• 29 oktober 2016 om 09:56

    Of je huurt ff zo’n ding.

  • 29 oktober 2016 om 11:00

    Of je komt bij mij langs, ik heb een lucht-tol en een compressor die zwaar genoeg is!

    En genoeg ijzeren pijp om een hele lange sleutel te maken…

  • 30 oktober 2016 om 13:18

    Bedankt voor het aanbod Dennis, ga ik doen als hij weer rijdend is. Het voortandwiel is goed genoeg om ff heen en weer te rijden met een nieuwe ketting. Ik heb het blok er nu uit en met alleen een blok kan er  volgens mij niet zoveel.

  • 30 oktober 2016 om 17:17

    Zou het met los blok nu juist proberen te fixen, blok in de bankschroef. FF creatief met stuk oude ketting en de slagmoer sleutel er op.

    Dan weet je iig zeker dat na plaatsen van je blok je met nieuw voortandwiel kan gaan rijden.

  • 30 oktober 2016 om 18:13

    Off stuk ketting in de bankschroef en dan slagmoersleutel er op hmmmm ga ik eens proberen.

  • 31 oktober 2016 om 09:50

    Vandaag maar eens een elektrische slagmoersleutel kopen want er zitten meer dingen onwrikbaar vast. Er is in de 22 jaar van zijn bestaan geen onderdeel los geweest van de 3TB heb ik het idee.

  • 31 oktober 2016 om 12:09

    Waarom kopen als je die gewoon kan lenen?

  • 31 oktober 2016 om 14:59

    Waarom kopen als je die gewoon kan lenen?

    Omdat ik hem dan gewoon heb voor als ik hem nog een keer nodig heb.

  • 2 november 2016 om 09:58

    Ondertussen een pneumatische slagmoersleutel aangeschaft en direct plezier van. Van de klepdeksel bouten zaten er ook 4 onwrikbaar vast maar met de eerder genoemde sleutel was het zo voor elkaar. 3 van de 4 bouten zijn los maar van een is het binnenwerk beschadigd waardoor de inbustbits niet meer passen.

    Ik ga nu proberen een sleuf in de inbuskop te slijpen met een dremel ofzo en dan een kijken of ik hem met een schroefbit los kan krijgen. Uiteraard met de SMSL. Tenzij er hier andere suggesties zijn. Ik heb geen las spullen dus een bout er op lassen gaat mij persoonlijk niet lukken.

  • 2 november 2016 om 11:11

    een ouderwetse mechanische slagschroevedraaier.

  • 2 november 2016 om 17:07

    een ouderwetse mechanische slagschroevedraaier.

    Loop je dan geen risico dat het kleppendeksel scheurt?

    Zelf zou ik de kop eraf boren, kleppendeksel eraf halen en met een griptang het restant eruit draaien.

  • 2 november 2016 om 19:44

    een ouderwetse mechanische slagschroevedraaier.

    Loop je dan geen risico dat het kleppendeksel scheurt? Zelf zou ik de kop eraf boren, kleppendeksel eraf halen en met een griptang het restant eruit draaien.

     

    Zat ik ook aan te denken, of met het blok naar iemand toe gaan die kan lassen en er dan een bout op laten lassen. Vervolgens kan je hem met een luchttol losdraaien. Is maar een idee. Kop er af boren heb ik ook aan gedacht. Bovendien past een slagschroevendraaier ook niet in het gat van de inbus.

  • 2 november 2016 om 22:59

    Torx bitje er in tikken.

  • 2 november 2016 om 23:24

    Gewoon flink heet stoken en een flinke klap erop, via het torxbitje.  Laten schrikken dus.

  • 3 november 2016 om 00:05

    Ja Torxbitje kan lukken, ga ik proberen.