• 5 juni 2020 om 09:56

    Op 30 mei hebben we een bezoekje aan IJmuiden gebracht.
    Heerlijk aan zee en ‘we’ bouwen hier maar mooi weer even de grootste sluis van de wereld!
    Ik mag er graag komen.. boten, water en altijd voldoende gespreksstof met oud(e) ‘IJmuienaren’.

    Philip & ik vertrokken uit Ede, Frans & Raymond haakten aan vanaf La Place bij De Meern. (Barbera had ook plannen om mee te gaan, maar doordat haar carburateur ongegeneerd bleef piesen, werd dit plannetje weggespoeld..).
    Lekker slingerend langs de Kromme Mijdrecht en Vrouwentroost, op weg naar de IJmond.
    Helaas was een mooi stuk naar Spaarnwoude afgesloten, waardoor we veel eerder op ‘De Kop vd Haven’ in IJmuiden aankwamen.
    Dit nadeel van de afsluiting had ook een voordeel, want nu zaten we eerder aan de kibbeling of lekkerbek te kluiven..
    Zee, zon, schepen en een beetje ouwenelen…och..
    Na nog even hallo gezegd te hebben aan de jachthaven, zijn we vervolgens via een randje Amsterdam de terugweg gestart.
    Onderweg kwam TeneRay met het voorstel om bij hem thuis een bakkie te doen en even later zaten we dan ook onderuitgezakt in een tuinstoel.
    Mede doordat Philip nog wel een stukkie moest sturen naar Kampen, verlieten we na een uurtje gedrieën de achtertuin.
    Na ca. 10 km. nam een ieder zijn eigen afslag en kwam er een einde aan deze rit.

    Bedankt allemaal, het was gezellig!
    (nu zou er een plaatje bij moeten, maar als ik dat doe is het bericht ineens weg…)
    ———————————————-

    Nu lijkt het me leuk om dit ook eens als officieel ‘clubritje’ te organiseren, ik wil er dan gelijk een stukje varen aan toevoegen. Gezellig richting Engeland.
    Eens kijken of er animo voor is en wat de mogelijkheden zijn qua agenda.

    Misschien tot dan!

    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 10 maanden geleden door Frank.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 10 maanden geleden door Frank.
  • 15 juni 2020 om 22:23

    Bij deze neem ik het Topic CORONAVIRUS & DTA terug!

    De anti-Coronamaatregelen worden nu door de Rijksoverheid stap voor stap versoepeld, soms met kleinere, soms met grotere stappen. Grotere groepjes mogen weer, sanitair op campings gaan binnenkort open evenals de grenzen naar de meeste andere Europese landen.

    Het is wel nog zoeken naar wat waar toegestaan is, maar we (het bestuur) denken dat we geleidelijk aan kunnen proberen om onze activiteiten weer op te starten. Voorlopig blijven we wel nog uitgaan van de 1,5 meter regel! Dat kan natuurlijk wel een probleem zijn bij grotere groepen.

    Organisatorisch gaan we ervan uit dat bij de DTA activiteiten de ruimte is om te voldoen aan de 1,5 meter regel. Dat kan betekenen dat er bij sommige activiteiten een maximum gesteld wordt aan het aantal deelnemers. Anderzijds rekenen we ook op de verantwoordelijkheid van de deelnemers hiervoor.

    Organisatoren van DTA activiteiten hebben geen politie-/handhavingstaken!

    Uitgangspunt is dat we andere Ténéristen geen Corona willen bezorgen :).

    Bij deze roepen wij dan ook de organisatoren van activiteiten na 15 juni op om te proberen die door te laten gaan. Ook activiteiten die de laatste maanden niet door konden gaan kunnen we proberen alsnog in te passen. Neem svp wel even contact op met Dennis (DenneD), onze activiteitenman. Natuurlijk zijn andere bruisende ideeën ook welkom!

    Namens het bestuur,  Frans

  • 6 september 2020 om 22:38

    COVID-19 is nog steeds niet onder controle! Daarom haal ik dit Topic weer naar boven! Als organisatie moeten en willen we ons houden aan de actuele richtlijnen en maatregelen van Overheid en RIVM.

    Zoals het er nu voorstaat worden er alweer diverse activiteiten georganiseerd, maar Let Op de organisatoren van die activiteiten organiseren het zo dat het voor iedereen mogelijk is om zich aan die regels en maatregelen te houden. Natuurlijk hebben alle deelnemers zelf ook hun verantwoordelijkheid om zich daaraan te houden!
    Namens het bestuur, Frans

  • 4 maart 2021 om 16:00

    Deze DTA’er miste de treffens een beetje dus heb ik de stoute schoenen maar aangetrokken en iets georganisserd voor dit weekeinde, in het land van de happy end uiteraard, met bbq en kampvuur, en zo’n 500 km aan route, dta stijl uiteraard, hopelijk binnenkort ook in Nederland weer, gevaccineerd en wel op de Tenere…. groetsels, Iggy,

    Bijlagen:
    Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.