-
Link na oude historie’s topic
-
Het is al heel oud topic, maar ben weer wat bezig. Afgelopen zomer voor de Breslau de Blauwe 34L weer wat opgeknapt. Maar nu is toch echt de TT600 aan de beurt. Heeft afgelopen jaren enkel de broodnodige aandacht gehad verder alleen maar rijden, en nog een rijden. Het stuur gedrag is niet wat het geweest is en blok loopt op zijn laatste pootjes.
Heeft al best veel meegemaakt:
2009
2012
2014 Baja300
2018 huidige staat
Lijstje todo:
- Frame aanpakken en poedercoaten
- Set nieuwe velgen, zwart gecoat
- Achterbrug aanpakken, spellings vrij monteren.
- Ander blok klaar maken, monteren
- Plastic delen aanpakken, vervangen.
Nu bezig met het blok, van Fred blok gekregen en maak er van 2 nu weer 1 lopend blok. Twijfel nog over het wel niet honen van de cilinder en zuiger.
Bij het blok van Fred was het gewicht van de balans as afgeslepen. Vind ik op zich wel leuk idee om eens uit te proberen.
Nu vraag ik mij alleen af, kan ik de as ook compleet weg laten. Dat bespaart weer een as en het tandwiel etc. Het nadeel de as heeft op de positie waar je ziet dat er geslepen is, 2 gaten zitten. De as draait waardoor deze lucht hapt in het carter (waar krukas zit)
Als is de as weglaat dan is het een open verbinding naar buiten toe, wat invloed zal hebben op de carter ontluchting. -
Wat vinden jullie van het idee om de balans as er uit te laten??
-
Nu snap ik waarom mijn TT met mijn huidige onderblok veel lekkerder draait.
-
Fijn topic weer Jona!!
-
Wat vinden jullie van het idee om de balans as er uit te laten??
De XT500 heeft er ook geen een nodig.
-
Daarom staan die allemaal op zolder.
-
Je zou ook alleen het tandwiel er af kunnen laten, blijft je as toch de gaten afdichten en balans functie had hij toch al niet meer
scheelt wel weer draaiend gewicht
-
??????
-
Jona weet je al wat je er mee gaat doen?
En weet je al waarom de 2e versnelling het niet meer deed?
-
Daarom staan die allemaal op zolder.
Kijk een XT500 krijg je nog met gemak de zolder op want weet je wat dat weegt….. precies bijna niks. Dat komt doordat er geen balansas in zit. Nou jij weer :).
-
Het onder blok staat weer in elkaar, gaat toch proberen met de mismaakte balans as zonder gewicht. Ga er voor zorgen dat deze niet draait, dus zonder tandwiel. Word een blok om wat te experimenteren, zuiger en cilinder zet ik ook weer terug zonder daar wat aan te doen.
Jona weet je al wat je er mee gaat doen? En weet je al waarom de 2e versnelling het niet meer deed?
Vreemde is, de tandwielen uit dat blok waren juist erg netjes, weinig tot geen pitting. Zal de 2 tandwielen van de tweede versnelling nogmaals bekijken.
-
Dan krijg je ook zo’n mooi klapperend voorwiel als het blok stationair draait.
En klapperende kloten als je rijdt.
-
Ik weet niet wat er mis was met je 2de versnelling, maar zijn de nokken nog wel goed ?
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.