• 17 maart 2016 om 20:16

    thx jonathan. helemaal goed

    kabelboom en olieleidingen aangesloten

    groet, Norbert

  • 18 maart 2016 om 15:19

    Mooi man!! Niets meer aan doen, gewoon in de huiskamer zetten en ernaar kijken…..

  • 18 maart 2016 om 17:13

    Heel vreemd. Vind ik ook maar mijn vrouw kan zich niet vinden in een mooie XT of Tenere in de huiskamer. Heel raar.
    En vroegah liep mijn moeder weg toen ze zag dat mijn fraaie 1Vj pontificaal in woonkamer stond. 4 hoog via de lift. Vrouwen?!?

  • 22 april 2016 om 18:13

    Ben al een tijdje aan het pielen met de olie. Eerste liep het olietankje leeg langs de imbus boutjes omdat ik niet exact de goede o-ringetjes had. Besteld en nu blijft de olie er in.

    Ik heb nu 2 liter in het tankje gedaan en die zit nu bomvol maar loopt niet verder leeg. De slang van het tankje naar onderaan het blok zit vol olie en het oliezeefje in de tank is helemaal schoon. Maar de rest heeft geen olie: niet, niet in het oliefilter, oliekoeler of kop.

    Ik heb nog geen ketting omgelegd dus de truc van jeroen om het achterwiel te draaien kan ik nog niet toepassen. Ik heb wel een paar keer rustig de kickstarter omlaag gedrukt om zo de olie rond te pompen maar ben bang om dat teveel te doen en zo schade te maken. Het blok is gereviseerd en dus helemaal droog.

    Hoe krijg ik de olie nu rond?

  • 22 april 2016 om 21:24

    Ws zit er lucht in/na de oliepomp heb je bij het trappen het ontluchtingsboutje op het filterdeksel losgedraaid ?

  • 23 april 2016 om 06:30

    oliefilter en deksel liggen er af. Genoeg ontluchting? :laugh: Ik voel wel plofjes lucht komen uit het oliefilterhuis, dus de pomp doet iets.
    Ik heb de oude ketting nog, misschien kan ik het visje losmaken en alsnog omleggen.

  • 23 april 2016 om 06:53

    Er moet olie uit komen geen lucht draai de krukas eens tegen de draairichting en dan weer de juiste kant op.
    Er zit een kogeltje en veer in het zijdeksel en lucht is samendrukbaar vandaar dat de lucht niet weg kan.

  • 23 april 2016 om 10:15

    Probeer;
    Leg de motor op de linkerkant, oliefilterdeksel eraf giet een paar 100cc olie erin. Deksel er weer op en kicken.

  • 24 april 2016 om 07:17

    alles gedaan: olie in oliefilterhuis, krukas gedraaid, links gelegd, rechts gelegd. Eindelijk loopt er wat olie uit de toerentelleraansluiting. Volgens mij zit het nu wel overal. Maar eens gaans starten…

    thx

  • 24 april 2016 om 08:10

    Leuk dat ik niet de enige was met lucht in het blok

  • 25 april 2016 om 19:07

    en …loopt en smeert het?

  • 26 april 2016 om 04:07

    Nog niet geprobeerd. Ik moet mijn tijd verdelen tussen het ophangen van een werkplaats tankje aan het plafond en het aansluiten van electra, ico en roadbook op de wr. En werken, en thuis zijn. Druk, druk, druk :whistle:

    komend weekend weer verder. Spannend

    groet, Norbert

  • 5 mei 2016 om 10:52

    Accu is slecht maar toch wat kunnen opladen. En na wat kickjes: voila!

    Moet nog wel wat afstellen want stopt vanzelf weer.

    Groet, norbert

  • 5 mei 2016 om 19:02

    Wat een trieste bandenkeuze.. :sick:

  • 6 mei 2016 om 04:04

    Wat een trieste bandenkeuze.. :sick:

    Rustig, komt allemaal goed….
    Ik moet wielen en banden nog onder handen nemen. Heb ze er alleen onder gezet om te kunnen kicken. Denk dat ik de wielen opnieuw laat spaken.