-
Mijn 3TB heeft wat issues en die zijn beter te verhelpen met het blok eruit. Het blok eruit halen is nu alleen nog een kwestie van een paar bouten en dan kan het eruit getild worden. Het enige wat nu nog voor een probleem gaat zorgen is het voortandwiel dat onwrikbaar vast zit.
En aangezien ik de kettingset ook wil vervangen wil ik dit toch los hebben. Het is waarschijnlijk de originele set nog die er op zit vandaar dat het tandwiel zo vreselijk vast zit. Iemand ideeën of suggestie ?
-
Jan dat ken ik, in zijn een zetten, tweede man om motor te houden en achterrem vast te zetten. Met een lange sleutel moet het lukken.
Hoop dat je de achterbrug, achterwiel en achterrem er nog op hebt, anders effe weer samenprutsen. Succes
-
Kracht x arm. dopsleutel met 1 meter verlengstuk.
Laat idd blok maar in het frame.
-
Of een elektrisch slagtolletje
-
Of een elektrisch slagtolletje
Ja kan alleen dempen de transmissie dempers in het achterwiel de slagen van het slagtolletje, maar ik ga het wel proberen. Het blok zit nog in het frame trouwens.
-
Ik heb het nog niet met een meter geprobeerd maar het scheelt niet veel
-
Zit nu het voortandwiel vast of de moer? Ik ga uit van het laatste.
Die moeren zetten zich met de tijd steeds vaster. Ik heb het met de ttr gehad. Zelf niet los te krijgen, ook niet met hefboom. Naar de motorzaak met een luchtsleutel, ook niet. Toen maar naar de overburen van de motorzaak: een landbouwmechanisatie bedrijf. En na een 20-30 sec ratelen eindelijk los. En die moer heeft er max een half jaar opgezeten.
groet, Norbert
-
heel vreemd bij mij gaat die moer vaak juist los.als ik dan de borgplaat los heb gemaakt draai ik de moer zo los.misschien moeten jullie gewoon meer gas geven
-
Meer gas is altijd goed advies.
En beter een vastzittend voortandwiel dan een voorzittend vasttandwiel. Daar kom je helemaal niet meer vanaf.
Gaanwenogwatleuksdoen?
-
Zit nu het voortandwiel vast of de moer? Ik ga uit van het laatste. Die moeren zetten zich met de tijd steeds vaster. Ik heb het met de ttr gehad. Zelf niet los te krijgen, ook niet met hefboom. Naar de motorzaak met een luchtsleutel, ook niet. Toen maar naar de overburen van de motorzaak: een landbouwmechanisatie bedrijf. En na een 20-30 sec ratelen eindelijk los. En die moer heeft er max een half jaar opgezeten. groet, Norbert
Ja een luchtsleutel, daar heb ik ook aan zitten denken. Alleen zijn er dan mensen die zeggen dat een luchtsleutel pas effectief is als je een compressor hebt van meer dan 8 bar. Ik heb natuurlijk een huis tuin en keuken compressor van max 8 bar. Heeft een luchtsleutel zin bij zo’n compressor ?
-
Daarom zei ik een ELEKTRISCHE slagtol ;<}}
-
Hangslot op het achtertandwiel en ketting. Kun je extra kracht zetten.
-
Luchttol met compressor <8 bar werkt prima. Het gaat meer om de beweging die hij maakt dan om de druk.
-
Zit nu het voortandwiel vast of de moer? Ik ga uit van het laatste. Die moeren zetten zich met de tijd steeds vaster. Ik heb het met de ttr gehad. Zelf niet los te krijgen, ook niet met hefboom. Naar de motorzaak met een luchtsleutel, ook niet. Toen maar naar de overburen van de motorzaak: een landbouwmechanisatie bedrijf. En na een 20-30 sec ratelen eindelijk los. En die moer heeft er max een half jaar opgezeten. groet, Norbert
Ja een luchtsleutel, daar heb ik ook aan zitten denken. Alleen zijn er dan mensen die zeggen dat een luchtsleutel pas effectief is als je een compressor hebt van meer dan 8 bar. Ik heb natuurlijk een huis tuin en keuken compressor van max 8 bar. Heeft een luchtsleutel zin bij zo’n compressor ?
Precies de reden dat ik zelf geen compressor koop, als je ‘m echt nodig hebt heeft ie niet genoeg capaciteit of moment. En banden oppompen doe ik wel met een voetpompje
en optie zou een elektrische kunnen zijn. Geen idee of het echt werkt maar kost de wereld niet. http://link.marktplaats.nl/a1063249935
groet, Norbert
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.