waar ken ik dat van) weer Vlaanderen binnen en is bij sommigen de pijp al een beetje leeg. Via het mooie landschap komen we terug in Diest en laden rond half 6 de motor weer op. Als ik ga tanken zie ik dat Diest eigenlijk een hele fraaie kleine oude stad is en parkeer de auto bij het centrum. Een korte mooie stadswandeling maakt de dag helemaal compleet en onderweg naar huis maakt een fraaie R&B radiozender de terugreis ook nog aangenaam. Marcel, Vincent en Jaap, bedankt voor weer een fraaie motordag en het lachen!!

    Waren er uiteindelijk maar 4 rijders? Bikkels!

    Heb daar tot dusver alleen meer in de blub gereden, was erg benieuwd naar droge omstandigheden. Misschien eind van de maand wat tijd

     

    Hoe was de track? Was knip- en plakwerk van andere ritten.

     

    groet, Norbert

  • 11 april 2017 om 20:46

    Hoe was de track? Was knip- en plakwerk van andere ritten. groet, Norbert

    Die kan wel wat onderhoud gebruiken. We kwamen regelmatig onderstaand bord tegen. Voor zover ik het begrijp geldt hier een max snelheid van 30 km/u en zijn ze voor motoren enkel toegankelijk voor bestemmingsverkeer.

    Ook reden we soms over een akker, al was het niet duidelijk of de boer zichzelf de weg had toegeëigend of dat we echt fout zaten. De boerin keek in ieder geval geschokt toen we langs kwamen.

    • Deze reactie is gewijzigd 7 jaren geleden door Vincent.
  • 12 april 2017 om 10:00

    <p style=”text-align: left;”>Boerinnen kijken meestal geschokt</p>

  • 13 april 2017 om 23:52

    Er waren toch ook filmpjes gemaakt ? Ben wel benieuwd.

     

  • 23 april 2017 om 23:00

    Jah!

    Aanstaande donderdag gaan Auke en ik alsnog de belgierit doen vanuit Diest. Is toch koningsdag en als rechtschapen republikein zorg je dat je dan minstens het land uit bent (valt me nu pas op hoeveel oranje er op de DTA site zit…)

    Wie gaat er mee? Onze kar is al vol dus zelf voor vervoer zorgen. Oh, dit is geen dta rit, dus zelf je frietekes afrekenen. Aanvangstijd weten we nog niet, maar zeker wat later dan die van 8 april

    En gaat het deze week weer lekker regenen, dus dat wordt weer glibberen en glijden, niet zo stoffig als 8 april.

     

    groet, Norbert

    • Deze reactie is gewijzigd 7 jaren geleden door mecanico.
  • 1 mei 2017 om 12:39

    afgelopen donderdag de track afgereden. Tot aan de lunch was goed, veel offroad en 1x bovenstaand bord. Het deel na de lunch heeft onderhoud nodig, de eerste 20km nog wel veel offroad maar daarna veel  betonplaten.

    En toch 1 keer een glijder gemaakt op een combi van kasseien, klei en regen. Verder geen schade maar het blijft verraderlijk.

     

    groet, Norbert