• 8 oktober 2015 om 12:28

    Vorig jaar deze 1vj gekocht en langzaam bezig met een restauratie. Ziet er goed uit maar liep beroerd.

    Het blok is al helemaal gereviseerd door een mannetje in Groningen, opgeboord naar 1e overmaat, nieuwe 5 versnellingstandwielen vervangen ivm pitting.

    Zal af en toe een update posten.

    Ik wil het frame en de achterbrug laten stralen en poedercaten.

    weet iemand de kleurcodes van yamaha rood en yamaha grijs?

    dank, Norbert

  • 9 oktober 2015 om 04:02

    Lekker bezig!

    Rood is RAL 3020 Traffic Red dach ik.

    Grijs zou ik niet weten..

  • 1 november 2015 om 20:16

    morgen naar de spuiter voor stralen en poedercoaten

    iemand die de kleur code van de grijze achterbrug weet?

    groet, Norbert

  • 2 november 2015 om 18:33

    Goed bezig Norbert, aan het nummer kan ik je helaas niet helpen. Bij de coater hebben ze meestal wel ral kleuren waaier. Dat lijkt met het eenvoudigst.
    Let wel het omstellen van een kleur naar ander dat maakt de prijs. Zwart word bij elke coater zeker 1x per week gedaan. Als je aangeeft geen haast te hebben zal dat in de prijs schelen.

    Vergeet je de standaard, kroonplaat en achterwiel (tandwiel drager en remankerplaat) en voet stepjes niet ook zwart te coaten.

  • 2 november 2015 om 19:37

    Goed bezig Norbert, aan het nummer kan ik je helaas niet helpen. Bij de coater hebben ze meestal wel ral kleuren waaier. Dat lijkt met het eenvoudigst.
    Let wel het omstellen van een kleur naar ander dat maakt de prijs. Zwart word bij elke coater zeker 1x per week gedaan. Als je aangeeft geen haast te hebben zal dat in de prijs schelen.

    Vergeet je de standaard, kroonplaat en achterwiel (tandwiel drager en remankerplaat) en voet stepjes niet ook zwart te coaten.

    Vanochtend spullen gebracht. Grijs kwam het meest met 9006 overeen. Van het lijstje heb ik alleen de stapjes geleverd. Goed idee van de rest, ff brengen.

  • 15 januari 2016 om 16:23

    Zoo, nu ik eindelijk penningmeester af ben :whistle: kan ik weer tijd vrij maken voor de restauratie.

    Spuiter had de achterbrug ook maar zwart gemaakt, dus die kon gelijk terug. Vanmiddag uiteindelijk alles klaar en opgehaald.

    Blok en frame na lange tijd weer herenigd. Dit is wel makkelijker zo, je legt het frame over het blok heen ipv dat ge-etter om een blok in een frame te hangen

    Gaan trouwens achterlijk veel boutjes in dat frame

    groet, Norbert

  • 15 januari 2016 om 18:22

    Mooi Norbert, pure porno.

  • 15 januari 2016 om 19:13

    dank, is ook leuk om te doen. Vooral het weer opbouwen. Zit net de foto’s te vergelijken voor en na en zie nu dat de spuiter ook de motorsteun en de duosteps zwart heeft gemaakt ipv rood. :evil:

  • 15 januari 2016 om 19:31

    Durf je er straks nog wel op te rijden?

    Of komt ie straks onder een glazen stolp in de woonkamer?

  • 15 januari 2016 om 20:30

    dank, is ook leuk om te doen. Vooral het weer opbouwen. Zit net de foto’s te vergelijken voor en na en zie nu dat de spuiter ook de motorsteun en de duosteps zwart heeft gemaakt ipv rood. :evil:

    ff met viltstift of rode tape er omheen, mierene#ker.

  • 22 januari 2016 om 19:05

    Kijk net in de carburateuren loods. Ligt er nog een ttr carb en ik heb geloof ik ook nog de uitlaatbochten.

    Vraag: waarom zou ik niet gelijk de ttr carb en bochten op de 1vj zetten? Loopt ie harderer van. Of maak ik nu een denkfout?

    Groet, norbert

  • 23 januari 2016 om 07:31

    Ja je maakt een denkfout en wellicht 2. Je weet niet hoe hard het ding loopt, dus kun je ook niks zeggen of ie harder loopt!
    TT en 1vj carb zullen niet hetzelfde zijn qua sproeiers, naalden enz. Geen idee waar de verschillen zitten. Uitzoeken, uitproberen
    Begin met het org spul. Maak het machine aan het rijden en ga dan met uitwisselen uitzoeken of ie beter gaat lopen met andere spullen.
    Ja en de Tenere is natuurlijk niet voor snel maar Hertz und Spass

    Had je mijn schema.s nog ontvangen,

    Jeroen

  • 23 januari 2016 om 09:02

    Als je wil dat ie harder gaat, moet je hem oranje overspuiten :laugh: Maar dan niet mopperen over de technische probleemen

  • 15 maart 2016 om 20:13

    weer wat verder. Carburateur schoon en goede sproeiers er in, achterbrug er in en nu de olietank en slangen aangesloten. Echter bij het inbouwen houd ik dit onderdeel over:



    Wat is deze?

    Ik had het met een tyrap vastgemaakt aan de olietank, om niet te vergeten. Het zit dus ergens in de buurt van olietank of oliekoeler. Maar waar?

    dank, Norbert

  • 15 maart 2016 om 21:08

    Achterste blokbout onder, aan linker zijde.
    Beschermd olie leiding voor de ketting