• 13 februari 2016 om 16:12

    [
    Hoi, na de rit in Havelte mij hier aangemeld,afgelopen bultenrit was ook geslaagd!

    Ik ben Herman, woon vlak bij Delfzijl, rijd op de weg een rsv mille en in de bagger een xt600 43f.

    Getrouwd, 2 kinderen, beroep; orthopedisch adviseur (orth.schoenmaker)

    [attachment=1424]image_2016-02-13-2.jpeg[/attachment]

    [attachment=1422]image.jpeg[/attachment]

    Met de xt momenteel probleem met koude start, zeer lastig aan te trappen, eenmaal gelopen trap je ‘m zo weer aan, tips zijn welkom, carburateur anders instellen?

  • 13 februari 2016 om 16:22

    [attachment=1425]image_2016-02-13.jpeg[/attachment]

    Via Bert als introducee mee geweest naar de vro Havelte

  • 13 februari 2016 om 18:00

    Welkom Herman.
    Zo’n 43f heb ik ook gehad.
    Carburateur leeg laten lopen en schoon blazen.
    Als je hem voor lange tijd weg zet carburateur leeg laten lopen wil wel helpen.

  • 13 februari 2016 om 18:34

    Nou welkom Herman. Mooie combi, snelle Italiaan en oude eenpitter.
    Draai de luchtstelschroef 1 hele slag uit. Ding zit onder op de carb, verticaal in een klein buisje. Zoeken met lampje en spiegel. Af fabriek staat ie 3 slagen uit. Maar dat is met meer km,s te weinig. Slagje meer geven. Hij kan 7of 8 slagen uit totaal.
    En wat ook helpt maar eigenlijk natuurlijk niet de bedoeling is: beetje remreiniger in het luchtfilterhuis spuiten. Vluchtig goedje.

    Succes

    Jeroen

  • 13 februari 2016 om 19:33

    Zal eens kijken naar die lucht stelschroef, blokje is recent gereviseerd, carburateur ook dus vuil zal het niet zijn (tank is ook schoon,tank cure in gekomen), las op een engels talig forum ook wat over de choke in combinatie met de instelling van je gasschuif,gas moet volledig dicht staan bij koude start.
    Het is nu zo dat ik zelf al goed op temperatuur ben voordat ik ‘m aan heb…..

  • 14 februari 2016 om 04:38

    Hoi Herman, welkom. Mooi dat jij af en toe Kibbe meesleept, anders kwijnt hij maar weg in huize Avondrood.

  • 14 februari 2016 om 11:58

    Welkom Herman ! Vette motoren! En ja de bultenrit was geweldig ! We boften met het weer en met de opkomst!

  • 14 februari 2016 om 21:14

    Herman, leuk dat je je bij ons hebt aangesloten!
    Voor onze activiteiten zie de Agenda.
    In april hebben we een sleuteldag/nieuwe ledendag, daar ben je dus om 2 redenen welkom.
    Natuurlijk mag je Bert meebrengen.

    Frans, voorzitter

  • 15 februari 2016 om 06:40

    Bovenste foto : je hebt geen ketting ! Daar komt het door.

    Starten : zijn je inlaatrubbers nog luchtdicht?

    Als ie alleen slecht start als je een tijd niet gereden hebt, voordat je hem wegzet een kilometer voordat je stopt de benzinekraan dicht zetten en thuis vanzelf af laten slaan. Dan is de carb leeg en als je hem dan pakt na een paar maanden heb je verse benzine zonder vel erop [net zoals bij custardvla].

  • 15 februari 2016 om 17:26

    Inlaatrubbers zijn goed, ook na 1 week stilstand hetzelfde probleem, dit weekend wel weer aan gekregen en dan loopt de motor verder prima, ben ook al eens met de cdi aan het uitwisselen geweest, we zoeken rustig verder.