• 23 mei 2020 om 05:59

    Zijn de vlotters niet lek? Zijn toch van plastic? Als die vol lopen dan zinken ze ipv drijven en de naald omhoog drukken.

    Nee, de vlotter zelf is ook niet lek. Ook die heb ik getest in een bakje benzine. Geprobeerd onder te dompelen, maar blijft keurig drijven. Het vreemde is ook dat alles naar behoren werkt, bij een losse opstelling. (carburateur in een bankschroef en een brandstoftankje erboven) Dus zonder draaiende motor en een aanvoer van benzine dmv zwaartekracht, is er niets aan de hand. Vlotternaald zelf is nieuw, maar wel aftermarket en geen OEM. Zit te twijfelen om die nog te vervangen voor een OEM, maar alleen te krijgen compleet met zitting voor meer dan 50 euro.

    Veel know how binnen de club, misschien voelt er iemand zich geroepen om je even te komen helpen? of doe je het liever zelf?

    Succses! en mooi dat je nog zo’n echte Tenere rijdt meid!

  • 23 mei 2020 om 06:08

    wie doat ‘t samen zij Bennie….

     

  • 23 mei 2020 om 22:14

    Hé Iggy!

    Het sleutelen zelf gaat eigenlijk heel goed. Ik leer veel en ik heb er ook best lol in, merk ik. Deze motor is wat dat betreft lekker overzichtelijk.

    Het is vooral vervelend dat ik de oorzaak van het probleem niet kan vinden. (Dan gaat de lol er wel een beetje vanaf.) Uiteraard proberen veel DTA’ers me op afstand te helpen door goede suggesties te geven. Nu zo’n beetje alles wel geprobeerd, dus het blijft puzzelen. Het goede nieuws is, dat de motor nu wel veel makkelijker start, na al die liefde en aandacht die ik ‘m gegeven heb.

    Nu alleen nog die overstromende vlotterbak oplossen, maar ook dat gaat op een dag goedkomen.

  • 24 mei 2020 om 08:29

    Wat doet hij als je er tijdens het overstromen met de achterkant van een schroevendraaier tegenaan tikt?

  • 24 mei 2020 om 09:04

    Als ik met de achterkant van een schroevendraaier er tegenaan tik, blijft de situatie onveranderd. Afgelopen donderdag bewust het vlotterniveau wat aangepast (eigenlijk een te laag brandstof niveau) en vandaag maar weer even testen wat hij doet.

    Ook zonder vlotterbak getest (lucht inblazen op de brandstoftoevoer en voorzichtig de vlotter omhoog bewegen) en ook dan sluit hij gewoon netjes af.

    Oftewel, hij sluit eigenlijk in alle mogelijke situaties af, behalve met draaiende motor.

  • 24 mei 2020 om 13:12

    Ja hallo…wegwezen hier allemaal, dit is mijn topic!

    Boehoehoeeee, mijn hele draadje is onder de voet gelopen…. snif… stomme motor! Stom forum! Ssssstom!

     

  • 24 mei 2020 om 14:44

    Precies, laten we het weer over kibbeling hebben. Je kunt daar bij de haven ook retegoede sushi eten (wel iets duurder).

  • 25 mei 2020 om 08:58

    Hoi Barbera, haha

    ik herken de frustatie, maar ook de lolen ja je wordt steeds handiger, misschien is er iemand in de club die je een carburateur kan lenen om het probleem uit te sluiten?  en dan kijken of ie het goed doet?

  • 25 mei 2020 om 11:24

    @Vin D:
    Bedankt Vincent, het is toch niet normaal dit.. haha.
    Er zitten idd. meer eetgelegenheden rond de haven, maar kibbeling eten we ‘op de kop’!

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 25 mei 2020 om 11:35

    (proef)Ritje IJmuiden:
    De route naar de IJm is helemaal volgeboekt!

    Binnenkort ga ik weer een andere route uitzetten en kunnen er weer een paar menschen mee.
    Allen bedankt voor uw belangstelling.

  • 25 mei 2020 om 13:00

    @ Frank,

    Sorry, not sorry. 

    @Iggy,

    Fred heeft me een berichtje gestuurd. Die heeft eventueel nog wat onderdelen liggen om uit te wisselen, dus dat is super.

  • 25 mei 2020 om 15:36

    Oh super, daar heb je een goeie aan, als het moet kan Fred een Tenere over water laten rijden denk ik, die kent alle Tenere geheimen , Top!!

  • 4 juni 2020 om 15:39

    test

     

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 4 juni 2020 om 15:43

    Op 30 mei hebben we een bezoekje aan IJmuiden gebracht.
    Heerlijk aan zee en ‘we’ bouwen hier maar mooi weer even de grootste sluis van de wereld!
    Ik mag er graag komen.. boten, water en altijd voldoende gespreksstof met oud(e) ‘IJmuienaren’.

    Philip & ik vertrokken uit Ede, Frans & Raymond haakten aan vanaf La Place bij De Meern (Barbera had ook plannen om mee te gaan, maar doordat haar carburateur ongegeneerd bleef piesen, werd dit plannetje weggespoeld..).
    Lekker slingerend langs de Kromme Mijdrecht en Vrouwentroost, op weg naar de IJmond.
    Helaas was een mooi stuk naar Spaarnwoude afgesloten, waardoor we veel eerder op ‘De Kop vd Haven’ in IJmuiden aankwamen.
    Dit nadeel van de afsluiting had ook een voordeel, want nu zaten we eerder aan de kibbeling of lekkerbek te kluiven..
    Zee, zon, schepen en een beetje ouwenelen…och..
    Na nog even hallo gezegd te hebben aan de jachthaven, zijn we vervolgens via een randje Amsterdam de terugweg gestart.
    Onderweg kwam TeneRay met het voorstel om bij hem thuis een bakkie te doen en even later zaten we dan ook onderuitgezakt in een tuinstoel.
    Mede doordat Philip nog wel een stukkie moest sturen naar Kampen, verlieten we -na een uurtje- gedrieën de achtertuin.
    Na ca. 10 km. nam een ieder zijn eigen afslag en kwam er een einde aan deze rit.

    Bedankt allemaal, het was gezellig!
    ———————————————-

    Nu lijkt het me leuk om dit ook eens als officieel ‘clubritje’ te organiseren, ik wil er dan gelijk een stukje varen aan toevoegen. Gezellig richting Engeland.
    Eens kijken of er animo voor is en wat de mogelijkheden zijn qua agenda.

    Misschien tot dan!

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
  • 4 juni 2020 om 17:31

    Waarschijnlijk lukt het je niet om een foto te plaatsen omdat er ergens een tijd verstreken is.

    Ik liep hier ook al een paar keer tegenaan.

     

    Was een heel leuk ritje, moeten we vaker doen.

    En met Corona ging ook goed alhoewel Frans wel heel dichtbij het poppetje op de muur zit.