Reageer op: Blokrevisie Tenere 34L ('83)
Home  »  Forums  »  Reageer op: Blokrevisie Tenere 34L ('83)

Home Forums Forum Blokrevisie Tenere 34L ('83) Reageer op: Blokrevisie Tenere 34L ('83)

• 8 februari 2017 om 16:20

Hehe, Alles is binnen voor de revisie. Komende week wordt de zuiger gehoond en ik moet over naar de tweede overmaat zuiger. Schijnbaar is het blok al eens gereviseerd en dat konden we ook wel zien. Bouten zaten muurvast met locktide en op de vreemdste plekken zat er kopervet in het blok. Goed dat we het blok los hebben gehaald want hij was toch echt wel ziek ook al is het een bulldozer ;-).

Via Jos heb ik een nieuwe koppelingskorf en vijfde versnellingstandwiel kunnen regelen. Michel heeft de connecties om een nieuwe drijfstang te laten persen en dan kunnen we weer gaan opbouwen. Inderdaad heeft de 34L een 34mm pen waarmee de drijfstang tussen de krukaswangen wordt geperst. Dat was even schrikken want Yamaha levert ze niet meer (wel de recentere 35mm variant). Ik heb ze gelukkig via Kedo kunnen bestellen dus 34L-vrienden. Let op!; De 34mm pen wordt zeldzaam.

Al met al stiekem toch nog wel een kostbaar projectje aan het worden maar het wordt allemaal wel mooi en we pakken het degelijk aan.

Die eind februari trip ga ik niet halen maar ik hoop snel aan te kunnen sluiten. Ik raak geïnspireerd door diverse verhalen van Jos en ik betrap mezelf erop dat ik stiekem zoek naar een mooie roadbook. Zin in!

Grt Werner

• Spring naar toolbar