• 6 januari 2019 om 22:51

    En de hoekjes op de tanden van dat tandwiel, hoort dat zo te zijn? Dan kun je het tandwiel ook wat smaller maken lijkt me.

  • 30 januari 2019 om 08:42

    Het lijkt erop dat ze wat meer materiaal uit die krukas hebben gehaald om de balancering zonder balansas toch netjes te krijgen, zie extra blinde gaten in de wangen.

    Ik zou dan g’woon de hele balansas weglaten, is zo weer een kilootje dat je spaart. Zoals je schrijft is er dan wel een oplossing nodig om dat gat in de seal dicht te maken zodat de carterontluchting goed blijft werken. Zonder as om de seal op zijn plaats te houden ook effe nadenken hoe zeker te zijn dat die niet, met zijn metalen delen, door je blok gaat wandelen.

     

  • 30 januari 2019 om 09:56

    Misschien een vriesdop? Geef ff de maat door dan kijk ik of ik die heb.

  • 2 februari 2019 om 21:16

    Ik had een ingeslagen groef in de wals. Volgens de diagnose lijst van het handboek hoort dit bij uit de versnelling vallen en/of slecht inschakelen. Je kunt even kijken en nameten. De groeven zijn erg nauwkeurig vwb maatvoering, je meet het verschil zo. De twee wordt ingeschakeld door het vorkje met “1”erop, de linkse van de twee op 1 as.