Reageer op: Blokrevisie Tenere 34L ('83)
Home  »  Forums  »  Reageer op: Blokrevisie Tenere 34L ('83)

Home Forums Forum Blokrevisie Tenere 34L ('83) Reageer op: Blokrevisie Tenere 34L ('83)

• 25 januari 2017 om 16:52

Dutch Tenere Association Hoi josvandecross,
    m.campen heef je een nieuw bericht gestuurd: “Krukpen 34L”

“Hoi Jos,

Afgelopen week zijn Werner en Mark bij jou geweest om te kijken, helaas kon ik niet mee, maar dat komt nog wel. Ik ben aan het zoeken naar een vervangende drijfstang, bigendpen en lager, maar alles wat ik nieuw vind is 35 mm i.p.v. 34 mm. Kedo heeft volgens mij wel wat, lijkt erop dat de XT550 dezelfde pen/drijfstang gebruikt als de 34L. Maar Kedo is wel aan de prijs. Heb een complete Prox set liggen voor 100 dollar, maar die is ook 35mm. Misschien heb jij hier ervaring mee, maar ik zit te overwegen om de gaten in de krukwangen te vergroten naar 35 mm dan kan ik gewoon deze pen en drijfstang gebruiken. Weet jij of dit een optie is?”

Ga naar de conversatie om te reageren of om op de hoogte te zijn van het gesprek.

Hoi ;

het blijkt idd dat de big end pennen 550/ 600 types zonder startmotor 34 mm doorsnee zijn. 1 Vj en 3Aj zijn 35mm. Van 34 naar 35 mm uitdraaien is risicovol en duur. Beter is die 35mm set te bewaren/verkopen en een 34 mm set kopen. Ik heb nog krukassen liggen?

• Spring naar toolbar