• 14 november 2016 om 20:58

    Vanavond maar een een lastig klusje geprobeerd maar helaas geen succes.. de toerenteller kabel vervangen blijkt lastig met een muurvast zittende bout die de kabel vasthoudt aan het blok. Heet gemaakt, slaghamer erop en… Dol. Zie foto’s…kruiskop doorgedraaid. iemand tips of op zoek naar een nieuwe haakse overbrenging? zo ja wie heeft er eentje?

  • 14 november 2016 om 21:58

    Je kan proberen het kopje iets in te boren, gaatje van diameter 4mm, ongeveer 5 mm diep. Dan een net niet passend torx bitje er in te slaan, daarmee los te draaien.

    Volgende keer een slagschroeverdraaier gebruiken, voordat je het dol/ kapot draait.

     

    Zo’n tacho ding heb ik wel liggen, stuur maar een mail of PBtje. Komen we er wel uit.

     

     

  • 15 november 2016 om 22:43

    Merci!  ik ga het binnenkort proberen, nog tips om de bout losser te krijgen? ik heb de buitenkant al verwarmt met de gasbrander maar lijkt weinig effect te hebben…

  • 16 november 2016 om 19:51

    Inspuiten met kruipolie

  • 20 november 2016 om 23:55

    Als je het boutje los gekregen hebt, vervangen door een imbus of torkx boutje.
    Sowieso een idee om systematisch al die rottige kruiskoppen te vervangen door bijvoorbeeld imbus. Geldt ook voor de remvloeistof reservoirtjes.

  • 21 november 2016 om 10:38

    Ik heb hetzelfde gehad met een klepdeksel bout. De binnenkant was rondgedraaid en ik kreeg het met een inbus sleutel niet voor elkaar. De inbusbout zat ook nog eens onwrikbaar vast.

    Ik heb een torx bitje er in vast getikt en vervolgens een pneumatische slagmoersleutel er op gezet. De slagmoersleutel heb ik ook maar gelijk gekocht en het was de beste koop ooit volgens mij want je krijgt er alles mee los.