• 12 november 2007 om 13:59

    Agenda van ritjes en andere evenementen die raakvlakken hebben met onze eigen klupactiviteiten, offroad rijden, techniek etc etc. Heb je zelf ook een tip, laat dan even een berichtje achter (datum, korte omschrijving en een linkie), dan voeg ik het toe in dit bericht.

    15 maart 2009
    Offroadrit de Antrappers
    http://www.antrappers.nl

    28 maart 2008
    Dakarsport op het strand van IJmuiden

    Tevens weer instructie in de Kuil:
    http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=6595.0

    Voorjaar 2009:
    Rijden in Frankrijk met Appie Wagenaar.
    Deze rit is heel gewild en zit snel vol.
    http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5477.0

    18 april 2009
    Voorjaar Heuvellandrit. Dit keer kun je kiezen uit de offroadrit of de makkelijker te rijden allroadrit. Beiden op roadbook
    http://www.xtravels.nl

    7 juni 2009
    Transwalloniërit
    http://www.offroadtrips.nl

    Enclaverit op afspraak in kleine groep, het hele jaar door.
    http://www.offroadtrips.nl

    Hart van Brabantrit op afspraak in kleine groep, het hele jaar door
    http://www.offroadtrips.nl

  • 12 november 2007 om 14:39

    Ik heb hier ernstig moeite mee…
    Nog vóórdat onze eigen agenda voor het komend seizoen is onthuld, al ‘reclame’ te maken voor aktiviteiten buiten de DTA. Hoewel het wel hele leuke dingetjes zijn…

    Mijn voorstel: laten we dit weghalen. De mensen die aktief willen zijn op andere gebieden weten deze info tóch wel te vinden. Bovendien hebben de evenementen op zich niets met onze club te maken.

    Maar misschien ben ik wel een eenling in deze mening…

  • 12 november 2007 om 14:50

    Ik heb hier ernstig moeite mee…
    Nog vóórdat onze eigen agenda voor het komend seizoen is onthuld, al ‘reclame’ te maken voor aktiviteiten buiten de DTA. Hoewel het wel hele leuke dingetjes zijn…

    Mijn voorstel: laten we dit weghalen. De mensen die aktief willen zijn op andere gebieden weten deze info tóch wel te vinden. Bovendien hebben de evenementen op zich niets met [u][b]onze[/b][/u] club te maken.

    Maar misschien ben ik wel een eenling in deze mening…

    Je wilt dus censuur toepassen?
    Het gaat mij erom zoveel mogelijk interessante evenementen/activiteiten voor de leden overzichtelijk te tonen. Naar aanleiding van de oergezellige Bultenrit gisteren lijkt het me leuk om met dezelfde mensen aan meer activiteiten deel te nemen, vandaar deze opsomming.

    De eigen clubagenda hoeft ook niet "onthuld" te worden, die kan gewoon doorlopend op de website worden aangepast. De website is daarvoor een geschikter medium dan het blad, dat is gewoon zo. Beide media hebben hun voor- en nadelen, een lang verhaal leest lekkerder in een blad, en actuele informatie bereikt de leden sneller en beter via de website. Ze zijn ook geen concurrenten van elkaar, ze vullen elkaar aan.

    Jasper, met alle respect, dit bericht weghalen slaat werkelijk nergens op.

  • 12 november 2007 om 16:25

    heeft er iemand een lange stok met een bekertje water aan het einde???

  • 12 november 2007 om 16:37

    Ja en een potje olie.

  • 12 november 2007 om 22:16

    [quote]Ik heb hier ernstig moeite mee…
    Nog vóórdat onze eigen agenda voor het komend seizoen is onthuld, al ‘reclame’ te maken voor aktiviteiten buiten de DTA. Hoewel het wel hele leuke dingetjes zijn…

    Mijn voorstel: laten we dit weghalen. De mensen die aktief willen zijn op andere gebieden weten deze info tóch wel te vinden. Bovendien hebben de evenementen op zich niets met [u][b]onze[/b][/u] club te maken.

    Maar misschien ben ik wel een eenling in deze mening…

    Je wilt dus censuur toepassen?
    Het gaat mij erom zoveel mogelijk interessante evenementen/activiteiten voor de leden overzichtelijk te tonen. Naar aanleiding van de oergezellige Bultenrit gisteren lijkt het me leuk om met dezelfde mensen aan meer activiteiten deel te nemen, vandaar deze opsomming.

    De eigen clubagenda hoeft ook niet "onthuld" te worden, die kan gewoon doorlopend op de website worden aangepast. De website is daarvoor een geschikter medium dan het blad, dat is gewoon zo. Beide media hebben hun voor- en nadelen, een lang verhaal leest lekkerder in een blad, en actuele informatie bereikt de leden sneller en beter via de website. Ze zijn ook geen concurrenten van elkaar, ze vullen elkaar aan.

    Jasper, met alle respect, dit bericht weghalen slaat werkelijk nergens op.[/quote]

    Dus we gaan stoppen met het organiseren van DTA-aktiviteiten, omdat we toch wel bij de "buren" terech kunne……..?

    Ik vind dat een DTA-aktiviteit ten alle tijden voorrang moet hebben op een niet DTA-aktiviteit! Het organiseren en het tot een succes maken van een aktiviteit door een DTA-lid, is in "ons DTA-klubje" toch veel leuker dan een niet DTA-aktiviteit?
    "Ferry Bikkel Bulten", wederom hulde voor je inzet om het voor zo’n grote groep DTA’ers het naar hun zin te maken!! De aktiviteit was helemaal geweldig, de opkomst was nog beter!
    Ook dit motiveert andere DTA-leden om wat te organiseren of "aktief" deel te nemen aan de DTA.
    Zelf moet ik ook keuzes maken, maar in die keuze gaat bij mij toch altijd de DTA-aktiviteit voor!

    Het bestuur is onlangs tezamen gekomen en heeft voor 2008 een zeer mooie agenda weten op te maken, met de jaarlijks terugkomende DTA-aktiviteiten, nieuwe aktivitieten en/of oude aktiviteiten in een nieuwe verpakking en ga zo maar door!

    Zeer belangrijk is dat een ieder het weekend van 30, 31 mei en 1 juni 2008, vrij moet houden!

    In het volgende DTA-magazine hier meer over!

    Groeten uit Woerden

  • 12 november 2007 om 23:22

    [b]Dus[/b] we gaan stoppen met het organiseren van DTA-aktiviteiten, omdat we toch wel bij de "buren" terech kunne……..?

    Dat "dus" begrijp ik niet helemaal.
    Het vult elkaar aan, er is toch niet elk weekend een DTA ritje?

    Ik vind dat een DTA-aktiviteit ten alle tijden [b]voorrang[/b] moet hebben op een niet DTA-aktiviteit! Het organiseren en het tot een succes maken van een aktiviteit door een DTA-lid, is in "ons DTA-klubje" toch veel leuker dan een niet DTA-aktiviteit?

    Wat bedoel je met voorrang?
    Eenieder kiest toch zelf waaraan hij deelneemt? Als ik kan kiezen tussen mountainbiken met de DTA of een offroadritje met Allroadmaniacs, dan weet ik het wel, en dan heeft de DTA geen "voorrang". Die activiteiten beconcurreren elkaar heus niet.

    Gelijksoortige activiteiten op dezelfde dag zijn nog niet voorgekomen, maar ik zou in het geval dat de Bultenrit samenvalt met een andere rit absoluut kiezen voor de DTA.

    Maar ik vind het allemaal wel gemekker hoor. Waar gaat het nou eigenlijk om? Is het een soort "ontrouw" als een lid kiest voor een niet-DTA activiteit?

  • 13 november 2007 om 11:52

    Mijn idee van de DTA-site is, dat daar DTA-gerelateerde zaken op moeten staan. zo simpel denk ik.

    Heeft nix met censuur te maken, en ook niet met wat leuk is of niet.
    Ik ga toch ook niet alle aktiviteiten van de edese carnavalsvereniging ‘de Heikneuters’ opsommen, omdat het mij leuk lijkt om daar met een DTA-groepje naar toe te kunnen gaan?
    De opsomming van wel leuke, maar niet door de DTA georganiseerde zaken hoort volgens mijn DAAROM niet op deze site.

  • 13 november 2007 om 14:18

    Bolski, leuk dat je aangeeft waar de off-road activiteiten van anderen georganiseerd worden. Maar ik sluit me aan bij Jasper. De DTA is een club voor Tenere motoren [en motoren die daar een beetje op lijken] In onze agenda houden we ook geen rekening met andere clubs. En dat mogen wij ook doen, we bestaan pas 20 jaar! Op de site is ruimte genoeg voor het bekend maken van agenda’s van de andere Tenere club waar ook in de wereld. Maar voor Red B%#@ strandrace die scheef staat van de commersie is er geen ruimte. [Of? Red B moet de DTA sponsoren omdat we rijden met oude woestijn olifanten van 20 jaar oud. Dan is er wel ruimte. Voor wat, hoort wat.]

    Je hoeft het bericht niet te verwijderen, maar sticky wel graag aanpassen in een normaal bericht.

  • 13 november 2007 om 15:29

    Bolski, leuk dat je aangeeft waar de off-road activiteiten van anderen georganiseerd worden. Maar ik sluit me aan bij Jasper. De DTA is een club voor Tenere motoren [en motoren die daar een beetje op lijken] In onze agenda houden we ook geen rekening met andere clubs. En dat mogen wij ook doen, we bestaan pas 20 jaar! Op de site is ruimte genoeg voor het bekend maken van agenda’s van de andere Tenere club waar ook in de wereld. Maar voor Red B%#@ strandrace die scheef staat van de commersie is er geen ruimte. [Of? Red B moet de DTA sponsoren omdat we rijden met oude woestijn olifanten van 20 jaar oud. Dan is er wel ruimte. Voor wat, hoort wat.]

    Je hoeft het bericht niet te verwijderen, maar sticky wel graag aanpassen in een normaal bericht.

    Pieter,
    Ik ben het inhoudelijk beslist niet met je eens. Echter het forum is niet de beste plaats om hierover van gedachten te wisselen. Ik zou nog wel eens in willen gaan op het commerciele aspect wat jij aanhaalt. De vraag dient zich aan of de KNMV-ritjes dan niet commercieel zijn, en de Heroes Legend, daar wordt echt geen verlies op gemaakt hoor, hoe idealistisch de uitgangspunten ook zijn. Om van de Dakar maar niet te spreken, toch mag die ook niet ontbreken in een overzicht van offroadgerelateerde activiteiten. Ook clubs die 20 euro rekenen voor een offroadritje van 1000-1200 deelnemers houden hier dik geld aan over.

    Wat de discussie echter lastig maakt is de spagaat waar ik in zit door enerzijds als lid dit bericht te brengen, terwijk ik aan de andere kan mod-rechten heb en dit bericht sticky kan maken / heb gemaakt. In zoverre ga ik met je mee, en maak ik er weer een gewoon bericht van. In voorkomende gevallen zal ik persoonlijke berichten, die ik sticky of als mededeling wil plaatsen, ter beoordeling voorleggen aan een andere moderator.

    Los hiervan heeft een mod op elk forum dat ik ken een eigen, afgebakende verantwoordelijkheid mbt de dagelijkse gang van zaken op het forum. Over deze afbakening binnen onze club moeten we het nog maar eens hebben, omdat daar nooit iets van vastgelegd is. Ik zal mijn licht eens opsteken bij andere clubs hoe eea geregeld is en dit terugkoppelen.

  • 13 november 2007 om 15:53

    In voorkomende gevallen zal ik persoonlijke berichten, die ik sticky of als mededeling wil plaatsen, ter beoordeling voorleggen aan een andere moderator.

    Ik denk dat ik me aan ga melden als MOD… :roll:

  • 13 november 2007 om 18:54

    Dan moeten we dit of op de ledenvergadering bespreken of jaap een keer uit nodigen op een bestuursvergadering, al was het maar om afspraken te maken over zijn moderatorschap.

    Ik ben er trouwens nog niet van overtuigd of zo’n lijstje wel zo slecht is, zeker niet als we het onder bepaalde voorwaarden doen.

    Tenslotte zijn er ook mensen die vragen of de ALV verplaatst kan worden vanwege een BDM rit.

  • 13 november 2007 om 20:48

    sinds wanneer zijn de activiteiten van de Edese carnavalsvereniging ‘de Heikneuters’ off road-gerelateerd?

    Leuke linkjes jaap, heeft me leesplezier opgeleverd, bedankt!

    groeten uit Westwoud

  • 14 november 2007 om 12:36

    sinds wanneer zijn de activiteiten van de Edese carnavalsvereniging ‘de Heikneuters’ off road-gerelateerd?

    sinds er na zo’n avond altijd door de berm naar huis wordt teruggekropen

  • 14 november 2007 om 16:42

    Wat een hoop gedoe allemaal.

    Ik heb niet zoveel tijd voor een hoop geinternet en ben verbaasd over alle ophef mannen.

    Eerlijk gezegd ben ik blij met zo’n lijstje, dank je Jaap. Ik zou graag meer willen off road rijden (mountainbiken doe ik al genoeg, ik vedien er zelfs mijn geld mee, tijdens niet DTA activiteiten) en heb daarvoor initiatieven nodig. Ik was niet op de hoogte van zoveel aanbod eerlijk gezegd.

    Wat mij betreft laten we geen potje gaan ruzien onder mekaar, en snel weer af spreken op de motor ergens in den lande. Graag op een DTA gebeuren, maar elders lijkt me even zo spannend.

    Voor dat ik het vergeet, bedankt Ferry voor de super rit. Ik twijfel nog over de hoge druk spuit. Hij ziet er namelijk weer schitterend uit, een favoriete zandkleur (net als de nieuwe Tenere).