Reageer op: In Tajikistan, maar mijn Ténéré 1VJ loop...
Home  »  Forums  »  Reageer op: In Tajikistan, maar mijn Ténéré 1VJ loopt niet lekker

Home Forums Forum In Tajikistan, maar mijn Ténéré 1VJ loopt niet lekker Reageer op: In Tajikistan, maar mijn Ténéré 1VJ loopt niet lekker

• 10 augustus 2017 om 16:47

Top, dankjewel voor jullie uitgebreide antwoorden. Wifi is wat lastig in de valleien van Tajikistan, dus vandaar mijn late reactie.

@Andries: Hij ging inderdaad sneller lopen met wat carb cleaner op het inlaatrubber. Toen ik de carburateurs demonteerde brak het inlaatrubber zelfs helemaal van het metalen deel af. Dat moet bijna wel betekenen dat de monteur die ze schoongemaakt heeft stuk heeft teruggeplaatst of zelfs stuk heeft gemaakt. Nu heb ik het met siliconen gedicht, maar het is niet 100% luchtdicht. Over een week of twee ben ik bij MuzToo in Kirgizië. Zij verhuren XT600’s en hebben deze inlaatrubbers op voorraad. Die ligt er dus al een apart voor me.

@josvandecross: Sinds ik de gelijkrichter die in Astrachan op me lag te wachten heb ik geplaatst laadt de accu weer naar behoren. Ik kan dus gewoon weer elektrisch starten. Wel lekker, wanneer ik op 4.200 meter hoogte van een heuveltje op lopen al buiten adem ben. In Kirgizië gaan de carburateurs uit elkaar en ga ik elk kanaaltje goed doorspuiten.

@TheHunter: Dankjewel voor deze hele lijst. Die zal ik binnenkort eens nalopen, maar hopelijk was het inlaatrubber het enige probleem. Na de revisie heeft hij wel lekker gelopen, al duurde het even voor ik door had dat de idle screw niet goed stond. Daarna al snel weer andere factoren die van invloed waren: slechte benzine en temperaturen boven 50 graden in Oezbekistan en nu hoogtes boven 3.000 meter in Tajikistan. Zo gauw ik voor een wat langere periode op eenzelfde hoogte ben zal ik een filmpje maken en dat proberen te uploaden.

Al met al wacht ik nu even het nieuwe inlaatrubber af. Ik zal jullie op de hoogte houden. En als ik weer in Nederland ben neem ik de motor een keer mee naar een activiteit.

PS Als je even wilt lachen: twee dagen terug heb ik de motor goed vastgezet in een nat grasveld: http://sixwheelseast.com/post/164023921916/stuck-in-the-shakhdara-valley

• Deze reactie is gewijzigd 9 jaren geleden door harmtemolder.
  • Spring naar toolbar