……..Zo!, gisteravond de motoren weer opgehaald in Putten en de Tenere staat weer lekker vertrouwd in de schuur. Hij heeft zich goed gehouden deze trip! Een paar kleine dingentjes, maar dat geeft je ’s avonds tenminste iets te doen Eerste dag ging de accu stuk. Hierdoor liep ik de motor lopen als we even stopte voor een foto, etc. Nu bleek de thermostaat ook niet te werken en hierdoor sloeg m’n fan niet aan waardoor de motor ging koken en de koelvloeistof er uitliep. s’ Avonds de accu vervangen en de dag erop de fan op mn claxon aangesloten, zodoende kon ik de motor toch koelen bij een lange steile klim of lange stukken rivierbedding. Op dag 3 brak ik een spaak in het achterwiel. Gezien de stenen pistes die nog voor ons lagen heb ik de spaak laten vervangen in Zagora bij Abdul. Een leuke ervaring!
Tussen al het lichte, veelal KTM, spul was ik met mn 660 wel een van de zwaardere jongens. Aan vermogen geen gebrek, maar qua vering en gewichtsverdeling kwam de good old XTZ toch wel wat te kort. Vooral op bergpassen met grote stenen moest ik de snelheid beperkt houden om de fiets en mijzelf heel te houden. In de zandduinen ging het prima, gas erop en nooooooooit stil komen te staan in een zandkom…..(vraag dan hoe ik dat weet!)
Zoals Paul hierboven al schreef, echt een fantastische trip! Genoeg uitdagingen op elk rijniveau, goed georganiseerd, fantastische routes met goeie voorrijders en ondanks dit nog genoeg ruimte voor avontuur. Goeie sfeer ook in de groep! Marlene Paul en ik reden in 1 van de gevorderde groepen wat uit 8-10 rijders bestond. Je hebt de vrijheid om van groep/niveau te wisselen als je een dagje rustig aan wilt doen of juist wat meer uitdaging.
Hieronder, ter compensatie, wat meer blauwe foto’s….