• 5 augustus 2024 om 13:40

Misschien interessant voor de Ardennengangers is het volgende artikel van de KNMV:

Dossier Luxemburg: dit zijn jullie ervaringen met bekeuringen

Het betreft een artikel over een al langer lopend probleem: vervelende politiecontroles betreffende motorrijders. Gezien de door Jan voorgestelde motorroute door (Noord-) Luxemburg gaat, kan het de moeite zijn te kijken of je spulletjes op orde zijn, CE gekeurde handschoenen, (CE gekeurd!) geel vestje bij je, bijvoorbeeld. Het lijkt erop dat in een aantal gevallen gezocht wordt naar iets om maar een bon uit te kunnen schrijven.

Ik probeer nog te kijken of ik vrij kan nemen van het werk en dan hoop ik ook mee te kunnen.

Iedereen in ieder geval veel plezier toegewenst.

Léon R.

• 5 augustus 2024 om 16:24

Mijn handschoenen zijn goed gekeurd. Moet de onderbroek ook goed gekeurd zijn, of kun je gewoon in je zwembroek rijden? Dacht dat ze alleen in frankrijk zo irritant zijn met de handschoenen?

• 5 augustus 2024 om 21:02

Ook alle accessoires lees ik, valbeugels, spiegels, skidplate etc. Maar eens nazoeken of ik die erop staan of bewijs van kan terug vinden, boete is 75 euro per overtreding…

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door Ruben86.
  • 5 augustus 2024 om 22:21

Nee, Ekko, zelfs ondergoed moet gekeurd zijn. Maar ik denk dat een kevlar string wel mag hoor.

Zonder gekheid. Het ging in eerste instantie vooral om communicatiesetjes die aan de helm aangebouwd zijn. Maar daar lijken ze nu iets makkelijker mee om te gaan. Action camera zou mogen,maar mag absoluut niet gebruikt worden. Uitlaat lijkt me vanzelfsprekend, die zal CE gekeurd moeten zijn en een DB-killer moeten hebben. Maar daar wordt natuurlijk in meer landen naar gekeken. Maar het lijkt erop dat dan naar accessoires gekeken wordt en naar uitrusting. Ik heb drie paar motorhandschoenen, maar in geen enkel paar kan ik een keurmerk vinden….

Nou ja, als ik die kant op kan, is het gewoon maar zien hoe het loopt. Het is natuurlijk absoluut niet zeker dat je tegen een controle aanloopt.

• 6 augustus 2024 om 12:59

Mijn handschoenen zijn goed gekeurd. Moet de onderbroek ook goed gekeurd zijn, of kun je gewoon in je zwembroek rijden? Dacht dat ze alleen in frankrijk zo irritant zijn met de handschoenen?

Hahaaa, de onderbroek… lachuh man!

Ik ga de ‘C E’ merkjes uit andere dingen knippen en stik ze dan aan de onderbroek, sokken, colletje etc.

• 7 augustus 2024 om 19:31

Kleine update Ardennen weekend, De camping heeft al jaren een zwembad alleen was dat zwembad nooit open. De laatste keer dat ik er was, was het zwembad wel open. En aangezien de temperaturen stijgen is het zaak een zwembroek mee te nemen zodat er na een “zware” toertocht een duik genomen kan worden. Voor de zwembroek is overigens geen CE merk vereist, wel goed elastiek . De camping heeft ook een cafetaria waar Pizza, Pasta en salade geserveerd wordt. We kunnen dus eten in het cafetaria, de kwaliteit van het cafetaria is mij niet bekend maar daar komen we vanzelf achter.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door JANRAD.
  • 7 augustus 2024 om 20:22

Hebben ze ook Bier?

• 8 augustus 2024 om 10:35

Hebben ze ook Bier?

Ik heb gezegd dat ik geen bier drink.

Bewerkt door de moderator. Met bier, begrijpt ie geen grappen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door JANRAD.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door ekko.
  • 13 augustus 2024 om 13:47

Omdat er gesproken werd over politie controles en gedoe omtrent CE-keuring van kleding/onderdelen in Luxemburg, heb ik een (eventuele) alternatieve route gemaakt door België.

Linkje staat hieronder, als iemand leuke aanvullingen of suggesties heeft kunnen ze worden bijgevoegd.

https://calimoto.com/calimotour/dta-ardennen-be-route-r-Ujfc5hzArw

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand geleden door Ruben86.
  • 13 augustus 2024 om 20:57

In Belgie mag je niet eens in je zwembroek rondrijden!

“Beschermende kleding is verplicht!
    Naast de verplichte veiligheidshelm moeten motorrijders en hun passagiers ook handschoenen, een jas met lange mouwen, een lange broek of overall dragen. Daarnaast moeten laarzen of enkellaarsjes worden gebruikt die tot over de enkels reiken”

Bron: https://motoshare.eu/nl-nl/ride/motorrijden-in-belgie-waar-moet-op-letten

Dat wordt een warme rit met die hitte.

• 13 augustus 2024 om 21:17

Ik heb een maand geleden nog in België en Luxemburg gereden maar nergens politie controle’s en ik was helemaal CE goedgekeurd dus dat komt goed. Die zwembroek moet wel mee want er is een zwembad en de laatste keer dat ik er was zat er ook water in. Ik ga er van uit dat dat komend weekend ook het geval is.

• 13 augustus 2024 om 22:02

Omdat de Luxemburg-route voor mij redelijk bekend is, ben ik ook een beetje aan het zoeken gegaan. Ik heb een route gevonden die ik wilde gaan rijden door België en een stukje Frankrijk. Route volgt voor een deel de loop van de rivier de Semois.

Route is hier te vinden:

Toerisme Bouillon, België: overdonderend groen en machtige bochten

Zwembroek is al ingepakt! CE gekeurde handdoek trouwens ook.

• 15 augustus 2024 om 20:19

Zullen we nog ergens verzamelen in NL (bij n bakkerijtje bijvoorbeeld.. ?

• 16 augustus 2024 om 17:40

Ga het helaas niet redden. Buikgriepje. Jammer.

Veel plezier en groetjes.

• 18 augustus 2024 om 18:12

Na 8,5 uur toch weer thuis, maar omdat ik rond de helft via de autobahn gereden ben. De hele weg nat wegdek maar geen druppel van boven 👍

Camping eau vive is aardig veranderd, maar niet slechter. Enne, er zit water in het zwembad, je geloofd het niet.

Was gezellig jungs, volgende keer toiletpapier meeneemen.