• 19 mei 2020 om 11:55

    Alles goed met/gezond bij jullie?

    Ik kom verdacht weinig clubleden/Tenere’s tegen…Toch niet allemaal verkocht!?
    Wordt er nog wel gereden door jullie, of gaat iedereen alleen op pad/blijven jullie thuis of in de auto?

    Als motorrijder zijn we denk ik redelijk veilig voor onszelf én anderen en kunnen we -binnen de richtlijnen- best even uitwaaien.

    Wij rijden hier met 2 – 3 personen en gaat prima. Uiteraard alleen degenen die gezond zijn in groepsverband, mocht je twijfelen dan kun je beter alleen gaan!

    Op veel plaatsen staan de ‘picknick’- tafels nog gewoon buiten en kun je -met voldoende afstand- je broodje eten en ff bijkletsen. Even bij een verzorgingshuis toeteren en zwaaien..

    Ik ben bezig met een aantal routes, die ik ga voorrijden.

    De 1e gaat vanuit Riva-Ede, via de kromme Mijdrecht, naar IJmuiden (kop vd haven), daar gaat dan een portie kibbeling naar binnen en rij weer een route terug..
    Ergens deze/volgende week (evt weekeinden) ga ik ‘m voorrijden, wie gaat er mee-heeheee?

    Hoop dat jullie/familie/kennissen allemaal gezond zijn en blijven!

     

    • Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 11 maanden geleden door Frank.
    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
  • 19 mei 2020 om 19:23

    Ik heb zin in. Alleen de dagen dat ik kan zijn beperkt. En ik lust wel kibbeling.

     

  • 19 mei 2020 om 21:20

    Hier nog steeds aan het stoeien met de Tenere, nadat ik afgelopen zondag wederom de hulp van de ANWB nodig had om thuis te komen. Nog even en dan hoef ik mijn kenteken niet eens meer door te geven als ik bel.

    Ik hoor wel wat de datum wordt. Als de Tenere dan gefixt is, ga ik graag mee. En anders een volgende keer.

  • 20 mei 2020 om 18:01

    @Philip: Geef die beperkte dagen gelijk maar even aan, das makkelijker.

    @ Barbara: Of dat ze je mob.nummer herkennen..
    Geef maar aan wanneer de Tenere mee wil.

    Ik kan eigenlijk maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag én de maandag daarop wel..

    (Ik) kijk ook even op draadje coronavirus & dta van onze voorzitter.

  • 20 mei 2020 om 19:53

    Maandag 25 mei, zaterdag 30 en zondag 31.

     

  • 21 mei 2020 om 12:10

    Prima, kan ik ook. Even kijken of zich nog een gegadigde meldt en dan bellen we wel ff. ?

  • 21 mei 2020 om 20:28

    Ergens mei 2025 moet lukken denk ik. ;-P

     

  • 22 mei 2020 om 04:46

    Maandag gaat mij niet lukken.

    Zaterdag misschien wel.

     


    @Barbera
    , wat mankeert er toch steeds aan die xt?

    Ding moet gewoon rijden hoor.

  • 22 mei 2020 om 10:18

    @Barbera, wat mankeert er toch steeds aan die xt? Ding moet gewoon rijden hoor.

    Ha ha! Dat vind ik nou ook. Ik heb het hem ook gezegd, maar hij luistert niet.

    Medio oktober 2019 thuis gebracht door de anwb, omdat de motor ineens in het hele toerengebied belabberd liep en stationair niet wilde blijven lopen. Na tientallen keren proberen te starten, was de startmotor er ook klaar mee.

    Nu alles grondig aangepakt. Naast nieuwe olieleidingen, een nieuwe startmotor en een revisie van de remklauw, zit er een nieuwe iridium bougie in, carburateur is ultrasoon gereinigd en gereviseerd, nieuw luchtfilter en nog wat dingen. (Alles wat ik beetpakte had aandacht nodig.)

    Probleem dat er nu in zit is een overstromende vlotterbak. In een opstelling met de carburateur los van de motor en een brandstoftankje aan een haak, sluit de vlotternaald keurig af en staat de hoogte helemaal conform het boekje afgesteld. Echter met draaiende motor stijgt het brandstof niveau tot boven het overstort pijpje en zeikt alles er dus uit. Gisteren het vlotterniveau bijgesteld om te kijken of hij nu meer druk heeft om af te sluiten, als hij eerder sluit (conform het boekje is het brandstof niveau nu dus eigenlijk te laag). Vandaag weer opbouwen en testen.

    Tijdens mijn proefrit de lekkage ontdekt onderweg en besloten om ermee naar huis te rijden (kon terplekke niet zoveel). Uiteindelijk de anwb nodig gehad, omdat ik er proefondervindelijk achter kwam dat de standpijpjes op mijn brandstofkranen waarschijnlijk foetsie zijn en ik dus geen reservestand heb op de tank.

  • 22 mei 2020 om 12:01

    Oh, meer niet?

    Je rijdt dus continu op de prut die onderin je tank ligt, logisch dat hij telkens problemen geeft.

    Advies:

    Tank schoonspoelen, goede benzinekraan erin, carburateur weer opnieuw schoonmaken en het vlotterniveau op de juiste hoogte afstellen.

    En vergeet geen benzinefilter tussen de carb en tank te zetten.

    Paar uurtjes werk dus kan je de 30ste 2020 al mee.:-)

     

  • 22 mei 2020 om 13:05

    @Raymond

    Er zitten aan beide zijden brandstoffilters op (buiten de tank) en mijn proefrit afgelopen zondag was met een schoongespoelde tank, verse brandstof en schone carb. Hij was net weer opgebouwd.

    Het lijkt bijna alsof er dermate veel onderdruk in de vlotterbak ontstaat, dat de vlotter niet in staat is om de vlotternaald voldoende af te laten sluiten.

    Nieuwe kraantjes is inderdaad wel prettig. Was niet heel stoer om de ANWB te moeten bellen, omdat je zonder benzine staat.

    Ik laat wel weten of het lukt voor de 30e. Anders heel veel plezier gewenst en dan zie ik jullie een ander keertje weer.

  • 22 mei 2020 om 15:06

    Het lijkt bijna alsof er dermate veel onderdruk in de vlotterbak ontstaat, dat de vlotter niet in staat is om de vlotternaald voldoende af te laten sluiten.

    Zijn de vlotters niet lek? Zijn toch van plastic? Als die vol lopen dan zinken ze ipv drijven en de naald omhoog drukken.

  • 22 mei 2020 om 15:59

    Zijn de vlotters niet lek? Zijn toch van plastic? Als die vol lopen dan zinken ze ipv drijven en de naald omhoog drukken.

    Nee, de vlotter zelf is ook niet lek. Ook die heb ik getest in een bakje benzine. Geprobeerd onder te dompelen, maar blijft keurig drijven. Het vreemde is ook dat alles naar behoren werkt, bij een losse opstelling. (carburateur in een bankschroef en een brandstoftankje erboven) Dus zonder draaiende motor en een aanvoer van benzine dmv zwaartekracht, is er niets aan de hand. Vlotternaald zelf is nieuw, maar wel aftermarket en geen OEM. Zit te twijfelen om die nog te vervangen voor een OEM, maar alleen te krijgen compleet met zitting voor meer dan 50 euro.

  • 22 mei 2020 om 23:52

    Is dit de 3 AJ van Rainer?